Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
    Is dat een BMW?

Je hebt namelijk systemen die werken met sensoren - en dan ben je gejost - en systemen die werken op basis van de ABS-sensoren - en dan heb je sjans.
    Nope Renault Laguna Grandtour 4Control. Bij aankoop hebben ze ons verteld dat we niet zomaar velgen mochten versteken (voor-achter wisselen) omdat het systeem anders is de knoop geraakt.
    Boordcomputer geeft de exacte druk in de band weer dus ik vrees dat het inderdaad met sensoren in de velg/ventiel is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DyNaRaX Bekijk Berichten
      Nope Renault Laguna Grandtour 4Control. Bij aankoop hebben ze ons verteld dat we niet zomaar velgen mochten versteken (voor-achter wisselen) omdat het systeem anders is de knoop geraakt.
      Boordcomputer geeft de exacte druk in de band weer dus ik vrees dat het inderdaad met sensoren in de velg/ventiel is.
      Was ook zo bij het vorig model. Ik heb bij het plaatsen van de zomer-/winterbanden elke keer miserie gehad.

Comment

• Komende vrijdag ga ik om winterbanden, ben zeer benieuwd of het nu echt zo'n verschil maakt ivg met zomer banden...

Comment

• edit: nvm

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door N!trOn Bekijk Berichten
            Deze winter gaan we met een groep vrienden boarden naar de franse alpen. Een kennis rijdt met zijn bedrijfswagen (Opel Corsa). Deze week werden zijn banden vervangen omdat ze versleten waren, hij vroeg naar winterbanden maar dit zat niet in de leasing. Er liggen nu dus nieuwe zomerbanden op. Nu krijgt hij binnen een maand of 6 een nieuwe wagen (misschien met winterbanden inclus dan) dus vindt hij het wat jammer om 400 € uit te geven aan nieuwe winterbanden..
            Zijn er nog andere oplossingen om toch wat veiliger te rijden? Ik dacht bvb aan 2 winterbanden kopen, om enkel vooraan te leggen aangezien het toch voortractie is? Ook die wintersokken lijken mij wel iets, maar verslijt dat niet snel?
            Las je vooraan winterbanden monteert en achteraan zomerbanden, hebben je voorwielen meer tractie dan je achterwielen. Bij een vertraging zal de kans daarom groter worden dat je begint te tollen.
            En is het ook niet verboden om maar op één as winterbanden te monteren?
            120d Hatch Edition Sport

Comment

• Gisteren m'n golf VI voorzien van winterbanden. Bridgestone blizzak. Vanaf morgen zou het frisser zijn, lijkt mij dus het ideale moment.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                Je blijft beter op 4 zomerbanden rijden, dan 2 winter- en twee zomerbanden.
                Not done.
                Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                Las je vooraan winterbanden monteert en achteraan zomerbanden, hebben je voorwielen meer tractie dan je achterwielen. Bij een vertraging zal de kans daarom groter worden dat je begint te tollen.
                En is het ook niet verboden om maar op één as winterbanden te monteren?
                Het is niet verboden(in België),maar het is zoals Hayes zegt je blijft nog beter op de zomerbanden rijden dan de 2 te mengen.
                Iets wat de keuring zou moeten verbieden laten ze dan wel toe,sommige dingen die een auto zelfs veiliger maken verbieden ze dan wel.

2 weken geleden heb ik het zelf aan de lijve ondervonden op de GoodYear Safe Driving Experience.

Met een E-klasse die op gemengd rubber stond reden we op de wet-circle,ondanks het feit dat het ESP constant bijwerkt toch 4x rond gestaan,de laatste zelfs een 360° spin,al moet ik eerlijk toegeven dat ik aardig mijn best gedaan heb om hem rond te krijgen.Kwestie van het FUN-gehalte wat hoog te houden.

Oorspronkelijk geplaatst door Fons De Turbospons Bekijk Berichten
                Gisteren m'n golf VI voorzien van winterbanden. Bridgestone blizzak. Vanaf morgen zou het frisser zijn, lijkt mij dus het ideale moment.
                Bij mij ook Blizzak´s.Wat een profiel,momenteel zien ze er uit als onverhard-rallybanden.

Comment

• Ok bedankt, zal dan wss gewoon zomerbanden en kettingen worden he

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alex85 Bekijk Berichten
                    Komende vrijdag ga ik om winterbanden, ben zeer benieuwd of het nu echt zo'n verschil maakt ivg met zomer banden...
                    dat merk je pas echt goed bij sneeuw enz....niet bij de huidige temperaturen.

