Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Wat is het verschil die je voelt ? Kan van veel dingen afhangen, smallere band ? Hoogte band >serie enz
Het rijden is 'zachter' en het lijkt wel of ik minder grip heb bij het nemen van een rotonde. Ligt mss aan men rijstijl
De maat van de banden komt overeen met men 'gewone' banden.
morgen ga ik ook nog een setje winterbanden halen; goodyear ultragrip 7+, met de hoop dat deze me wat meer vertrouwen gaan geven dan die Michelin PA2's. En ik heb er direct ook maar een setje alu E46-velgjes bij gescoord, nu iemand vinden die ze bij voorkeur morgenavond nog wil monteren, dat wordt geen sinecure met dit weer....
Vandaag naar de bandenboer geweest, bleek dat ze er Nokian zomerbanden hadden geleverd. Dus nog een weekje wachten, gelukkig geen probleem want de oudere conti's 790 hebben nog de helft profiel.
Database error.
The database has encountered a problem.
Op de MX-5? Content van? ook op het droge?
In de sneeuw en regen zijn die goodyears meestal top ('t is al even geleden, maar op onze E39 hadden we GW3's... good old times ), geen idee wat ze op het droge gaan doen.
Bij ADAC scoorden ze iig heel goed, en bij AMS waren ze testwinnaar. Toevallig in de maat die ik moet hebben, en getest met een BMW 320d... dus dan kan ik daar ook wel op verder gaan
Ik zou denken dat er zeker niet minder druk in een winterband moet. Ik gok op evenveel of net iets meer.
Mijn redenering: Als banden warm worden wordt de druk hoger, in de winter is 't kouder, dus minder drukverhoging, dus iets harder op pompen.
Mijn redenering zal wel krom zijn, maar 't zit zo in 't kopke.
Sinds gisteren liggen er weer winterbanden onder m'n wagen en vandaag een potje mee gaan rijden (binnendoor baantjes + hoofdwegen). En sterk ondervonden dat die winterbanden qua performance een stuk minder zijn mijn zomerbanden (Bridgestone Turanza).
Vooral bij het remmen Ik rij tegen 70 per uur en als ik volop op de rem ga slippen ze (net of dat ik op een sneeuwtapijt rem). Ook bij remacties bij hogere snelheden kunnen de banden er niet mee om.
Bij sportief gebruik gieren de banden. Ze zijn er duidelijk niet voor gemaakt en ga een aanpassing aan mijn rijstijl moeten maken door die banden.
Ofwel heb ik mijn banden teveel opgepompt (2,6 bar)
Ofwel komt het door de omschakeling van 205 naar 195 banden.
Comment