Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk Berichten
    Niet veel zin om heel 't topic te gaan doorspitten..

Wat is het verschil tussen de eerste en tweede hier ?

't zou voor onder m'n S60 zijn.

Gezien er hier toch geen reactie kwam maar zelf op gezocht, bij deze mijn nuttige bijdrage.

BSW = BlackSideWall
    M+S,N0 = Mud + Snow keurmerk staat op de zijkant van de banden.

Er zit dus geen verschil tussen de twee banden op de markering na (is in sommige landen verplicht om als winterband beschouwd te worden).

Comment

• Vandaag de winterbanden onder de MINI gezet, het weer zal toch maar alleen maar slechter gaan worden.

Comment

Gezien er hier toch geen reactie kwam maar zelf op gezocht, bij deze mijn nuttige bijdrage.

BSW = BlackSideWall
        M+S,N0 = Mud + Snow keurmerk staat op de zijkant van de banden.

Er zit dus geen verschil tussen de twee banden op de markering na (is in sommige landen verplicht om als winterband beschouwd te worden).
        Heeft dat als gevolg dat je met de één in theorie bv niet in orde bent in DE?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten
          Heeft dat als gevolg dat je met de één in theorie bv niet in orde bent in DE?
          Geen idee of dat in bvb. Duitsland verplicht is die markering, maar ik zal voor de zekerheid wel dat type bestellen (waar dus M+S opstaat).

Verder vind ik 't wel een beetje dom dat 't in sommige landen moet, die markering, want het lijkt me nogal duidelijk (is toch duidelijk zichtbaar aan 't profiel etc van de band) wanneer 't om een winterband gaat of niet, maar soit.

Comment

Geen idee of dat in bvb. Duitsland verplicht is die markering, maar ik zal voor de zekerheid wel dat type bestellen (waar dus M+S opstaat).

Verder vind ik 't wel een beetje dom dat 't in sommige landen moet, die markering, want het lijkt me nogal duidelijk (is toch duidelijk zichtbaar aan 't profiel etc van de band) wanneer 't om een winterband gaat of niet, maar soit.
            begin dat is uit te leggen tegen een duitse flik die die m+s niet ziet staan
            2006 - Opel Astra H COSMO 1.7 CDTI

Comment

• M+S is geen winterband.

Winterbanden hebben het symbool van een ijskristal in een berg. 't staat verdorie een pagina terug in deze draad!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                M+S is geen winterband.

Winterbanden hebben het symbool van een ijskristal in een berg. 't staat verdorie een pagina terug in deze draad!

http://www.autoforum.be/showpost.php...&postcount=554

Zit er nu een verschil tussen die 2 banden die ik aangaf, of niet ?

Ik had Nokian WR G2 op m'n Clio Sport vorig jaar en dat presteerde zeer goed in winterse omstandigheden.

Comment

• men nokian g2 banden liggen er op sinds vandaag.
                  voor zover ik voel geen extra rolgeluid of dergelijks. misschien wel "iets lichter" in bochten.
                  wimoptiek.be op

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hybris Bekijk Berichten
                    begin dat is uit te leggen tegen een duitse flik die die m+s niet ziet staan
                    Een Duitse flik ziet dat ook wel aan het profiel hoor

Comment

• Winterbanden voor zij deze enkel in Vlaanderen moeten zijn gedurende de winter is weggegooid geld.Nergens ter wereld wordt er meer zout op de baan gegooid als hier.Je bent hier beter af met een goede regenband om al dat smeltwater te verwerken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door t'web Bekijk Berichten
                        Winterbanden voor zij deze enkel in Vlaanderen moeten zijn gedurende de winter is weggegooid geld.Nergens ter wereld wordt er meer zout op de baan gegooid als hier.Je bent hier beter af met een goede regenband om al dat smeltwater te verwerken.

Nuttige bijdrage! Ik ben zeker dat je al 's met winterbanden hebt gereden!

Comment

• Hij heeft wel een Subaru he!
                          Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                          Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

• mijn nieuwe auto wordt december afgeleverd, januari ingeschreven en afgehaald.
                            Zal meteen winterbanden laten steken tot +- maart (afhankelijk van het weer)

maakt het veel verschil tussen 16inch of 17 inch winterbanden ?

Comment

• Ik ben dus zondag naar de Michelin Winter Experience gegaan in de Peugeot School voor Automobielbeheersing in Nivelles.

Met allerlei voertuigen en banden rondgereden en nogmaals en nog meer overtuigd geweest door het nut van de winterbanden.
                              Uitgebreide uitleg + foto's komen wel nog.

De proeven geef ik u wel al mee:

• Remmen op epoxy:
                              Wagen op zomerbanden en wagen op winterbanden remmen naast
                              elkaar vanaf een snelheid van 50km/u. Remafstanden worden gemeten
                              met meetapparatuur in de wagens. Dezelfde test wordt ook uitgevoerd
                              met bestelwagens.

