Oorspronkelijk geplaatst door Greg
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk BerichtenIk laat mijn winterbanden deze week nog aanrukken, want ik moet naar de keuring en mijn zomerbanden zijn goed versleten. Wel ideaal als je zomerbanden versleten zijn net voor de winter, kan ik het voorlopig redden met 1 set velgen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Greg Bekijk BerichtenVraagje ivm winterbanden.
Ben er heel positief over sinds ik ze onder de 1-serie heb gehad. Nu heb ik die Toyota Rav4, en die zal in de winter dus gebruikt worden.
Dat spel heeft geen ABS, heeft het dan nut dat ik winterbanden leg? Voor nog meer tractie zal het niet echt nodig zijn, met constante 4x4. Om af te remmen vraag ik me af; ja of nee?
Mijn mening is dat de wielen toch blokkeren zonder ABS, met of zonder winterbanden. Ga ik dan sneller stoppen met of zonder winterbanden?
ABS of niet maakt hier weinig uit. Als je ABS nodig hebt, ben je eigenlijk al over je gripgrens gegaan. Maar die gripgrens gaat zonder winterbanden véél lager liggen, en je ABS gaat dus al véél eerder moeten ingrijpen daar waar je ABS (die bij jou afwezig is) bij winterbanden nauwelijks tussenbeide zal moeten komen.
Ik heb vorig jaar één keertje de sneeuw opgezocht met m'n moeder haar Tiguan, met op dat moment splinternieuwe Conti 4x4 winterbanden. Ronduit impressive, op wegjes waar het met een andere auto met oudere/kalere winterbanden nog steeds glibberen en schuiven was, hield die Tiguan mooi baan en kon je behoorlijk hard doorremmen zonder dat de ABS of ESP tussenbeide moest komen. Een maandje voordien met een Tiguan testwagen op zomerbanden gereden, eveneens in de sneeuw... en daar haalde je nauwelijks voordeel uit de 4x4. Je geraakte iets vlotter van je plek, maar daar was het dan ook mee gezegd.
Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk BerichtenIn de bochten ga je veel voordeel hebben van je bochten.
Oorspronkelijk geplaatst door Greg Bekijk BerichtenDat zeg ik ook niet, ik doel op tractie bij accelereren
Van die bochten heb je gelijk idd! Dat ding heeft niks anders dan onderstuur, nu al...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenOeioeioei Greg... Dringend een rijcursus volgen...
Comment
-
1) Ik weet niet of ik mij daar noodzakelijk belachelijk mee maak.
2) Ik geef toe dat ik niet up to date ben met alles wat er gebeurt op het forum en wie zichzelf op wat getrakteerd heeft.
3) Indien je zelf net een rijvaardigheidscursus gevolgd hebt moet je niet denken dat je opeens geen ongelukken meer kan maken.
4) Mijn geld staat nog altijd op Greg als men mij vraagt wie van jullie tweeën het minst vlug een ongeval met de auto gaat krijgen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Greg Bekijk BerichtenZoals je het leest, wuk
Bedoel je dat er nog niemand voor je ooit 85% heeft gehaald zoals jij dat nu deed?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk BerichtenDe mijne komen er woensdag ofzo op. Ten laatste zaterdag
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichten
wat zou het leven toch zonder bochten zijn hé Tommetje
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk BerichtenHet zal aan mij liggen, maar ik versta er niets van.
Bedoel je dat er nog niemand voor je ooit 85% heeft gehaald zoals jij dat nu deed?
Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief Bekijk Berichten4) Mijn geld staat nog altijd op Greg als men mij vraagt wie van jullie tweeën het minst vlug een ongeval met de auto gaat krijgen.
En thx Fiddy voor de uitleg, wordt al een stuk duidelijker nu. Heb al zin in de sneeuw eigenlijk
Comment
-
Met een 4x4 heb je zeker ook winterbanden nodig hoor .
Ik heb op de RS4 ook winterbanden gekocht . Zolang je rijd valt het nog mee maar als je moet remmen maakt de 4x4 niks meer uit .
De zomerbanden zijn P zero's en die zijn in de sneeuw niks waard , ff remmen en de wagen schuift gewoon .... niks grip .
Comment
-
Ik heb nu winterbanden onder m'n Jetta. Maar heb ook een heel jaar rondgereden op winterbanden, onder m'n Polo. Had ook niet echt door dat dat winterbanden waren, het profiel was nog goed dusja.
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
Comment
-
ik ga de mijne dan ook bestellen
twijfel enkel nog tussen 2 soorten, prijs is gelijk.
Dunlop SP wintersport 3D
Goodyear ultra grip 7+2013- Volvo V60 D3 R-Design
2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ThomasT Bekijk Berichtenik ga de mijne dan ook bestellen
twijfel enkel nog tussen 2 soorten, prijs is gelijk.
Dunlop SP wintersport 3D
Goodyear ultra grip 7+2006 - Opel Astra H COSMO 1.7 CDTI
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk BerichtenBestel dan ook meteen maar wat slecht weer, je banden gaan het nodig hebben
Bij normaal weer en een normaal rijgedrag heb je geen nadeel aan winterbanden.
Bij regenweer heb je ook met deze temperaturen voordeel aan winterbanden
Als je winterbanden ouder zijn dan 4 jaar is de rubber zodanig verouderd dat ze niet meer werken.
Dus dan ga jij op 4 jaar tijd zolang rondrijden op winterbanden dat ze versleten zijn?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichtendeze temperaturen?
als je ze kapot wil rijden...
Ooit eens velgen bij een kerel thuis gaan kopen, en die had winterbanden op z'n auto liggen. Was ergens omstreeks juni. Toen ik er naar vroeg beweerde die man dat winterbanden altijd veiliger zijn dan zomerbanden, en hij reed al 15 jaar enkel op winterbanden meer ik ben maar niet in de discussie gegaan...
Die 7°-grens is trouwens marketing. Het klopt dat de rubbersamenstelling van winterbanden dan goed begint te werken...maar beter dan zomerbanden?
Er zijn al genoeg tests geweest bij temperaturen nét boven het vriespunt waarbij zomerbanden nog steeds beter presteren dan winterbanden. Ik ben zelf een absolute voorstander van winterbanden... maar je moet alles wel in het juiste perspectief kunnen plaatsen
Comment
Comment