Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
    Bullshit.

Bij normaal weer en een normaal rijgedrag heb je geen nadeel aan winterbanden.
    Bij regenweer heb je ook met deze temperaturen voordeel aan winterbanden
    Als je winterbanden ouder zijn dan 4 jaar is de rubber zodanig verouderd dat ze niet meer werken.

Dus dan ga jij op 4 jaar tijd zolang rondrijden op winterbanden dat ze versleten zijn?
    Ik had het alleen over de slijtage. Bij de temperaturen van de laatste paar weken gaat zo'n band er snel doorheen. Het andere profiel van de banden is inderdaad goed bij regenweer, daar hebben we geen twistpunt. Tegelijk maken ze wel meer lawaai. Aangezien ik zo'n 40 à 50.000 km per jaar rondkar, en mijn wintersloffen er 20.000 km per jaar opliggen, maak ik me geen zorgen over die 4 jaar

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
      Meer zout en kwalitatieve wegen, dat hebben we nodig om het veilig te maken. Niet plots minder gaan strooien omdat de mensen toch op winterbanden rijden.
      Zever gezever! Belgen zijn verwent, ze verwachten dat als het om 3h 's nachts begint te sneeuwen de wegen vrij zijn om 5h als men naar Brussel vertrekt. Denk niet dat er veel landen zijn waar men zo veel strooit als in België, en als het dan eens misloopt (wat het dit jaar uiteraard weer zal doen want geen enkele gemeente of stad kan zoveel zout opslaan) dan krijgen de strooidiensten weer de schuld. Neem zelf eens verantwoordelijkheid, koop winterbanden.
      2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
        Rijgedrag moet men in die omstandigheden met winterbanden ook aanpassen. Ze helpen wel om de winter iets veiliger door te komen maar zijn nog altijd geen wondermiddel.
        Weet ik, spijtig dat vele mensen denken dat ze met winterbanden plots een supermiddel hebben gevonden en niks meer mis kan gaan.

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
        Het probleem met al die mannen die op zomerbanden verder rijden maar hun rijgedrag aanpassen is dat er daar nog altijd een percentage van in het decor rijdt, en de rest die niet weg glijdt het verkeer ophoudt dat met winterbanden beter kan rijden.

Ik ga tijdens de sneeuwdagen met de trein. Niet omwille van de sneeuw, maar wel omwille van de tisten die op zomerbanden het verkeer bij ocharme 2 cm sneeuw lam leggen.
        Dat zijn dan kwibussen op zomerbanden die niet kunnen of durven rijden maar zo zijn er genoeg op winterbanden ook, der valt een vlok sneeuw en ge staat meer te surplassen als wa anders, ziet ge ook als't regent.

Ik denk nie dat er al ooit iemand moeten klagen heeft over mijn traag rijgedrag als't wintert. Maar aanpassen moet ge u sowieso, of ge nu op zomer, all season of winterbanden rijdt.
        Last edited by ; 09/10/2010, 13:15.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
          Zever gezever! Belgen zijn verwent, ze verwachten dat als het om 3h 's nachts begint te sneeuwen de wegen vrij zijn om 5h als men naar Brussel vertrekt. Denk niet dat er veel landen zijn waar men zo veel strooit als in België, en als het dan eens misloopt (wat het dit jaar uiteraard weer zal doen want geen enkele gemeente of stad kan zoveel zout opslaan) dan krijgen de strooidiensten weer de schuld. Neem zelf eens verantwoordelijkheid, koop winterbanden.
          In Frankrijk zie je de ene strooiwagen na de andere. Daar zijn er enkel nog uitzonderlijk problemen bij extreme neerslag zoals in maart dit jaar maar toen lag er wel 40cm op de snelweg, een klein verschil met de 5cm van hier. Ook hebben hun wegen er niet veel last van, slechts hier en daar zie je een putje, maar die zijn 2 maand later niet meer te vinden.
          Als het 's nachts om 3u begint te sneeuwen, dan wordt er daar gestrooid om 20h 's avonds, om 22h 's avonds, om 24h, om 2h en doorlopend vanaf 3h. Als het hier om 3h sneeuwt, wordt er gestrooid vanaf 4h.
          En wat gaan winterbanden veranderen aan het feit dat de snelwegen geblokkeerd zitten? Dan kan je beter stilstaan in de file?