• Handling op halve epoxy cirkel:
                              1 wagen op zomerbanden, 1 wagen op winterbanden, 1 wagen met
                              winterbanden op de vooras en zomerbanden op de achteras. Met ongeveer
                              40 km/u rijdt men de halve epoxy-cirkel op en ervaart men het verschil in
                              handling als gevolg van de verschillende bandenmontages.

• Uitwijk oefening op nat wegdek:
                              3 wagens op winterbanden. Op deels natte ondergrond dient men,
                              al remmend een obstakel te ontwijken. Doel van de oefening is:
                              wagenbeheersing.

• Fun oefening:
                              Met een speciaal geprepareerde wagen op winterbanden dient men zo
                              snel mogelijk een handlingparcours af te leggen. Met tijdopname en
                              competitie-element.
                              Die laatste fun oefening was met dit:

Peugeot Hommel, ontworpen door ene Michel Hommel. Licht karretje, basic ten top, motor van de 206 GTI en RWD.
                              En ik ben er natuurlijk mee van de baan geraakt, gas geven in de bocht met een RWD is natuurlijk not done.

Wordt zeker vervolgd!
                              Last edited by Spillies; 19/10/2010, 12:18.

Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

Comment

• Donderdag ga ik ook het verschil tussen zomer en winterbanden eens aan den lijve gaan ondervinden.
                                Uitnodiging gekregen van GoodYear voor een Safe Driving Experience

Het programma.

- Remmen en uitwijken op een glad wegdek

- Ervaar zelf het verschil tussen winter- en zomerbanden

- Een RunOnFlat testdrive, waarbij u zelf kan ondervinden hoe goed een auto met een lege RunOnFlat-band rijdt

- Hoe omgaan met aquaplaning: beheers je wagen bij aquaplaning zowel rechtdoor als in de bochten

- Doe de slalom! Ondervind zelf de moeilijkheidsgraad van de befaamde slalomtest en optimaliseer je reactiesnelheid

Ik vraag mij af wat er allemaal te wachten staat.

Comment

• ben zeer benieuwd naar de resultaten/bevindingen.
                                  in het belang van limburg stond dit weekend ook een test met winter en zomerbanden op epoxi en dergelijke

Comment

• Dat winterbanden verplicht zijn in Duitsland zal ook wel veel te maken hebben met het feit dat de auto-industrie zo machtig is in Duitsland.

Iedereen gaat blijkbaar klakkeloos mee met de hype. Ik ben ook voorstander van winterbanden maar enkel als je genoeg km doet. Anders ben je beter af met all season banden.

Als ik de praatjes lees die sommigen hier neerzetten. Ze kunnen zo aan de slag bij de marketingafdeling van de bandenproducenten: lucht in zakken verkopen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                                      Dat winterbanden verplicht zijn in Duitsland zal ook wel veel te maken hebben met het feit dat de auto-industrie zo machtig is in Duitsland.

Iedereen gaat blijkbaar klakkeloos mee met de hype. Ik ben ook voorstander van winterbanden maar enkel als je genoeg km doet. Anders ben je beter af met all season banden.

Als ik de praatjes lees die sommigen hier neerzetten. Ze kunnen zo aan de slag bij de marketingafdeling van de bandenproducenten: lucht in zakken verkopen.
                                      Het hangt er ook sterk vanaf welke streek je rondrijdt natuurlijk, ik woon nu al enkele jaren in het Hageland en dat is toch wel iets anders dan in de streek rond Klein - Brabant waar ik vroeger woonde. Niet dat ik nu in de bergen woon, maar hier moet je gewoon veel vaker op kleine hellingen vertrekken en dergelijke.

Vorige winter duidelijk het verschil ervaren tussen mijn Jetta op zomerbanden en onze A3 op winterbanden. Dus zomaar zeggen dat het enkel interessant is als je veel kilometers doet klopt niet helemaal in mijn ogen. Van zodra je je wagen echt nodig hebt op die dagen met ijzel en winterse omstandigheden is het al interessant vind ik.
                                      '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                      '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                                        Dat winterbanden verplicht zijn in Duitsland zal ook wel veel te maken hebben met het feit dat de auto-industrie zo machtig is in Duitsland.

All Season banden zijn noch vis noch vlees...
                                        Ze komen bij tests nergens goed naar voor.
                                        Ik zou persoonlijk hier niet voor gaan. (zonder u tegen de schenen te trappen he)

Comment

• mijn vriendin doet niet veel km''s maar toch stuur ik ze met winterbanden de baan op. heeft er natuurlijk ook mee te maken dat ze niet strooien waar we wonen en dat daar toch redelijk wat hellingen zijn...

Comment

Working...
                                          X