Comment

• Ietwat dalende temperaturen vanaf de komende dagen + vandaag tijd en goesting, maakt dat ik er mijn wintervelg+banden heb opgezet. Ten opzichte van mijn zomer setup geen groot verschil in bandenmaat ( 215/55R16 vs. 225/45R17) maar wat een verschil in rijgevoel. Precies of ik op ballonbandjes rij nu.

Comment

• Ik rij nog steeds op zomersloffen rond. Ik wacht nog even tot het echt koud wordt.

Comment

• Ik ga nog eens een winter op zomerbanden doen.
                          Bij de Citroën Saxo is dat altijd goed gegaan, hopelijk gaat dat met de C4 ook goed gaan.
                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Laatste dagen immens veel km's gedaan en ondanks dat de temperatuur idd nog niet écht laag genoeg is om winterbanden te rechtvaardigen kwamen ze imo toch goed van pas in de overvloed aan regen (beter bestand tegen aquaplanning etc.). Zal er ook wel mee te maken hebben dat m'n winterbanden 205 breed (en 't betere waterafleidende profiel hebben) zijn dan m'n zomersloffen (225).

Comment

• Wou deze winter met de defender overschakelen op winterbanden, en er werd reeds enkele weken geleden bij de lokale bandencentrale een setje besteld. Kreeg ik afgelopen vrijdag telefoon van de centrale dat de invoerder voorlopig niet meer in België kon leveren aangezien er een tekort is aan winterbanden in Europa, en alles eerst naar de landen waar het verplicht is verscheept wordt. Leuk voor ons
                              In dit geval ging het wel over Nokian, een meer kleinschalige constructeur die waarschijnlijk in zo'n geval sneller door zo'n stock zit dan de meeste bandenreuzen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AlexV Bekijk Berichten
                                Wou deze winter met de defender overschakelen op winterbanden, en er werd reeds enkele weken geleden bij de lokale bandencentrale een setje besteld. Kreeg ik afgelopen vrijdag telefoon van de centrale dat de invoerder voorlopig niet meer in België kon leveren aangezien er een tekort is aan winterbanden in Europa, en alles eerst naar de landen waar het verplicht is verscheept wordt. Leuk voor ons
                                In dit geval ging het wel over Nokian, een meer kleinschalige constructeur die waarschijnlijk in zo'n geval sneller door zo'n stock zit dan de meeste bandenreuzen.
                                Nokian is zeer rap populair aan 't worden. Mensen beginnen door ervaring te beseffen dat 't een zeer goede band is en meekan met de toppers kwa kwaliteit maar ze kosten wel bijna de helft van de prijs.

Comment

• Woensdag laat ik mijn steelies overtrekken met Blizzaks en dan zet ik ze er dit weekend op denk ik. Hangt wat van het weerbericht af eigenlijk.
                                  2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk Berichten
                                    Nokian is zeer rap populair aan 't worden. Mensen beginnen door ervaring te beseffen dat 't een zeer goede band is en meekan met de toppers kwa kwaliteit maar ze kosten wel bijna de helft van de prijs.
                                    Inderdaad, ik was eerst ook een beetje argwanend, maar kon na enige rondzwervingen op het internet toch vaststellen dat Nokian bij de meesten positief tot zeer positief onthaald werd, en gezien de prijs, was de keuze snel gemaakt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk Berichten
                                      Laatste dagen immens veel km's gedaan en ondanks dat de temperatuur idd nog niet écht laag genoeg is om winterbanden te rechtvaardigen kwamen ze imo toch goed van pas in de overvloed aan regen (beter bestand tegen aquaplanning etc.). Zal er ook wel mee te maken hebben dat m'n winterbanden 205 breed (en 't betere waterafleidende profiel hebben) zijn dan m'n zomersloffen (225).
                                      Ik heb nu redelijk wat kilometers gedaan de afgelopen dagen, telkens het hard aan het regenen was en zowel op gewestwegen als autosnelwegen (R0, E19, ..) en niet het minste last van het feit dat ik op zomerbanden rijd.

Comment

• Met goede zomerbanden was je het afgelopen weekend niet slechter af dan met goede winterbanden. Gezien de temperatuur misschien zelfs in het lichte voordeel.

't is overigens nog altijd niet duidelijk winterbandenweer. Er zijn een paar dagen met 6˚ overdag en 2˚ 's nachts, maar evenzeer 9˚ overdag en 6˚ 's nachts. Pas volgende week is het naar de zak, maar de week erop claimen ze weer 8˚...

Comment

• Mijn winterbanden liggen op sinds zaterdag. Ik heb ondertussen toch al 3/4 van mijn ritten onder de 7 gr gedaan...

Comment

Working...
                                          X