Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
    Collega (die ook zelfstandig is) heeft gisteren 150 Nokians in 205/55 R 16 geleverd gekregen.

Net waren er nog 4 over

Nokian doet goeie zaken . Ik weet nog vorig jaar toen ik een set bestelde voor onder mijn Clio RS dat nog bijna niemand dit merk kende (op de Zweed na). Autoforum-invloeden

Comment

• How, dat heeft niets met autoforum te maken hoor, das gewoon het enige merk dat nog een leuk aantal kon leveren tegen goede voorwaarden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk Berichten
        Nokian doet goeie zaken . Ik weet nog vorig jaar toen ik een set bestelde voor onder mijn Clio RS dat nog bijna niemand dit merk kende (op de Zweed na). Autoforum-invloeden
        Toen ik ze vorig jaar bestelde was die kerel van de bandenzaak blij dat er iemand naar vroeg. Iedereen wil de bekende namen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
          How, dat heeft niets met autoforum te maken hoor, das gewoon het enige merk dat nog een leuk aantal kon leveren tegen goede voorwaarden.
          Kan wel zijn, maar 't valt toch op dat ze hier in dit topic zeer veel voorbijkomen.

Comment

Kan wel zijn, maar 't valt toch op dat ze hier in dit topic zeer veel voorbijkomen.
            Bekijk de prijs eens van de ADAC-top 5 winterbanden

Comment

• De winterbanden hebben vandaag hun nut bewezen

rampzalig om thuis te geraken al vanop de E17-R4 file
              2006 - Opel Astra H COSMO 1.7 CDTI

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rames
                Kent er iemand de bandenmerken Wanli of Doublestar? (chinese oorsprong)
                Iemand ervaringen mee?
                Daar zou ik niet echt voor kiezen. Wanli heb ik ooit eens een test van gelezen, een serieuze ramp!

Ik blijf persoonlijk liefst bij de bekende merken, mijn Yokodrama's heb ik gekozen omdat de dealer ze zo in een set in aanbieding had. Maar ze vallen me niet tegen.

Gisteren zijn er onder de auto van mijn vader GoodYear Ultragrip Performance gelegd. Vallen 100% mee.
                Last edited by torque; 01/12/2010, 21:34.

Comment

Onze bandenboer levert die blijkbaar ook een paar jaar. Idem reactie als bij walter.
                  Database error.
                  The database has encountered a problem.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk Berichten
                    Dat is zo voor de meeste mensen - en daardoor hebben ze geen flauw idee hoe de auto reageerd in een noodsituatie. Laatst hoorde ik nog van een collega dat een jonge vrouwelijke collega onderweg naar de skiegebieden in het noorden van zweden reageerde op een slip door.... beide handen voor haar ogen te houden en te tieren. Bijrijder mocht de zaak oplossen
                    Ik heb vroeger ook een vrouwelijke collega gehad die altijd met Golf gereden had als firmawagen, daar haar budget wat omhoog gegaan was had ze een BMW Compact genomen, toen ik haar, bij de eerste sneeuw, zei dat ze het verschil ging voelen tussen fwd en rwd hoorde ze het precies in Keulen donderen, ze was zich zelfs niet bewust van het feit dat de bmw een rwd was.

Comment

• Op onze drie wagens schijnen de Nokian's de vuurproef goed doorstaan te hebben, alle drie zeer tevreden over bij deze eerste kennismaking met sneeuw en ijs. Deze namiddag in Vlassenbroek met opzet geparkeerd op zo nen talud om de Scheldedijk op te rijden (naast 't Ateljeeken), maar dan wel op een plek met vastgereden sneeuw en gesmolten sneeuw die omgevormd was tot een echte ijslaag. Na met de kleinkinderen wat op de dijk met de slee gereden te hebben en een tasje koffie gedronken te hebben bergop vertrokken om me boven op de dijk te gaan draaien, vertrokken zonder wat dan ook van wheelspin, noch op het ijs noch op de sneeuw. (Niettegenstaande ze hier door de meer begoeden onder ons precies afgedaan worden als minderwaardig "omdat ze minder kosten" dan bv. Michelin is het voor mij toch nen dikke thumbs up. Het is van mensen zoals the Swede en OneHp die ervaring hebben met winterse toestanden plus het feit dat de fabrikant op zich ook wel in dat geval zal zijn dat ik me tot dat merk gericht heb, had totaal geen benul van de prijs tot ik op autobandenmarkt de verschillen zag, het enige wat me interesseerde was om een goeie band te hebben en een merk dat voorradig was voor de drie versies van onze wagens).
                      Last edited by ; 01/12/2010, 22:36.

Comment

• Ik ga wachten tot het sneeuwt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
                          Ik ga wachten tot het sneeuwt

Comment

• Ik heb er van 17u tot nu over gedaan om thuis te geraken.

