Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Pff is toch weer efkes wennen om met winterbandjes te rijden...
    Of zit dat tussen mijn oren??

Comment

• Wat is het verschil die je voelt ? Kan van veel dingen afhangen, smallere band ? Hoogte band >serie enz

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dira Bekijk Berichten
        Wat is het verschil die je voelt ? Kan van veel dingen afhangen, smallere band ? Hoogte band >serie enz

Het rijden is 'zachter' en het lijkt wel of ik minder grip heb bij het nemen van een rotonde. Ligt mss aan men rijstijl
        De maat van de banden komt overeen met men 'gewone' banden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Frigobox Bekijk Berichten
          Ik verschiet er niet van. Het is superdruk in de bandenzaken en de meeste monteurs weten niet beter en pompen standaard alle banden aan 2,5 bar
          Vlak naast de banden-monteer-machine hangt een groot bord met de bandendrukken voor alle wagens. Inclusief de mijne...

Vraag me af hoeveel mensen er rondrijden met te veel (nieuwe banden laten steken) of te weinig (nooit controleren) druk in hun banden
          Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
          Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichten
            komt er aan, hier is het net begonnen

morgen ga ik ook nog een setje winterbanden halen; goodyear ultragrip 7+, met de hoop dat deze me wat meer vertrouwen gaan geven dan die Michelin PA2's. En ik heb er direct ook maar een setje alu E46-velgjes bij gescoord, nu iemand vinden die ze bij voorkeur morgenavond nog wil monteren, dat wordt geen sinecure met dit weer....
            Ik heb die GY UG7, leuke banden voor mijn auto
            Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
            Bestelt
            1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door decat Bekijk Berichten
              Nokians besteld
              Vandaag naar de bandenboer geweest, bleek dat ze er Nokian zomerbanden hadden geleverd. Dus nog een weekje wachten, gelukkig geen probleem want de oudere conti's 790 hebben nog de helft profiel.
              Database error.
              The database has encountered a problem.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
                Ik heb die GY UG7, leuke banden voor mijn auto
                Op de MX-5? Content van? ook op het droge?
                In de sneeuw en regen zijn die goodyears meestal top ('t is al even geleden, maar op onze E39 hadden we GW3's... good old times ), geen idee wat ze op het droge gaan doen.
                Bij ADAC scoorden ze iig heel goed, en bij AMS waren ze testwinnaar. Toevallig in de maat die ik moet hebben, en getest met een BMW 320d... dus dan kan ik daar ook wel op verder gaan

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk Berichten
                  Vlak naast de banden-monteer-machine hangt een groot bord met de bandendrukken voor alle wagens. Inclusief de mijne...

Vraag me af hoeveel mensen er rondrijden met te veel (nieuwe banden laten steken) of te weinig (nooit controleren) druk in hun banden
                  Hoeveel druk moet er eigenlijk in winterbanden tov. zomerbanden?

Ik doe er meestal 2 à 3 tienden minder in... is dat nog te veel?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichten
                    Hoeveel druk moet er eigenlijk in winterbanden tov. zomerbanden?

Ik doe er meestal 2 à 3 tienden minder in... is dat nog te veel?
                    Ik steek daar evenveel of zelfs nét ietsje meer in dan bij de zomerbanden. Vandaag nog eens gekeken en mijn banden zijn mooi gelijkmatig afgesleten.

Comment

• Ook al op een paar plaatsen gelezen van ofwel evenveel druk te steken ofwel 0,2 extra
                      Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                      Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

• Mijn hebben ze altijd wijsgemaakt dat er iets minder druk op moet. Zomerbanden moet ik 2.6 zetten, winterbanden zet ik 2.4.
                        Database error.

Comment

• 2,6 vind ik vrij stevig voor een autoband. Zelfs 2,4 is vaak in de hogere regionen.

Gewoon de waardes van het boekje volgen. Doorgaans is dat 2,2-2,3.

Een winterband zal bij lagere druk op modder misschien een fractie beter presteren, maar zal sneller slijten door verhitting op droog wegdek.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                            Ik steek daar evenveel of zelfs nét ietsje meer in dan bij de zomerbanden. Vandaag nog eens gekeken en mijn banden zijn mooi gelijkmatig afgesleten.

Bij mij ook, pomp altijd 0.3 bar meer dan opgave fabrikant, de zomerbanden die ik vorige heb vervangen voor winterbanden, waren egaal vlak afgesleten.

De bandenman pomp winterbanden op dezelfde druk als zomerbanden, en mag hopen dat hij het wel hoe het moet.

gisteren de velgen met zomerbanden behandeld met was, en ze in de kelder van mijn tuinhuis neergelegd.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                              2,6 vind ik vrij stevig voor een autoband. Zelfs 2,4 is vaak in de hogere regionen.

Gewoon de waardes van het boekje volgen. Doorgaans is dat 2,2-2,3.

Een winterband zal bij lagere druk op modder misschien een fractie beter presteren, maar zal sneller slijten door verhitting op droog wegdek.
                              2.6 zijn de waardes van het boekje, ongeladen. Geladen moet ik naar 2.8 a 3 bar gaan.
                              Database error.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door decat Bekijk Berichten
                                2.6 zijn de waardes van het boekje, ongeladen. Geladen moet ik naar 2.8 a 3 bar gaan.
                                Idem!

Volgens mij is Wooter zijn referentiekader wat vertroebelt door al die sportieve cabrio's

Comment

• ik moet volgens het boekje zelfs 2.9 bar achteraan steken, 2.4 vooraan
                                  2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten
                                    Idem!

Volgens mij is Wooter zijn referentiekader wat vertroebelt door al die sportieve cabrio's
                                    Sportieve cabrio's, middenklassers, ... En dan bekijken ze mij raar als ik 3,2 steek op de achterband van mijn motorfiets .

Comment

• Ik zou denken dat er zeker niet minder druk in een winterband moet. Ik gok op evenveel of net iets meer.
                                      Mijn redenering: Als banden warm worden wordt de druk hoger, in de winter is 't kouder, dus minder drukverhoging, dus iets harder op pompen.

Mijn redenering zal wel krom zijn, maar 't zit zo in 't kopke.

Comment

• Offtopic: Klopt het dat telkens het verwisselen van banden schade aan de velg kan veroorzaken? Of is deze schade verwaarloosbaar?

Comment

• Sinds gisteren liggen er weer winterbanden onder m'n wagen en vandaag een potje mee gaan rijden (binnendoor baantjes + hoofdwegen). En sterk ondervonden dat die winterbanden qua performance een stuk minder zijn mijn zomerbanden (Bridgestone Turanza).
                                          Vooral bij het remmen Ik rij tegen 70 per uur en als ik volop op de rem ga slippen ze (net of dat ik op een sneeuwtapijt rem). Ook bij remacties bij hogere snelheden kunnen de banden er niet mee om.
                                          Bij sportief gebruik gieren de banden. Ze zijn er duidelijk niet voor gemaakt en ga een aanpassing aan mijn rijstijl moeten maken door die banden.

Ofwel heb ik mijn banden teveel opgepompt (2,6 bar)
                                          Ofwel komt het door de omschakeling van 205 naar 195 banden.

Comment

Working...
                                          X