Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik heb eigenlijk nog nooit winterbanden onder mijn A3 gelegd Ik doe nu ook wel niet zoveel kilometers, al komt ie evenveel buiten in de zomer dan in de winter.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
      Luister, ik ben een groot voorstander van winterbanden. De discussie hier is begonnen over het feit dat hier een collega vond dat ik "goed zot" was om nu al mijn winterbanden op te leggen. Ik vind dit niet omdat ik later op de maand naar Polen trek en zeker niet door de winter wil verrast worden. Dit effe terzijde om nu verder te gaan in onze discussie. Wie zegt dat die winterbanden dan passen op uw volgende auto? Dit is mijn 3de auto waarop ik de wissel doe en ik heb steeds een andere bandenmaat gehad. Ik heb dus ook telkens een andere set moeten kopen. Ik kan mij niet voorstellen dat voor mensen die er minder goed voorzitten dit een win win situatie zou zijn, die denken als ik maar in orde ben. Ik beweer ook zeker niet dat dit de veiligste oplossing is. Integendeel.
      Ik luister . Ik ging er van uit dat die mensen een set uni-krel velgen kochten hé

To each his own.

Ik reed vroeger het ganse jaar door met zomerbanden, maar met m'n BMW is dat niet te doen. M'n huidige Bridgstone's zijn levensgevaarlijk in de winter. Grip == 0.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
        Ik heb eigenlijk nog nooit winterbanden onder mijn A3 gelegd Ik doe nu ook wel niet zoveel kilometers, al komt ie evenveel buiten in de zomer dan in de winter.
        idem

ik moet deze week wel naar de keuring, dus heb mijn zomervelgen daarnet terug gewisseld met de wintervelgen.. maar daar liggen wel nog steeds zomerbanden op
        en tenzij de winter nog strenger wordt dan vorig jaar, dan komen daar geen winterbanden op..
        kheb vorige winter ook perfect overleefd met zomerbanden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
          To each his own.
          That's the spirit
          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Voor deze winter ga ik toch kijken voor een set winterbanden.
            Ik doe nu meer kilometers en de wagen heeft ook achterwielaandrijving (vorige niet). Het lijkt alleszins raadzamer om meer grip te hebben bij winterse omstandigheden. Nu pattineert hij al vrij snel op een losse ondergrond.
            Een gewaarschuwd man...

Comment

De discussie hier is begonnen over het feit dat hier een collega vond dat ik "goed zot" was om nu al mijn winterbanden op te leggen. Ik vind dit niet omdat ik later op de maand naar Polen trek en zeker niet door de winter wil verrast worden.
              Later op de maand is nu niet.

Enneuh, http://www.accuweather.com/en-us/pl/...forecast2.aspx.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                Later op de maand is nu niet.

Enneuh, http://www.accuweather.com/en-us/pl/...orecast2.aspx.
                Bedankt Frank Deboosere Maar euh, vermits ik niet de infrastructuur bezit om mijn banden zelf te wisselen (misschien wel 2 linkse handen) ben ik verplicht mij te schikken naar de agenda van mijn bandenboer en die oen houdt toch wel geen rekening met het weer zeker
                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
                  Ik laat mijn winterbanden deze week nog aanrukken, want ik moet naar de keuring en mijn zomerbanden zijn goed versleten. Wel ideaal als je zomerbanden versleten zijn net voor de winter, kan ik het voorlopig redden met 1 set velgen
                  Voor u zijn winterbanden inderdaad geen luxe.

Ik heb mij ook altijd weten te redden met mijn zomerbanden maar dit jaar ga ik er toch ook wel op laten zetten denk ik vermits ik in een regio woon waar zelden gestrooid wordt en die nogal glooiend is.

Comment

vermits ik niet de infrastructuur bezit om mijn banden zelf te wisselen
                    Wat ga je doen als je een platte band hebt? De bandencentrale bellen?

Comment

Wat ga je doen als je een platte band hebt? De bandencentrale bellen?
                      Dat kan ik zelf wel. Smileys niet opgemerkt, op domme posts geef ik een dom antwoord

Comment

Dat kan ik zelf wel. Smileys niet opgemerkt, op domme posts geef ik een dom antwoord
                        Owkee dan!

In dat geval, I'm with stupid.

Comment

I

Ik reed vroeger het ganse jaar door met zomerbanden, maar met m'n BMW is dat niet te doen. M'n huidige Bridgstone's zijn levensgevaarlijk in de winter. Grip == 0.
                          de reden dat ik dus ook nu winterbanden gekocht heb. nog nooit problemen gehad tot nu met de mondeo. en aangezien men vrouwtje nu meer met de ford onderweg is, en steeds men kinderen mee heeft, neem ik liever men voorzorgen.
                          wimoptiek.be op

Comment

• De wissel gebeurt bij mij normaal gezien begin/ half november, wat de temperaturen ook zijn rond die periode.

Comment

• Vanaf de dagtemperaturen de 7°C bereiken voor een paar dagen gooi ik ze er onder.

Vrijdag eens de prijs gevraagd in de bandencentrale voor winterbanden voor de Sprinter, komt op €196/stuk inclusief montage en btw. Eens voorleggen op het werk of ik er mag bestellen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief Bekijk Berichten
                                Voor u zijn winterbanden inderdaad geen luxe.

