Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten
    Hmm, een winterbandentopic...

    * Copy-past vorig jaar *

    Zeg Naish, leg jij winterbanden?

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
      Ja.


      Maakt geen verschil. Er zijn geen specifieke sensoren aangebracht. Er is niets (erg) speciaals aan die velgen. Enkel de banden hebben een versterkte boord.


      Nee. Je krijgt nog steeds meldingen dat de bandenspanning afwijkt mocht je lekrijden. Het enige verschil is dat je beter stopt met rijden

      Bedankt! Nu snel bestellen.

      Comment


      • Niet ... wegens geen winterbandenregeling op de huurwagen waar ik nu tijdelijk mee rondbol

        Ik hoop dat ik terug in iets met RWD + winterbanden zit tegen de eerste sneeuw, maar dat zal krap worden.
        AutoMinded.be

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
          Ja.


          Maakt geen verschil. Er zijn geen specifieke sensoren aangebracht. Er is niets (erg) speciaals aan die velgen. Enkel de banden hebben een versterkte boord.


          Nee. Je krijgt nog steeds meldingen dat de bandenspanning afwijkt mocht je lekrijden. Het enige verschil is dat je beter stopt met rijden
          Op voorwaarde dat op die stalen velgen ook bandenspanningsensoren zitten.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door walter Bekijk Berichten
            Op voorwaarde dat op die stalen velgen ook bandenspanningsensoren zitten.
            Nee, daarom zeg ik ook:

            Er zijn geen specifieke sensoren aangebracht. Er is niets (erg) speciaals aan die velgen.
            BMW gebruikt geen sensoren op de wielen, maar meet de variaties in rotatiesnelheid die in functie is van de diameter die verkleint bij een spanningsverlies.

            De "(erg)" wijst op het feit dat sommige velgen voor RFT banden soms extra sterk worden gemaakt, omdat ze (1) moeten kunnen blijven rijden om enkel de harde boord van de band, (2) ze meer incasseren gezien de RFT banden meer energie van de schokken doorgeven aan de velgen.

            De bandenspannings-monitoring werkt op alternatieve velgen met non-RFT banden even goed.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
              Nee, daarom zeg ik ook:



              BMW gebruikt geen sensoren op de wielen, maar meet de variaties in rotatiesnelheid die in functie is van de diameter die verkleint bij een spanningsverlies.

              De "(erg)" wijst op het feit dat sommige velgen voor RFT banden soms extra sterk worden gemaakt, omdat ze (1) moeten kunnen blijven rijden om enkel de harde boord van de band, (2) ze meer incasseren gezien de RFT banden meer energie van de schokken doorgeven aan de velgen.

              De bandenspannings-monitoring werkt op alternatieve velgen met non-RFT banden even goed.
              Ah dat van die rotatiesnelheid wist ik niet! Weer iets wat we weten.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
                Nee, daarom zeg ik ook:



                BMW gebruikt geen sensoren op de wielen, maar meet de variaties in rotatiesnelheid die in functie is van de diameter die verkleint bij een spanningsverlies.

                De "(erg)" wijst op het feit dat sommige velgen voor RFT banden soms extra sterk worden gemaakt, omdat ze (1) moeten kunnen blijven rijden om enkel de harde boord van de band, (2) ze meer incasseren gezien de RFT banden meer energie van de schokken doorgeven aan de velgen.

                De bandenspannings-monitoring werkt op alternatieve velgen met non-RFT banden even goed.
                Interessant!

                Maar dan dien je dus wel te letten op de totale afrol.

                En is dat systeem zelflerend? Een nieuwe band versus een versleten band toont al een andere afrol?

                En als je verschillende maten banden gebruikt voor zomer/winter dan komt die afrol soms ook niet 100% meer overeen?


                Ik was van plan nog een paar weken te wachten met het wisselen naar winterbanden. Maar.. mijn voorste banden hebben de slijtage indicatoren bereikt... daarom dit weekend toch maar wisselen naar de winterbanden.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten
                  En is dat systeem zelflerend?
                  Nope. Je moet dat initialiseren.

                  edit: zo:
                  Last edited by ICM; 22/10/2010, 14:46.

                  Comment


                  • Op zich wel mooi.

                    Tot op een tiende nauwkeurig zal het systeem niet zijn. Maar het waarschuwen voor een lekke band is het voornaamste.

                    Bij mij zijn het sensoren. Helaas is het duurder om 4 nieuwe sensoren te kopen dan dat de gehele optie af fabriek kost. Met als gevolg dat ik enkel in de zomer gebruik maak van het systeem...

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
                      Nope. Je moet dat initialiseren.

                      edit: zo:

                      Dus het is mogelijk dat ik toch een melding krijg na het wisselen van de velgen/banden?
                      Ik heb geen iDrive systeem of uitgebreide boorcomputer, dus ik kan hetgeen hieroven niet uitvoeren.

                      Kan ik het dan ook zelf? Toetsencombinatie?

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door AMVDVD Bekijk Berichten
                        Dus het is mogelijk dat ik toch een melding krijg na het wisselen van de velgen/banden?

                        Ja. (ik reset zelfs niet wanneer ik m'n winterbanden opsmijt, en het systeem werkt toch (zelf ervaren toen ik lekreed met m'n non-RFT winterbanden)

                        Ik heb geen iDrive systeem of uitgebreide boorcomputer, dus ik kan hetgeen hieroven niet uitvoeren.
                        Welke kar?

