Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk BerichtenJa.
Maakt geen verschil. Er zijn geen specifieke sensoren aangebracht. Er is niets (erg) speciaals aan die velgen. Enkel de banden hebben een versterkte boord.
Nee. Je krijgt nog steeds meldingen dat de bandenspanning afwijkt mocht je lekrijden. Het enige verschil is dat je beter stopt met rijden
Bedankt! Nu snel bestellen.
Comment
-
Niet ... wegens geen winterbandenregeling op de huurwagen waar ik nu tijdelijk mee rondbol
Ik hoop dat ik terug in iets met RWD + winterbanden zit tegen de eerste sneeuw, maar dat zal krap worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk BerichtenJa.
Maakt geen verschil. Er zijn geen specifieke sensoren aangebracht. Er is niets (erg) speciaals aan die velgen. Enkel de banden hebben een versterkte boord.
Nee. Je krijgt nog steeds meldingen dat de bandenspanning afwijkt mocht je lekrijden. Het enige verschil is dat je beter stopt met rijden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door walter Bekijk BerichtenOp voorwaarde dat op die stalen velgen ook bandenspanningsensoren zitten.
Er zijn geen specifieke sensoren aangebracht. Er is niets (erg) speciaals aan die velgen.
De "(erg)" wijst op het feit dat sommige velgen voor RFT banden soms extra sterk worden gemaakt, omdat ze (1) moeten kunnen blijven rijden om enkel de harde boord van de band, (2) ze meer incasseren gezien de RFT banden meer energie van de schokken doorgeven aan de velgen.
De bandenspannings-monitoring werkt op alternatieve velgen met non-RFT banden even goed.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk BerichtenNee, daarom zeg ik ook:
BMW gebruikt geen sensoren op de wielen, maar meet de variaties in rotatiesnelheid die in functie is van de diameter die verkleint bij een spanningsverlies.
De "(erg)" wijst op het feit dat sommige velgen voor RFT banden soms extra sterk worden gemaakt, omdat ze (1) moeten kunnen blijven rijden om enkel de harde boord van de band, (2) ze meer incasseren gezien de RFT banden meer energie van de schokken doorgeven aan de velgen.
De bandenspannings-monitoring werkt op alternatieve velgen met non-RFT banden even goed.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk BerichtenNee, daarom zeg ik ook:
BMW gebruikt geen sensoren op de wielen, maar meet de variaties in rotatiesnelheid die in functie is van de diameter die verkleint bij een spanningsverlies.
De "(erg)" wijst op het feit dat sommige velgen voor RFT banden soms extra sterk worden gemaakt, omdat ze (1) moeten kunnen blijven rijden om enkel de harde boord van de band, (2) ze meer incasseren gezien de RFT banden meer energie van de schokken doorgeven aan de velgen.
De bandenspannings-monitoring werkt op alternatieve velgen met non-RFT banden even goed.
Maar dan dien je dus wel te letten op de totale afrol.
En is dat systeem zelflerend? Een nieuwe band versus een versleten band toont al een andere afrol?
En als je verschillende maten banden gebruikt voor zomer/winter dan komt die afrol soms ook niet 100% meer overeen?
Ik was van plan nog een paar weken te wachten met het wisselen naar winterbanden. Maar.. mijn voorste banden hebben de slijtage indicatoren bereikt... daarom dit weekend toch maar wisselen naar de winterbanden.
Comment
-
Op zich wel mooi.
Tot op een tiende nauwkeurig zal het systeem niet zijn. Maar het waarschuwen voor een lekke band is het voornaamste.
Bij mij zijn het sensoren. Helaas is het duurder om 4 nieuwe sensoren te kopen dan dat de gehele optie af fabriek kost. Met als gevolg dat ik enkel in de zomer gebruik maak van het systeem...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk BerichtenNope. Je moet dat initialiseren.
edit: zo:
Dus het is mogelijk dat ik toch een melding krijg na het wisselen van de velgen/banden?
