Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
    Welke heb je?
    Semperit In de bandentesten eindigde hij altijd op de plaatsen net na "de groten" (GY, Bridgestone,...)

Liggen er nu 1 week onder, net op tijd dus om de glibberige laag van de banden te rijden. Banden-man had dat setje nog liggen, al de rest moest besteld worden en duurde waarschijnlijk 2 weken...minimum.
    Heb even getwijfeld om ze te nemen, maar tot nu toe zeer tevreden ervan

Vader heeft nu eergisteren beslist dat hij toch winterbanden wil...benieuwd wanneer/of hij nog iets gaat vinden

Leuk he

Leuk? Afzien ja...

...dat de MX nu staat ingesloten door de Alfa
    Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
    Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

• Ik rij vanaf morgen rond met GIGAAANTISCHE winterbanden op men GTI'ke.
      Normaal doe ik de investering niet , maar ze zaten deze keer bij de wagen toen ik hem kocht.
      195/65/r15 waar normaal 205/50/r15 opligt en dat op standaard golf 3 GTI hoogte
      Dat gaat er lief uit zien, hopelijk is het de moeite.

Comment

• Deze avond vlot kunnen bollen op mijn zomersloefen. Wel bijna brokken, door een lul die me coupeerde en dan in de remmen ging.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
          Deze avond vlot kunnen bollen op mijn zomersloefen. Wel bijna brokken, door een lul die me coupeerde en dan in de remmen ging.
          Dit leest zo denderend hard als "haha ik wéét dat ge aids kunt krijgen door zonder condoom rond te vogelen gelijk nen blinde, maar ik heb vorige maand 17 verlepte straathoekwerksters gedaan zonder bescherming en ik ben nog altijd safe!".

Comment

• Winterbanden = best spent 300 euries dit jaar aan mijn auto
            Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
            Bestelt
            1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• 't Legt goed aan. Vorige winter echt vaak nut gehad ervan (toch een paar keer behoorlijk wat sneeuw), nu zijn we nog maar pas december en 't is al dikken koekenbak.

Winterbanden = best spent 0 euries dit jaar aan mijn auto.

Comment

• Winterbanden + Quattro ... I love it

Deze morgen maar 5 minuten langer dan normaal over 30 km gedaan.

Wel bijna brokken ... sta ik in het centrum van Burcht aan het rood licht te wachten, zie ik in mijn achteruitkijkspiegel een BMW dwars mijn richting uit schuiven. Gelukkig was ondertussen het licht op groen gegaan (anders was ik toch door het rood gereden) ... gas gegeven en maken dat ik daar weg was.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk Berichten
                  LOL.. Dus omdat iemand misschien niet de vlotste chauffeur is en geen winterbanden heeft is hij/zij daarom een pleb ? Mijn moeder zal met haar C3'ke ook niet op 't 3de linkse vak met haar all-season banden in dergelijke weersomstandigheden over de snelweg scheuren. Ze weet wel dat winterbanden effectief een groot verschil maken (door mee te rijden met mijn auto's omdat ik wél een winterbandenset heb) maar zij doet gewoon niet veel km's en gaat dan ook als ze de auto moet nemen en evt. de snelweg op moet gewoon eerder wat rustiger rijden. Auto's interesseren haar geen zak en da's dan ook haar volste recht natuurlijk.
                  Niet in opjagen, ik ben deze ochtend wooter voorbij gereden, en rarara hij zat op het eerste vak tussen het plebs

Maar ja ik rijd met een leasewagen en dat zijn natuurlijk nog grotere wegpiraten
                  '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                  '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                    Niet in opjagen, ik ben deze ochtend wooter voorbij gereden, en rarara hij zat op het eerste vak tussen het plebs

Maar ja ik rijd met een leasewagen en dat zijn natuurlijk nog grotere wegpiraten
                    Waar was dat dan, en zijde niet zeker dat ik u daarna weer ben voorbij gegaan? Na een tijd was ik zelfs een derde rijstrook in het midden aan het maken want rechts en links ging het me te traag

Ik vermijd de binnenbaantjes met het idee dat het daar vol staat met lokaal verkeer op zomerbanden, maar misschien moet ik dat toch maar es doen.