                        Kan ik het dan ook zelf? Toetsencombinatie?
                        Geen idee hoe je dat zou moeten kunnen resetten zonder iDrive.

                        Comment


                        • Lees de handleiding hoe je zelf dat kan resetten op elke BMW. Als ik me goed herinner is het 5 seconden het knopje op het dashboard induwen.

                          Comment


                          • bij psa uitschakelen met de diagnosesoftware van peugeot

                            Comment


                            • In theorie wel een goed systeem bij BMW. In ieder geval beter dan het systeem met de sensoren dat de meeste andere merken gebruiken. Of het goed werkt weet ik niet.

                              Ik wacht zeker nog een week met de winterbanden. Misschien wordt het wel nog 20 graden volgende week

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                                ...Ik wacht zeker nog een week met de winterbanden. Misschien wordt het wel nog 20 graden volgende week
                                We hebben nu een aantal nachten met 2 a 3 graden gehad in midden België...iedereen die de winterband promoot zou in theorie nu reeds met winterbanden moeten rijden, zonder grip te hebben moeten inboeten. We zitten nml. onder de 7 °C grens, volgens de reclame verandert nu de composiet van polymeren en sta je vlugger stil of evacueer je plotseling beter het hemelwater op winterrubbers In werkelijkheid verandert er niets natuurlijk, laat staan dat er al iemand winterbanden onder de wagen zitten heeft...zonder gevolgen natuurlijk En als je nog een paar maand vergeetachtig bent is onze winter zonder dat je 't weet voorbij, zonder duizend euro of meer te hebben moeten neertellen voor een reclamegeil produkt...waarbij enkel de bandenboer er beter van wordt
                                Sneeuwt 't een paar dagen binnen een paar maand neem dan de trein of ga te voet tijdens deze uitzonderlijke dagen...of koop anders een degelijke wagen dan rij je zowel zomer en winter veilig.
                                Last edited by ; 22/10/2010, 21:49.

                                Comment


                                • dubbele post

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door t'web Bekijk Berichten
                                    We hebben nu een aantal nachten met 2 a 3 graden gehad in midden België...iedereen die de winterband promoot zou in theorie nu reeds met winterbanden moeten rijden, zonder grip te moeten/hoeven inboeten bij t° onder de 7 °
                                    In werkelijkheid heeft nog bijna niemand deze onder de wagen...zonder gevolgen natuurlijk En als je nog een paar maand vergeetachtig bent is onze winter zonder dat je 't weet voorbij.
                                    Zonder duizenden euros of meer te hoeven neertellen voor een reclamegeil produkt...waarbij enkel de bandenboer er beter van wordt
                                    ik rij elk jaar met winterbanden. Vooral als het sneeuwt, daar doe ik het om. Onder de 7C° boeit het mijn niet.
                                    waarom? ik betaal liever 500euro aan winterbanden dan dat mijn verzekeringspremie omhoog gaat bij een eventueel ongeval en vooral voor mijn eigen gemoedsrust.

                                    Vorig jaar stond zowat iedereen vast op een helling, ik op mn wintersloffen geraakte er vlotjes door. zever? rij er zelf eens mee zou ik zeggen, voor ik daarmee reed vond ik het ook onzin

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door JeVeE Bekijk Berichten
                                      ik betaal liever 500euro aan winterbanden dan dat mijn verzekeringspremie omhoog gaat bij een eventueel ongeval en vooral voor mijn eigen gemoedsrust.

                                      Dikke ²²²

                                      Een belg is toch ongeloofelijk eigenlijk he... Geld uitgeven aan winterbanden vertikken ze, maar dan verschieten dat ze doorschuiven tegen hun voorligger, begrijpe wie begrijpe kan...

                                      En over dat afstand houden op de voorligger, vergeet dat maar in de sneeuw

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Greg Bekijk Berichten
                                        Dikke ²²²

                                        Een belg is toch ongeloofelijk eigenlijk he... Geld uitgeven aan winterbanden vertikken ze, maar dan verschieten dat ze doorschuiven tegen hun voorligger, begrijpe wie begrijpe kan...

                                        En over dat afstand houden op de voorligger, vergeet dat maar in de sneeuw
                                        ²²

                                        Winterbanden maandagochtend bestellen, eindelijk af van die dingen wat er nu ondersteken.

                                        Als ik moet kiezen tussen:
                                        • nu minder dan 300€ uitgeven voor een A-merk, lang leve 14-duimers. (en dan iets extremer kunnen gaan met zomerbanden, semi's ofzo)
                                        • dat geld (of een pak meer) uitgeven aan een nieuwe bumper of duurdere verzekering door een kleine glijpartij
                                        Snel gekozen eigenlijk
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                                        Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
                                          Nee, daarom zeg ik ook:



                                          BMW gebruikt geen sensoren op de wielen, maar meet de variaties in rotatiesnelheid die in functie is van de diameter die verkleint bij een spanningsverlies.

                                          De "(erg)" wijst op het feit dat sommige velgen voor RFT banden soms extra sterk worden gemaakt, omdat ze (1) moeten kunnen blijven rijden om enkel de harde boord van de band, (2) ze meer incasseren gezien de RFT banden meer energie van de schokken doorgeven aan de velgen.

                                          De bandenspannings-monitoring werkt op alternatieve velgen met non-RFT banden even goed.
                                          Wat moet je met de bandenspanningscontrole doen als je sneeuwkettingen legt op een BMW? Afzetten, resetten of gewoon afblijven?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X