Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
    Bij 21 graden op winterbanden zou dat net wel eens kunnen gebeuren...
    Tja, hiervoor heb ik minder schrik dan voor het omgekeerde. Je moest eens weten hoeveel Duitsers om geld te besparen het hele jaar met hun winterbanden blijven rijden. Dat moet dan ook maar eens verboden worden. En ten andere, in oktober kan het weer al van de ene op de andere dag omslaan, dus liever op tijd
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
      Je moest eens weten hoeveel Duitsers om geld te besparen het hele jaar met hun winterbanden blijven rijden.
      Dat begrijp ik dus niet.

Ik heb een zomerset en winterset liggen.

Terwijl ik de zomerset gebruik, verslijt mijn winterset nog niet een millimeter.

Terwijl ik de winterset gebruik, blijft mijn zomerset onbeschadigd.

Hoe is dit dan een besparing, als ik in plaats van elk anderhalf jaar één set banden nu om de 3 jaar twee sets nieuwe banden nodig heb?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
        Dat begrijp ik dus niet.

Ik heb een zomerset en winterset liggen.
        Terwijl ik de zomerset gebruik, verslijt mijn winterset nog niet een millimeter.
        Terwijl ik de winterset gebruik, blijft mijn zomerset onbeschadigd.
        Hoe is dit dan een besparing, als ik in plaats van elk anderhalf jaar één set banden nu om de 3 jaar twee sets nieuwe banden nodig heb?
        Volledig akkoord met wat jij hier schrijft en toch is het zo. Ik kom vaak in Duitsland en ben er meer en meer beginnen op te letten. Het zijn wel meestal oudere auto's maar toch....
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• 'n Bandenwissel en -stockage kost een paar euro, als je 't niet zelf doet uiteraard. Die extra set velgen moeten ook nog gekocht worden, zelfs al is 't maar staal.
          Niet dat ik 't goedpraat natuurlijk, ik rijd zelf ook maar vanaf half november tot maart-april op winterbanden, maar de "besparing" die je doet door gans 't jaar door met winterbanden te rijden leek me nochtans duidelijk.
          Life's too short. Not to. Live it.
          1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
          2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
          2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
          2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

Volledig akkoord met wat jij hier schrijft en toch is het zo. Ik kom vaak in Duitsland en ben er meer en meer beginnen op te letten. Het zijn wel meestal oudere auto's maar toch....

Ok, puur hypothetisch, theoretisch en platonisch dan, hoe zou dat een besparing opleveren?

Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk Berichten
            maar de "besparing" die je doet door gans 't jaar door met winterbanden te rijden leek me nochtans duidelijk.
            Que??

Comment

• Oh ik ken er in België ook hoor. Ik ken er zelfs die dat monteren op hun bestelwagens, en dan verrast zijn dat die dingen scheef gaan tijdens een zomerbuitje of bij warm weer, en verrekt snel verslijten. Toestanden als niet meer dan 20000km uit een setje winterbanden halen tijdens de zomer enzo, en eens de herfst begint zijn de banden al kaal.

Comment

logisch hé...

winterbanden zijn verplicht, zomerbanden niet... als je maar geld hebt voor één set, wat koop je dan?
                2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
                  Que??
                  Tja, als je 't antwoord daarop uit mijn post wist.

Comment

• ik wissel de mijne wss ergens eind november, begin december. Ze liggen klaar
                    2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk Berichten
                      'n Bandenwissel en -stockage kost een paar euro, als je 't niet zelf doet uiteraard. Die extra set velgen moeten ook nog gekocht worden, zelfs al is 't maar staal.
                      Niet dat ik 't goedpraat natuurlijk, ik rijd zelf ook maar vanaf half november tot maart-april op winterbanden, maar de "besparing" die je doet door gans 't jaar door met winterbanden te rijden leek me nochtans duidelijk.
                      Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk Berichten
                      Tja, als je 't antwoord daarop uit mijn post wist.
                      Geld besparen door maar 1 set te moeten hebben? Wat kost een set stalen velgen? Als dat er niet van af kan, rij je beter niet. Tel uit je winst!

edit: voor de duidelijkheid: die extra set banden mag je niet rekenen, want zoals gezegd, je kan maar met 1 set rijden, en dus 1 set verslijten. Een winter- en zomerset gaan 2x zolang mee als 1 winterset all year.
                      Last edited by ICM; 04/10/2010, 16:00.

Comment

Ok, puur hypothetisch, theoretisch en platonisch dan, hoe zou dat een besparing opleveren?
                        Que??
                        Omdat een auto veel mensen geen bal interesseerd. Niet iedereen is autoliefhebber zoals wij en die zijn al tevreden als ze met de wet in orde zijn. Hoeveel mensen kopen geen oude auto om er misschien nog enkele jaartjes mee te rijden. Als die dan, in het geval van Duitsland, er dadelijk winterbanden opleggen zijn ze goedkoper af dan nog een extra setje met zomerbanden dat jaarlijks 2X moet omgelegd worden en ze zijn ook met alles in orde

Comment

Omdat een auto veel mensen geen bal interesseerd. Niet iedereen is autoliefhebber zoals wij en die zijn al tevreden als ze met de wet in orde zijn. Hoeveel mensen kopen geen oude auto om er misschien nog enkele jaartjes mee te rijden. Als die dan, in het geval van Duitsland, er dadelijk winterbanden opleggen zijn ze goedkoper af dan nog een extra setje met zomerbanden dat jaarlijks 2X moet omgelegd worden en ze zijn ook met alles in orde
                          Ik begrijp het punt wel, maar het houdt nauwelijks steek.

