Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • De wintersloefkes gaan van pas komen!

    België goes Novosibirsk style

    Comment


    • Morgenochtend worden ze gemonteerd op de BMW, ze gaan dus van pas komen

      Comment


      • Whoa, -6, vet extreem

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
          Uwe wet is wel een beetje over datum want als ik me niet vergis zijn spijkerbanden in België niet meer toegelaten.
          Is dat niet bij het veldrijden?
          Database error.
          The database has encountered a problem.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
            Gisteren gewisseld naar de TS810S'en.
            Idem! (tijdstip én type)

            Mooi op tijd. Zowel wat de kort daarna intredende koude en "wintertoestand" van het wegennet betreft, als wat de staat van mijn zomerbanden betreft. Binnenflank voorwielen tot op de staalgordel afgereden.

            Comment


            • En ik heb m'n auto nog mooi gewassen voor de winterprik, zodat ik nu zout en énkel zout oppik, voor een echte winterlook. Helaas doe ik niet meer voldoende km om echt zo'n zoutvat van een auto te bekomen...

              Comment


              • Dit weekend of vandaag is inderdaad het juist getimde moment om te wisselen. Niet een maand geleden of volgende week.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Japy Bekijk Berichten
                  Morgen is banden gaan bestellen, en hopen dat ik niet tot volgend jaar moet wachten.

                  4 weken geleden al prijs gevraagd maar heb het weer laten liggen.
                  Te laat, alles is uitverkocht bij mijn dealer tot de sets in de showroom toe.

                  Morgen nog eens proberen bij de condé die hebben meestal wet wat in voorraad, hopelijk kunnen ze nog aan Bridgestone BLizzak LM25 in 17" geraken.

                  Comment


                  • Ik had het ook gelezen.
                    Tot nu toe was de wet eerder vaag, nu is het duidelijk.

                    Gisteren aan zee lag nog best wat sneeuw. En het enige zout dat in Knokke gebruikt werd was op tafel in de restaurants, met de auto ging beter dan te voet op de dijk!

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                      Uwe wet is wel een beetje over datum want als ik me niet vergis zijn spijkerbanden in België niet meer toegelaten.
                      Oorspronkelijk geplaatst door decat Bekijk Berichten
                      Is dat niet bij het veldrijden?
                      'k Zou het nie weten. Ik leef volgens het principe "waarom ergens met de fiets naartoe gaan als je de wagen kan nemen?"

                      'k Zie wel niet in wat je met spijkerbanden in het veldrijden gaat doen. Spijkers zijn goed op ijs. In modder en sneeuw werkt een band met goed open profiel. Spijkers doen daar helemaal niks itt wat velen misschien geloven.
                      Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Japy Bekijk Berichten
                        Te laat, alles is uitverkocht bij mijn dealer tot de sets in de showroom toe.

                        Morgen nog eens proberen bij de condé die hebben meestal wet wat in voorraad, hopelijk kunnen ze nog aan Bridgestone BLizzak LM25 in 17" geraken.
                        Bij de condé hebben ze ook niks meer, overal is alles gewoon uitverkocht in alle maten en de betere merken eerst natuurlijk.

                        Eigen schuld van zolang te wachten maar wie denkt nu dat eind November alles al is uitverkocht.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                          Ze proberen hier ook tegenwoordig de mensen aan te zetten om studless winterbanden te gebruiken, maar dat slaat gewoon niet aan.
                          Een paar vrienden hebben het geprobeerd en iedereen zegt dat het op ijs belange niet de grip biedt van een goeie spijkerband. En ik kan hen enkel gelijk geven.
                          Tis hier in Zweden ook een hele discussie. Welles, nietes.

                          Tprobleem is dat (stads)mensen hier tot in mei met hun spijkers rondrijden en de wegen én hun spijkers verslijten tot ze werkingsloze ronde metaalknobbeltjes zijn. En dan denken ze nog steeds dat hun spijkerbanden superieur zijn... niet dus.

                          Ik heb mijne "frictiebanden" (zonder spijkers) erop gelegde de avond voor de eerste deftige sneeuwval. Al veel plezier gehad met mijn eendje en meer of genoeg grip... meer dan de gemiddelde halfversleten spijkerband.

                          Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                          'k Zou het nie weten. Ik leef volgens het principe "waarom ergens met de fiets naartoe gaan als je de wagen kan nemen?"

                          'k Zie wel niet in wat je met spijkerbanden in het veldrijden gaat doen. Spijkers zijn goed op ijs. In modder en sneeuw werkt een band met goed open profiel. Spijkers doen daar helemaal niks itt wat velen misschien geloven.
                          ... en de spijkerbanden om mijn MTB een twee weken later. Is heerlijk fietsen in de winter. 3,5km met de auto doen is eerder belachelijk en slijt alleen maar op de motor... en daarom een Webasto kopen... dat gaat mij ook te ver.