Ik heb geen iDrive systeem of uitgebreide boorcomputer, dus ik kan hetgeen hieroven niet uitvoeren.
Kan ik het dan ook zelf? Toetsencombinatie?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AMVDVD Bekijk BerichtenDus het is mogelijk dat ik toch een melding krijg na het wisselen van de velgen/banden?
Ik heb geen iDrive systeem of uitgebreide boorcomputer, dus ik kan hetgeen hieroven niet uitvoeren.
Kan ik het dan ook zelf? Toetsencombinatie?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten...Ik wacht zeker nog een week met de winterbanden. Misschien wordt het wel nog 20 graden volgende week
Sneeuwt 't een paar dagen binnen een paar maand neem dan de trein of ga te voet tijdens deze uitzonderlijke dagen...of koop anders een degelijke wagen dan rij je zowel zomer en winter veilig.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door t'web Bekijk BerichtenWe hebben nu een aantal nachten met 2 a 3 graden gehad in midden België...iedereen die de winterband promoot zou in theorie nu reeds met winterbanden moeten rijden, zonder grip te moeten/hoeven inboeten bij t° onder de 7 °
In werkelijkheid heeft nog bijna niemand deze onder de wagen...zonder gevolgen natuurlijk En als je nog een paar maand vergeetachtig bent is onze winter zonder dat je 't weet voorbij.
Zonder duizenden euros of meer te hoeven neertellen voor een reclamegeil produkt...waarbij enkel de bandenboer er beter van wordt
waarom? ik betaal liever 500euro aan winterbanden dan dat mijn verzekeringspremie omhoog gaat bij een eventueel ongeval en vooral voor mijn eigen gemoedsrust.
Vorig jaar stond zowat iedereen vast op een helling, ik op mn wintersloffen geraakte er vlotjes door. zever? rij er zelf eens mee zou ik zeggen, voor ik daarmee reed vond ik het ook onzin
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JeVeE Bekijk Berichtenik betaal liever 500euro aan winterbanden dan dat mijn verzekeringspremie omhoog gaat bij een eventueel ongeval en vooral voor mijn eigen gemoedsrust.
Dikke ²²²
Een belg is toch ongeloofelijk eigenlijk he... Geld uitgeven aan winterbanden vertikken ze, maar dan verschieten dat ze doorschuiven tegen hun voorligger, begrijpe wie begrijpe kan...
En over dat afstand houden op de voorligger, vergeet dat maar in de sneeuw
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Greg Bekijk BerichtenDikke ²²²
Een belg is toch ongeloofelijk eigenlijk he... Geld uitgeven aan winterbanden vertikken ze, maar dan verschieten dat ze doorschuiven tegen hun voorligger, begrijpe wie begrijpe kan...
En over dat afstand houden op de voorligger, vergeet dat maar in de sneeuw
Winterbanden maandagochtend bestellen, eindelijk af van die dingen wat er nu ondersteken.
Als ik moet kiezen tussen:- nu minder dan 300€ uitgeven voor een A-merk, lang leve 14-duimers. (en dan iets extremer kunnen gaan met zomerbanden, semi's ofzo)
- dat geld (of een pak meer) uitgeven aan een nieuwe bumper of duurdere verzekering door een kleine glijpartij
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk BerichtenNee, daarom zeg ik ook:
BMW gebruikt geen sensoren op de wielen, maar meet de variaties in rotatiesnelheid die in functie is van de diameter die verkleint bij een spanningsverlies.
De "(erg)" wijst op het feit dat sommige velgen voor RFT banden soms extra sterk worden gemaakt, omdat ze (1) moeten kunnen blijven rijden om enkel de harde boord van de band, (2) ze meer incasseren gezien de RFT banden meer energie van de schokken doorgeven aan de velgen.
De bandenspannings-monitoring werkt op alternatieve velgen met non-RFT banden even goed.
Comment
Comment