Ik ga niet ontkennen dat echte sneeuw of winterbanden beter doen in sneeuw, maar het is geen wondermiddel dat plots alles veiliger en vlotter gaat maken hoor. Strooien en sneeuwruimen is veel effectiever.
          Last edited by |) ][ |V| ][; 09/10/2010, 13:28.

Comment

• Mss wordt de snelweg geblokkeerd door gebrek aan winterbanden?
            2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Mss wordt de snelweg geblokkeerd door gebrek aan winterbanden?
              Ja, enkel daardoor. Zeker onder hevige sneeuw wanneer er maar 1 rijvak echt rijdbaar is. (allez dat denken ze dan toch)

Vorig jaar genoeg gezien, zelf ik met m'n zomerbanden kon perfect over de besneeuwd vakken rijden terwijl IEDEREEN op het eerste bleef, allemaal op zomerbanden zeker? Mensen durven gewoon niet rijden in zo'n weer, eender welke band eronder steekt.

Comment

Mss wordt de snelweg geblokkeerd door gebrek aan winterbanden?
                Niet echt nee ...
                Geloof je nu werkelijk dat mensen plots compleet anders gaan rijden omdat ze andere banden hebben?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door C_X Bekijk Berichten
                  Ja, enkel daardoor. Zeker onder hevige sneeuw wanneer er maar 1 rijvak echt rijdbaar is. (allez dat denken ze dan toch)

Vorig jaar genoeg gezien, zelf ik met m'n zomerbanden kon perfect over de besneeuwd vakken rijden terwijl IEDEREEN op het eerste bleef, allemaal op zomerbanden zeker? Mensen durven gewoon niet rijden in zo'n weer, eender welke band eronder steekt.
                  Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                  Niet echt nee ...
                  Geloof je nu werkelijk dat mensen plots compleet anders gaan rijden omdat ze andere banden hebben?
                  Dat is zeker een punt hoor.

Maar mensen moeten zich stilletjes aan gaan realiseren dat het wel kan, in de sneeuw rijden met winterbanden. En dat dat eigenlijk best wel vlot gaat. Winterbanden zijn aan een sterke opmars bezig, zeker we nu al een winter of twee toch redelijk wat sneeuw an vrieskou hebben gezien. En je kan ook niet verwachten dat de ingesteldheid van de mensen meteen verandert maar ik ben er zeker van dat na een aantal jaar er nog veel meer mensen zullen overschakelen op winterbanden.
                  2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Ik mag hopen dat het ooit eens veranderd maar ik vrees ervoor, wij jonge gasten durven ook al wel eens wat meer hé, waar ik allemaal nie doorgestoven ben op m'n zomerbanden... Ik zie de gemiddelde 40'er met z'n gezinskar dat niet doen.

Comment

• ik heb mij deze middag een setje Dunlop SP wintersport 3D besteld.
                      volgende week zaterdag worden ze op de wintervelgjes gemonteerd en als het begint echt koud te worden zwier ik ze er wel onder.
                      ze liggen iig al klaar vanaf zaterdag.
                      2013- Volvo V60 D3 R-Design
                      2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

• Ik zoek een setje 16" staal of alu voor mijn S60. Iemand een goed adresje?
                        2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Ik zoek een setje 16" staal of alu voor mijn S60. Iemand een goed adresje?
                          profile tyre center hebben ze degelijke alu velgen voor nog goedkope prijzen, en veel verdelers.
                          2013- Volvo V60 D3 R-Design
                          2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

• Enkele vraagjes;

De (zomer)banden die nu onder de Compi liggen hebben vooraan niet veel profiel meer. Achteraan is er nog een goed profiel op de banden.
                            Nu was ik toch van plan om op mijn huidige velgen winterbanden te leggen, maar daar vind ik het nog wat vroeg voor.
                            En ben er nog altijd niet aan uit welke winterbanden ik moet nemen. Het is voor een quattro en sportief rijgedrag. Ga er normaal ook mee op wintersport gaan en maat 205/55ZR16.
                            En voor deze periode tot aan de winterbandenperiode te overbruggen, de banden zo laten liggen, of de goede banden vooraan steken?
                            Beter niet zeker?