                          Groetjes
                          ST Cupra 290 PP - GT86+

                          Comment


                          • Wat me nu frustreert is dat ik niet weet wat een veilige snelheid voor die winterbanden is... Ik zat daarstraks met dichtgeknepen billen 90 te rijden op het middenvak, en moest even een afrit pakken om het dak dicht te doen. De afrit volgesneeuwd en bevroren. Niemand achter me dus ik test de remmen eens. ABS sprong nog niet eens aan! En ik moest flink doortrekken om te driften.

                            Dus ik met wat rustiger gemoed onderweg, en het blijkt dat de meeste kapitaalkrachtigen nu winterbanden rijden want in plaats van iedereen op de rechter rijstrook, had je nu het arme plebs op de rechter rijstrook tegen traag km/h, en een resem dikke BMW's op het linkervak tegen +100 op een besneeuwd linkervak. En dat gaat goed!

                            Bijna thuis ga ik toch ff nog wat proeven op een parking, en daar hadden mijn achterbanden niet veel nodig om scheef te gaan, en die voorremmen gingen ook diep de ABS in (maar grepen wel vast in de sneeuw). Dus toch iets te optimistisch op de snelweg?

                            Comment


                            • Rij jij nu met je kap open?

                              Om je verder te helpen met je vraag: winterbanden helpen, en zeer veel. Maar er is ook nog fysica, en die wetten kan je niet herschrijven. Iedere ondergrond en situatie is anders. Ik heb al gehad dat een plek er zeer glad leek bij te liggen en eigenlijk veel grip gaf, terwijl een zogezegd droge baan plots spekglad was. Voorzichtig zijn is de boodschap, want 't is niet omdat het in de ene bocht niet glad ligt dat het ook zo is in de volgende bocht.
                              Last edited by ; 29/11/2010, 21:45.

                              Comment


                              • Ja, en bij stofsneeuw valt dat goed te doen, tot het echt begint te sneeuwen en de auto's voor mij al die drek doen opspatten

                                Comment


                                • Heb je er dan nog plezier aan? Vanaf dat er geen zon is heb ik eigelijk geen plezier meer aan cabrio rijden eerlijk gezegd, tenzij 's nachts in de zomer.

                                  Comment


                                  • Even uit het Caterham-topic gehaald, baas boven baas

                                    Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk Berichten


                                    5u 's morgens, in de sneeuw met een 7 met alleen aero screens. Gewoon, om naar het werk te gaan...

                                    Kerel heeft de Caterham als enige wagen en gebruikt hem dus als daily driver het hele jaar door, altijd dakloos natuurlijk
                                    Link

                                    Balls of steel I tell you
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                                    Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

                                    Comment


                                    • In antwoord op Onehp in verband met zijn MTB fiets.

                                      Mijn schoonvader (de mens is al sinds 1963 overleden) die fietsenmaker was, had ne goeien truc om in de winter door de sneeuw te rijden met de fiets. Men moet weten dat er vroeger niet gestrooid werd, dus als het sneeuwde bleef die liggen tot hij natuurlijk wegsmolt. Wat hij dus deed was een oude fietsketting rond zijn platgezette banden monteren en daarna pompte hij de banden terug op, er wel voor zorgend dat de ketting precies in het midden van het loopvlak lag, vermits die ketting een weinig kleiner was dan de omtrek van de opgeblazen band lag die dus in een soort van bedje (buitenband langs weerskanten ter hoogte van de ketting), dus in de sneeuw zorgde dat voor grip en ook op ijs gaf die ketting grip, dan werden de banden ingedrukt en kwam de ketting volledig op het ijs. Is wel wat moeilijk om dit systeem op de wagen toe te passen.
                                      Last edited by ; 29/11/2010, 21:53.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                                        Heb je er dan nog plezier aan? Vanaf dat er geen zon is heb ik eigelijk geen plezier meer aan cabrio rijden eerlijk gezegd, tenzij 's nachts in de zomer.
                                        Ik heb daar eigenlijk wel plezier aan. Het is plezanter dan met het dak toe rijden. Heb wel in Canada een pet gekocht met zo oorflappen die de koude wat uit de nek en oren houdt, en karting handschoenen om toch goede grip op het stuur te houden zonder te koud te zijn, en de verwarming en zetelverwarming op max, maar aan 120 km/u is dat zeer goed te doen .

                                        Met het dak toe is zo een Z4 maar een kleine auto hoor .

                                        Comment

                                        Working...
                                        X