Tot in Halen ging het lekker vlot. Op plaatsen lag het linkervak er beter bij dan het rechtervak

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                      op Expo een half uurtje gedanst met een GT3

Zilvergrijze 996?

Heb die ook zien driften hier in Gent centrum

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DJ Oli Bekijk Berichten
                        Zilvergrijze 996?

Heb er zelf nen foto van

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                          Waar was dat dan, en zijde niet zeker dat ik u daarna weer ben voorbij gegaan? Na een tijd was ik zelfs een derde rijstrook in het midden aan het maken want rechts en links ging het me te traag

Ik vermijd de binnenbaantjes met het idee dat het daar vol staat met lokaal verkeer op zomerbanden, maar misschien moet ik dat toch maar es doen.

Tot in Halen ging het lekker vlot. Op plaatsen lag het linkervak er beter bij dan het rechtervak
                          Voor Holsbeek. Op E40 kwam je voorbij en heb ik tot Sterrebeek achter je gereden op het vierde vak

Ik heb ook getwijfeld over binnenbanen, maar op de 4 kilometer die ik moet doen tot aan de autostrade kwam er al eentje uit een zijstraat op me afgeschoven ... Dan maar besloten om een weg te nemen met minder zijstraten en mooi aan te sluiten in de file op de autostrade
                          '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                          '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Ben de 2e week van november overgestapt.

Moet zeggen dat ik gisteren veel plezier gehad heb. Winterbanden hebben een goede grip, auto is voelbaar dwars te krijgen en dan grijpt de uitgeschakelde ESP weer oordeelkundig in.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gspep Bekijk Berichten
                              Winterbanden + Quattro ... I love it

Deze morgen maar 5 minuten langer dan normaal over 30 km gedaan.

Wel bijna brokken ... sta ik in het centrum van Burcht aan het rood licht te wachten, zie ik in mijn achteruitkijkspiegel een BMW dwars mijn richting uit schuiven. Gelukkig was ondertussen het licht op groen gegaan (anders was ik toch door het rood gereden) ... gas gegeven en maken dat ik daar weg was.
                              Bij mij was 't vanmorgen omgekeerd. Een 4WD (RRS op 20" met joekels van brede zomerbanden) die nog zoals zovelen dacht dat BMW's in sneeuw hopeloos verloren zijn, en dus dacht dat 'ie me eventjes opzij zou duwen (3e vak autostrade, door de prut). Ik reed mooi 80 (twee rechter files 50-60) en trok kop (lag nog maagdelijk wit), zit 'ie met z'n grootlichten te pharen, dus uiteindelijk ga ik in een (zeldzaam) gaatje naar rechts en ogenblikkelijk daarna zie ik 'm in m'n linker buitenspiegeldaar plots ne zwieper nemen ... waarschijnlijk wat afgeweken van mijn lijn (die 'ie dus moest kruisen) en met z'n 30cm breed rubber gaan schaatsen over die dikke bermen papsneeuw. Ik ben dan maar weer mooi naar links gegaan en heb m'n weg verder gezet aan 80, terwijl de Range met z'n kapsones in 't middenvak is gekropen.