Er liggen nu Dunlop SP Sport 9000 onder, maar heb voor de keuring ff met een ander setje rondgereden waar er Mastersteel Pro-Sport op ligt.
                            Die versleten dunlops rijden nog duusd keer beter dan die nieuwe banden van dat baggermerk, in het nat zijn die trouwens ronduit gevaarlijk. Zelf met het volle profiel...

Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Spillies Bekijk Berichten
                              Enkele vraagjes;

De (zomer)banden die nu onder de Compi liggen hebben vooraan niet veel profiel meer. Achteraan is er nog een goed profiel op de banden.
                              Nu was ik toch van plan om op mijn huidige velgen winterbanden te leggen, maar daar vind ik het nog wat vroeg voor.
                              En ben er nog altijd niet aan uit welke winterbanden ik moet nemen. Het is voor een quattro en sportief rijgedrag. Ga er normaal ook mee op wintersport gaan en maat 205/55ZR16.
                              En voor deze periode tot aan de winterbandenperiode te overbruggen, de banden zo laten liggen, of de goede banden vooraan steken?
                              Beter niet zeker?

Er liggen nu Dunlop SP Sport 9000 onder, maar heb voor de keuring ff met een ander setje rondgereden waar er Mastersteel Pro-Sport op ligt.
                              Die versleten dunlops rijden nog duusd keer beter dan die nieuwe banden van dat baggermerk, in het nat zijn die trouwens ronduit gevaarlijk. Zelf met het volle profiel...
                              Ik zou de goede banden vooraan steken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                                Ik zou de goede banden vooraan steken.
                                Ik denk dat Spillies eerder onderstuur gewoon is.

Comment

Vorig jaar genoeg gezien, zelf ik met m'n zomerbanden kon perfect over de besneeuwd vakken rijden terwijl IEDEREEN op het eerste bleef, allemaal op zomerbanden zeker?
                                  Rijden tot daar aan toe... Maar als er zo een pee plots op z'n Belgisch zonder voorrang te geven op uw rijvak invoegt is dat toch wel zweten als uw ABS dan zegt "gij dacht toch niet dat ge grip op dees had met uw zomerbandjes" . Ik herinner me zo een keertje dat het licht op oranje ging terwijl ik met 40-50 op zomerbandjes naderde, en vrolijk door het donkeroranje het kruispunt op schoof.

Het verschil op sneeuw is fenomenaal tussen zomer- en winterbanden. Op zomerbanden volstaat een tik aan uw rempedaal om de hele flipperkast aan te laten gaan en uw wielen WEIGEREN gewoon te remmen - omdat ze geen grip hebben. Op winterbanden vertraag je wel degelijk. Als ik moet remmen met winterbanden op winterse toestanden heb ik dan ook degelijk schrik dat mijn achterligger goedkoop af wou zijn en dus met z'n voeten door de bodem getrapt aan 40-50 richting mijn reet aan het schuiven is. Zijn blik natuurlijk gefocust op mijn achterbumper. Winterbanden, dat is iets zoals rijvaardigheidscursussen .

Nee, op zomerbanden ben je best ook het beste af zonder ABS: dan knal je gewoon rechtdoor tegen het object aan ipv in het decor te belanden .
                                  Last edited by ; 10/10/2010, 00:23.

Comment

Heb je ooit al met winterbanden gereden?
                                    Dan ga je echt niet meer op zomerbanden door de sneeuw rijden.
                                    Bij het eerste stop knal je recht op je voorganger als die met winterbanden onderweg is, of in de vangrail.
                                    En met rijden bedoel ik niet tegen 10km/u he...

Comment

• Je kan ook altijd voldoende afstand houden.

Comment

• Hier tegen begin november, het is nu nog veel te warm ! Vergeet niet dat de temperatuur onder de zeven graden moet zijn (wanneer je rijdt) om te vermijden dat uw rubber aan de asfalt blijft plakken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                                          Je kan ook altijd voldoende afstand houden.
                                          probeer dat maar in de spits

Comment

Working...
                                          X