Ik heb mij ook altijd weten te redden met mijn zomerbanden maar dit jaar ga ik er toch ook wel op laten zetten denk ik vermits ik in een regio woon waar zelden gestrooid wordt en die nogal glooiend is.
                                Vorig jaar ging dat tamelijk goed, maar toen was winterrijden for fun, en niet om op het werk te geraken.
                                Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                                Bestelt
                                1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Vraagje ivm winterbanden.

Ben er heel positief over sinds ik ze onder de 1-serie heb gehad. Nu heb ik die Toyota Rav4, en die zal in de winter dus gebruikt worden.

Dat spel heeft geen ABS, heeft het dan nut dat ik winterbanden leg? Voor nog meer tractie zal het niet echt nodig zijn, met constante 4x4. Om af te remmen vraag ik me af; ja of nee?

Mijn mening is dat de wielen toch blokkeren zonder ABS, met of zonder winterbanden. Ga ik dan sneller stoppen met of zonder winterbanden?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Greg Bekijk Berichten
                                    Vraagje ivm winterbanden.

Ben er heel positief over sinds ik ze onder de 1-serie heb gehad. Nu heb ik die Toyota Rav4, en die zal in de winter dus gebruikt worden.

Dat spel heeft geen ABS, heeft het dan nut dat ik winterbanden leg? Voor nog meer tractie zal het niet echt nodig zijn, met constante 4x4. Om af te remmen vraag ik me af; ja of nee?

Mijn mening is dat de wielen toch blokkeren zonder ABS, met of zonder winterbanden. Ga ik dan sneller stoppen met of zonder winterbanden?
                                    Met winterbanden zal je sowieso veel rapper stilstaan, ook in de bochten hé. 't Is imo dom om te zeggen 'ik heb een 4x4 dus heb geen winterbanden nodig'. In de bochten ga je veel voordeel hebben van je banden.
                                    Last edited by ; 07/10/2010, 10:10.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                                      Met winterbanden zal je sowieso veel rapper stilstaan, ook in de bochten hé. 't Is imo dom om te zeggen 'ik heb een 4x4 dus heb geen winterbanden nodig'. In de bochten ga je veel voordeel hebben van je bochten.

Dat zeg ik ook niet, ik doel op tractie bij accelereren

Van die bochten heb je gelijk idd! Dat ding heeft niks anders dan onderstuur, nu al...

Comment

• Oeioeioei Greg... Dringend een rijcursus volgen...
                                        • Zomerbanden hebben een bepaalde grip in wintertoestanden
                                        • Winterbanden hebben meer grip in dezelfde wintertoestanden
                                        • Vierwielaandrijving heeft meer grip bij accelereren dan tweewielaandrijving
                                        • ABS zorgt ervoor dat bij gripverlies de banden niet blokkeren, en je bijgevolg kan blijven sturen tijdens het remmen.

Denk nu even logisch na. Als je op 4x4 met zomerbanden gaat rijden, ga je nog altijd minder grip hebben dan 4x4 op winterbanden. Dus winterbanden zijn daar al beter.

En eens je gaat remmen, rem je zoals alle auto's zowiezo op alle 4 de banden. Dus winterbanden zijn daar ook beter.

En zonder ABS gaan je banden sneller blokkeren als je minder grip hebt. En omdat zomerbanden minder grip hebben dan winterbanden bij wintertoestanden ben je ook hier beter af met winterbanden.

Ergo: winterbanden. En ook een rijcursus, zodat je niet in je hoofd haalt om vervolgens op zomerbanden zonder andere rijhulp te gaan glijden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                          Oeioeioei Greg... Dringend een rijcursus volgen...
                                          • Zomerbanden hebben een bepaalde grip in wintertoestanden
                                          • Winterbanden hebben meer grip in dezelfde wintertoestanden
                                          • Vierwielaandrijving heeft meer grip bij accelereren dan tweewielaandrijving
                                          • ABS zorgt ervoor dat bij gripverlies de banden niet blokkeren, en je bijgevolg kan blijven sturen tijdens het remmen.

Denk nu even logisch na. Als je op 4x4 met zomerbanden gaat rijden, ga je nog altijd minder grip hebben dan 4x4 op winterbanden. Dus winterbanden zijn daar al beter.

En eens je gaat remmen, rem je zoals alle auto's zowiezo op alle 4 de banden. Dus winterbanden zijn daar ook beter.

En zonder ABS gaan je banden sneller blokkeren als je minder grip hebt. En omdat zomerbanden minder grip hebben dan winterbanden bij wintertoestanden ben je ook hier beter af met winterbanden.

Ergo: winterbanden. En ook een rijcursus, zodat je niet in je hoofd haalt om vervolgens op zomerbanden zonder andere rijhulp te gaan glijden.

Weet jij of ik al rijcursussen gevolgd heb? Dacht het niet... Ik kan je geruststellen van wel, en zelfs zeggen dat ze er in 5 jaar nog nooit iemand met 85% hebben laten slagen voor mij

Sommigen hebben dat ook meer nodig dan anderen denk ik.

Maar idd, winterbanden komen er onder.

Comment

Working...
                                          X