In zo'n omstandigheden moet je gewoon winterbanden hebben. Gisteren reden m'n vriendin en ik samen (elk met onze auto) van Gent naar huis, zij op smalle 185-zomerbandjes op haar Ypsilon. Ze doet erg weinig km en die bandjes hebben nog 6-7mm profiel, en ik was van plan om volgend jaar 16" velgjes te halen en dan de huidige wielen van winterbanden te voorzien ... 'k had 't eigenlijk beter nu al gedaan maar bon.
                              Miljaar zo weinig grip dat die auto had... ik reed met nog redelijk wat grip op de nog besneeuwde rijstrook aan 70 naar huis, kon goed stevig remmen en had meer dan voldoende stuurgrip ... vanaf Sint-Denijs heb ik gewisseld om 'es te testen... haar auto had zo goed als géén grip bij het remmen en dat amechtige 8-kleps twaalhonderdje trok zelfs onder de 1.500 tpm al z'n voorwielen in een spin. Levensgevaarlijk... en vandaag is ze dus ook te voet op baan. (auto niet nodig gelukkig)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DJ Oli Bekijk Berichten
                                Zilvergrijze 996?

Yup, issem. Ben 'm tegengekomen op een parking aan Gent Expo. Daarna ben ik richting R4 gedrift (270° bochten ) en ben ik 'm uit 't oog verloren.

Dat was rond 21u30 denk ik.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                  Yup, issem. Ben 'm tegengekomen op een parking aan Gent Expo. Daarna ben ik richting R4 gedrift (270° bochten ) en ben ik 'm uit 't oog verloren.

Dat was rond 21u30 denk ik.
                                  Inderdaad, was iets later van mij..

Was speciaal eens gaan kijken op kruispunten hoe het verkeer er aan toe ging, alle auto's zéér traag tot daar plotseling een GT3 kwam afgestoven.. Kippevel

Comment

• Alleen lokale wegen naar mijn werk, 20 minuten langer onder de baan geweest, vooral door teveel trage auto's. In de mate van het mogelijke ingehaald (grr teveel tegenliggers en bochten.
                                    Heb nochtans ook geen winterbanden maar 20 km/h is toch overdreven traag, was niet eens echt glad.
                                    Wel wat last van doorslippenden banden bij optrekken (tja, geen ABS, ESP enzovoort)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door joachim1107 Bekijk Berichten
                                      Alleen lokale wegen naar mijn werk, 20 minuten langer onder de baan geweest, vooral door teveel trage auto's. In de mate van het mogelijke ingehaald (grr teveel tegenliggers en bochten.
                                      Heb nochtans ook geen winterbanden maar 20 km/h is toch overdreven traag, was niet eens echt glad.
                                      Wel wat last van doorslippenden banden bij optrekken (tja, geen ABS, ESP enzovoort)
                                      Vrijdagavond baan Veurne-Ieper. Een mooie rechte baan en iedereen reed 30. Heeft me even geduurd voor ik die hele file voorbij was maar is uiteindelijk gelukt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door IvoB Bekijk Berichten
                                        Vrijdagavond baan Veurne-Ieper. Een mooie rechte baan en iedereen reed 30. Heeft me even geduurd voor ik die hele file voorbij was maar is uiteindelijk gelukt.
                                        Ik heb gemiddeld elke 500m een bocht.Vanuit waar ik naar Aalst rij kennen ze geen rechte banen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                          Voor Holsbeek. Op E40 kwam je voorbij en heb ik tot Sterrebeek achter je gereden op het vierde vak
                                          Maar daar stak dus alles vast eh... Bij stilstand maken winterbanden gene kloot uit

Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                          Ik heb ook getwijfeld over binnenbanen, maar op de 4 kilometer die ik moet doen tot aan de autostrade kwam er al eentje uit een zijstraat op me afgeschoven ... Dan maar besloten om een weg te nemen met minder zijstraten en mooi aan te sluiten in de file op de autostrade
                                          Het probleem is dat ik eerst 50 filevrije kilometers heb gereden, en daar kon ik probleemloos 100-120 rijden, zelfs op het linkervak. Maar dan kom je achter kloten die met hun bestelwagen op zomerbanden gaan schaatsen op het linkervak en is het om zeep eh.

Ben met mijn achterwielaangedreven kar met winterbanden ook probleemloos de ondergesneeuwde uitrit van de ondergrondse garage uitgeraakt, en voor de rest nergens per ongeluk gegleden . Doelmatig, dat is iets anders

Comment

Working...
                                          X