2,6 bar lijkt me idd wel beetje veel, liggen die rond 16" ? Zou ze eerder rond de 2 bar zetten. En een winterband in de winter gaat nog altijd niet presteren als een goede zomerband in de zomer hé.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Izzy Bekijk BerichtenSinds gisteren liggen er weer winterbanden onder m'n wagen en vandaag een potje mee gaan rijden (binnendoor baantjes + hoofdwegen). En sterk ondervonden dat die winterbanden qua performance een stuk minder zijn mijn zomerbanden (Bridgestone Turanza).
Vooral bij het remmen Ik rij tegen 70 per uur en als ik volop op de rem ga slippen ze (net of dat ik op een sneeuwtapijt rem). Ook bij remacties bij hogere snelheden kunnen de banden er niet mee om.
Bij sportief gebruik gieren de banden. Ze zijn er duidelijk niet voor gemaakt en ga een aanpassing aan mijn rijstijl moeten maken door die banden.
Ofwel heb ik mijn banden teveel opgepompt (2,6 bar)
Ofwel komt het door de omschakeling van 205 naar 195 banden.
Desalniettemin zullen die winterbanden nooit hetzelfde prestatieniveau halen als je zomerbanden op het droge.... maar wacht effe met conclusies trekken tot de band "ingereden" isPorsche 996 GT3 RS
Porsche 964 RS
BMW ///M3 e30
Mercedes c250 CDI AMG
www.flamebox.be
Comment
-
Bij mijn Mazda MX-5 is het STIPT 2.0 bar !
Men kan nog tot 2.1 gaan maar vanaf 2.3 is het ronduit gevaarljk !
De wagen is niet meer deftig te besturen, springt op de baan, de remmen blokkeren vooraan, enz
Men mag NOOIT een bandendruk generaliseren voor alle wagen
De autobouwer heeft testen gedaan en het best is altijd om te volgen wat zij beschrijven.2014 Porsche Boxster 981
2015 BMW serie 2 Cab 220d
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bouver Bekijk BerichtenOfftopic: Klopt het dat telkens het verwisselen van banden schade aan de velg kan veroorzaken? Of is deze schade verwaarloosbaar?
Als je dan nog eens de band erop of eraf neemt loop je nog meer kans. Daarom is het belangrijk dat je vertrouwen hebt in je bandencentrale en ze op de hoogte brengt dat je bezorgd bent om schade . Dan zijn ze wat voorzichtiger.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk Berichten2,6 bar lijkt me idd wel beetje veel, liggen die rond 16" ? Zou ze eerder rond de 2 bar zetten. En een winterband in de winter gaat nog altijd niet presteren als een goede zomerband in de zomer hé.
Volgens www.conti-luftdruck.de
deellast: 2,4 bar rondom
vollast: 2,8 bar
Ik rij vrijwel altijd alleen dus pakt 2,4
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Roger BMW Bekijk Berichtenik moet volgens het boekje zelfs 2.9 bar achteraan steken, 2.4 vooraan
Rijdt perfect, en staat zo in m'n boekske.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bouver Bekijk BerichtenOfftopic: Klopt het dat telkens het verwisselen van banden schade aan de velg kan veroorzaken? Of is deze schade verwaarloosbaar?
Anderzijds kan schade aan de velg altijd voorkomen. Als je niets doet, kan je ook niets verkeerd doen he.
Oorspronkelijk geplaatst door Izzy Bekijk Berichten15 inch
Volgens www.conti-luftdruck.de
deellast: 2,4 bar rondom
vollast: 2,8 bar
Ik rij vrijwel altijd alleen dus pakt 2,4
Comment
-
Je moet al dure winterbanden nemen op dezelfde maat als je goeie zomerbanden om vergelijkbare prestaties te hebben. Van 17" naar 15" gaan en van 205 naar 195 op banden die misschien middelmatig scoorden of last year's model waren, tesamen met de nog ongeschonden gladde toplaag zal zeker een negatief effect hebben.
Alhoewel die Turanza's ook semi bagger zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Izzy Bekijk Berichten
Volgens www.conti-luftdruck.de
deellast: 2,4 bar rondom
vollast: 2,8 bar
Ik rij vrijwel altijd alleen dus pakt 2,4Database error.
The database has encountered a problem.
Comment
-
Ik heb nu voor de eerste keer winterbanden in maat 225/40/18 van Nokian.
Vond ik wel verstandig met de RS
Echter verschiet ik wel wat door de lage grip, toch zeker tov de zomerbanden.
Het zal voor mij wat inhouden geblazen zijn, anders heb ik reeds zomerbanden tegen dat het echt begint te winteren
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Weytie Bekijk BerichtenIk heb nu voor de eerste keer winterbanden in maat 225/40/18 van Nokian.
Vond ik wel verstandig met de RS
Echter verschiet ik wel wat door de lage grip, toch zeker tov de zomerbanden.
Het zal voor mij wat inhouden geblazen zijn, anders heb ik reeds zomerbanden tegen dat het echt begint te winteren
De eerste week dat ik ermee rond reed, kwam de DSC tussen tot aan 170. (ook Nokians in 225/40-18 )
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sam325 Bekijk BerichtenNa een paar 100km zal de grip wel komen, trust me
De eerste week dat ik ermee rond reed, kwam de DSC tussen tot aan 170. (ook Nokians in 225/40-18 )
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten3 woorden: Michelin Pilot Alpin. En dan nog zou je eigenlijk je remafstanden etc moeten nameten want gevoelsmatig minder grip is niet altijd ook effectief minder grip.Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"
Comment
-
Ik heb er eindelijk de mijne ook opgegooid. Gigantisch te laat dus
'k Heb zelf een kist moeten huren om thuis de banden te gaan oppikken en ze dan op de parking van de luchthaven te vervangen.
Mijn assistent.
Jong geleerd...
Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk BerichtenGisteren met Pilot Alpin op die renter gereden en die kunnen toch niet tippen aan de goeie Finse Nokian Hakkapeliitta 7, moet ik zeggen
Ze zullen zeker goed zijn maar aan 60 en 90 km/h zie ik me nog niet rondtuffen.Database error.
The database has encountered a problem.
Comment
Comment