Stockage kost geld? Niet echt.
                          Omwisselen kost geld? Niet echt.
                          Stalen velgen kosten geld? Een beetje.
                          Winterbanden kosten geld? Behalve de voorfinanciering van zogezegd je volgende zet, kost dit niets extra. Je twee sets zullen twee maal zo lang meegaan.
                          Winterbanden kosten geld om in de zomer te gebruiken? Ja, ze zullen sneller slijten. Je zal minder km's dan de helft km's doen dan met je zomer en winter sets.

Comment

• Ik wissel niet vroeger dan wanneer het echt vriest, sneeuwt of ijzelt. Ik houd dus het weerbericht in de gaten voor de eerste winterprik. Zal dus welicht niet eerder dan half december zijn, en dan zo rap mogelijk er weer vanonder (begin maart meestal).

Comment

Ik begrijp het punt wel, maar het houdt nauwelijks steek.

Stockage kost geld? Niet echt.
                              Omwisselen kost geld? Niet echt.
                              Stalen velgen kosten geld? Een beetje.
                              Winterbanden kosten geld? Behalve de voorfinanciering van zogezegd je volgende zet, kost dit niets extra. Je twee sets zullen twee maal zo lang meegaan.
                              Winterbanden kosten geld om in de zomer te gebruiken? Ja, ze zullen sneller slijten. Je zal minder km's dan de helft km's doen dan met je zomer en winter sets.
                              Ik denk dat je de limieten van een laagste inkomen, en zo zijn er niet heel weinig, toch wel wat overschat hoor. Er zijn gezinnen die als ze € 100 in de maand overhouden content zijn... die gaan dat écht niet aan stalen velgen gaan geven.

-edit-
                              Bij een nieuwe middenklasse-wagen is 't uiteraard zever van heel het jaar door met winterbanden te gaan rijden. Da's dan meer luiïgheid dan iets anders denk ik.
                              Last edited by sibi; 04/10/2010, 16:15.

Comment

Ik denk dat je de limieten van een laagste inkomen, en zo zijn er niet heel weinig, toch wel wat overschat hoor. Er zijn gezinnen die als ze € 100 in de maand overhouden content zijn... die gaan dat écht niet aan stalen velgen gaan geven.
                                Thanks sibi, dat was inderdaad "the point" en had ik misschien vergeten te vermelden in mijn post

Comment

-edit-
                                  Bij een nieuwe middenklasse-wagen is 't uiteraard zever van heel het jaar door met winterbanden te gaan rijden. Da's dan meer luiïgheid dan iets anders denk ik.
                                  Dat begrijp ik wel, maar toch gaat het eerder over het uitstellen van een uitgave (2e set niet per direct kopen) ipv een besparing. Je zal IMO die €100 snel kwijt zijn aan je sneller slijtende winterbanden. Wat win je dan nog?

Comment

Dat begrijp ik wel, maar toch gaat het eerder over het uitstellen van een uitgave (2e set niet per direct kopen) ipv een besparing. Je zal IMO die €100 snel kwijt zijn aan je sneller slijtende winterbanden. Wat win je dan nog?
                                    Toch niet als je maar 2,3 jaar met die oude auto rijdt waar je daarna toch geen bal meer voor terugkrijgt.

Comment

Toch niet als je maar 2,3 jaar met die oude auto rijdt waar je daarna toch geen bal meer voor terugkrijgt.
                                      Je winterset neem je dan toch gewoon mee naar je volgend krel?

Als je dan toch je redenering volgt, dan spreken we helemaal niet meer over besparen, want dat is als zeggen: 'het kan me niet schelen dat de batterij van m'n GSM maar één jaar meegaat, want ik koop toch ieder jaar een nieuwe'. Juist, maar geen argument wat relevant is in deze discussie.

Comment

Je winterset neem je dan toch gewoon mee naar je volgend krel?

Als je dan toch je redenering volgt, dan spreken we helemaal niet meer over besparen, want dat is als zeggen: 'het kan me niet schelen dat de batterij van m'n GSM maar één jaar meegaat, want ik koop toch ieder jaar een nieuwe'. Juist, maar geen argument wat relevant is in deze discussie.
                                        Luister, ik ben een groot voorstander van winterbanden. De discussie hier is begonnen over het feit dat hier een collega vond dat ik "goed zot" was om nu al mijn winterbanden op te leggen. Ik vind dit niet omdat ik later op de maand naar Polen trek en zeker niet door de winter wil verrast worden. Dit effe terzijde om nu verder te gaan in onze discussie. Wie zegt dat die winterbanden dan passen op uw volgende auto? Dit is mijn 3de auto waarop ik de wissel doe en ik heb steeds een andere bandenmaat gehad. Ik heb dus ook telkens een andere set moeten kopen. Ik kan mij niet voorstellen dat voor mensen die er minder goed voorzitten dit een win win situatie zou zijn, die denken als ik maar in orde ben. Ik beweer ook zeker niet dat dit de veiligste oplossing is. Integendeel.

Comment

• Ik laat mijn winterbanden deze week nog aanrukken, want ik moet naar de keuring en mijn zomerbanden zijn goed versleten. Wel ideaal als je zomerbanden versleten zijn net voor de winter, kan ik het voorlopig redden met 1 set velgen
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                                          Bestelt
                                          1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

Working...
                                          X