Gent-Deinze

via 't centrum
                            de parking van Kinepolis
                            't miljoenenkwartier
                            de sterre
                            de N60 tot aan de Makro
                            terug naar Gent
                            de sterre
                            Expo
                            naar Deinze via Drongen en de boerenbaantjes
                            parking aan de Brielpoort "versneden"
                            via De Pinte en Eke
                            industrieterrein Eke
                            N60 tot aan de Sterre
                            terug naar Expo
                            op Expo een half uurtje gedanst met een GT3
                            R4 op en af
                            en op
                            en af
                            Watersportbaan
                            x3
                            naar de Sterre
                            en dan de Kortrijksebaan naar huis

fjoe

Comment

• Comment

• Winterbanden

Vertrekken vanop een mooi ondergesneeuw industrie terrein, rondje rijden (of meerdere) om niet in de file richting steenweg te staan.
                                Lege en ongestrooide steenweg oprijden en dan via volledig ondergesneeuwde baantjes naar huis rijden.
                                Allemaal zonder gripverlies...sort of
                                Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                                Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

• Weinig last van schuiven met m'n winterbanden. Alleen jammer dat de rest zo traag rijdt Vond het alleszins nog eens leuk om zo te rijden, zo'n wit landschap is echt mooi.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Zorba Bekijk Berichten
                                    zo'n wit landschap is echt mooi.
                                    Zeker als je door je voorruit moet kijken om 't voorbij te zien schuiven, en door je zijruit om te kijken in de rijrichting.

Comment

Kom je daar toe met je gewone winterbandjes in Polen ? 't sneeuwt daar dacht ik op dit moment toch al weer een pak meer als hier en op sommige plaatsen gaat de temperatuur al naar de -15°C of zelfs -20°C toe..
                                      'k Heb met mijn winterbanden in februari rondgekard in centrum Finland. Ik laat je raden hoe "warm" het daar gemiddeld is Dus ja, je komt rond met "gewone" winterbanden bij -20°.

BTW: Mechelen - Gent in deze avondspits: 1u45. Met behoorlijk wat binnenbaantjes, anders ging het écht niet vooruit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk Berichten
                                        Winterbanden

Vertrekken vanop een mooi ondergesneeuw industrie terrein, rondje rijden (of meerdere) om niet in de file richting steenweg te staan.
                                        Lege en ongestrooide steenweg oprijden en dan via volledig ondergesneeuwde baantjes naar huis rijden.
                                        Allemaal zonder gripverlies...sort of
                                        Welke heb je? Leuk he
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                                        Bestelt
                                        1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                                          Op onze drie wagens schijnen de Nokian's de vuurproef goed doorstaan te hebben, alle drie zeer tevreden over bij deze eerste kennismaking met sneeuw en ijs. Deze namiddag in Vlassenbroek met opzet geparkeerd op zo nen talud om de Scheldedijk op te rijden (naast 't Ateljeeken), maar dan wel op een plek met vastgereden sneeuw en gesmolten sneeuw die omgevormd was tot een echte ijslaag. Na met de kleinkinderen wat op de dijk met de slee gereden te hebben en een tasje koffie gedronken te hebben bergop vertrokken om me boven op de dijk te gaan draaien, vertrokken zonder wat dan ook van wheelspin, noch op het ijs noch op de sneeuw. (Niettegenstaande ze hier door de meer begoeden onder ons precies afgedaan worden als minderwaardig "omdat ze minder kosten" dan bv. Michelin is het voor mij toch nen dikke thumbs up. Het is van mensen zoals the Swede en OneHp die ervaring hebben met winterse toestanden plus het feit dat de fabrikant op zich ook wel in dat geval zal zijn dat ik me tot dat merk gericht heb, had totaal geen benul van de prijs tot ik op autobandenmarkt de verschillen zag, het enige wat me interesseerde was om een goeie band te hebben en een merk dat voorradig was voor de drie versies van onze wagens).
                                          Hier ook ferm tevreden van de Nokians, daarnet meer dan een uur rondgereden in de verse sneeuw, en met DSC op kan je eigenlijk bijna aan normaal tempo rijden---> R8 aan 120 dus. DSC daarna uitgeschakeld en een half uurke gaan spelen op de parking van het RingShopping, zalig!

De Globuy-Mini was ook aanwezig, en twee W124's, een e36, en nog een e46.

Op m'n pa z'n ix55 hebben we diezelfde Nokians, en daar is het echt geschift, kick-down vanuit stilstand en die kar rijdt alsof het perfect droog ligt. (en nee 't is geen 1.5 ofzo, maar een gechipte 3.0 V6 met 306pk )

Winter....
                                          Nadat ik m'n kar in de garage had gezet, lag ik wel bijna op m'n bakkes.
                                          In 't weekend eens schoenen halen met wintercompound op de zool.

Comment

Working...
                                          X