Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
    Maar daar stak dus alles vast eh... Bij stilstand maken winterbanden gene kloot uit

Het probleem is dat ik eerst 50 filevrije kilometers heb gereden, en daar kon ik probleemloos 100-120 rijden, zelfs op het linkervak. Maar dan kom je achter kloten die met hun bestelwagen op zomerbanden gaan schaatsen op het linkervak en is het om zeep eh.

Ben met mijn achterwielaangedreven kar met winterbanden ook probleemloos de ondergesneeuwde uitrit van de ondergrondse garage uitgeraakt, en voor de rest nergens per ongeluk gegleden . Doelmatig, dat is iets anders
    Ik kom er op in Tielt-Winge, dus tot in Woluwe aanschuiven. Dan sta je daar inderdaad mooi met je winterbanden Ook nergens gegleden of wielspin gehad, dat was dinsdag met mijn vervangwagen op zomerbanden wel anders ...

Wel geen enkele motorrijder gezien vandaag
    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
    '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Zorba Bekijk Berichten
      Alleen jammer dat de rest zo traag rijdt .

Grrrr idd. Als ge:
      a) u nie op uw gemak voelt in den auto bij sneeuw
      b) winterbanden flauwe zever vindt
      c) ingehaald wordt door fietsers en postbodes op de scooter
      d) met ne renault twingo rijdt

Dan zijde niet goed bezig!

En blijft dan van de sluipwegen af! Ik bedoel ne sluipweg neemt ge toch om wa tijd te winnen. Steenwegen zitten toch vol bij zo'n weer. En ge weet op voorhand dat daar niet/minder gestrooid zal zijn.

Ik blijf wel rustig ( niet pharen, of kontplakken ofzo) ma heb wel bijna mn stuur opgevreten vandaag. 15 km/h mn man. Leg dat s uit..; Heb bijna 40 min gereden op 10km...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
        Wel geen enkele motorrijder gezien vandaag
        Tussen Holsbeek en Leuven was er wel een spoor van een motorrijder of scooter in de sneeuw te vinden!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
          Tussen Holsbeek en Leuven was er wel een spoor van een motorrijder of scooter in de sneeuw te vinden!
          Gisterenavond hier in Gent constant van die brommerkes met pizza-koeriers.
          Ik vond dat die echt zéér vlot reden, ene ook bijna zien vallen
          Echt gevaarlijk

Comment

• Ik denk dat ik zodra ik de 300CE heb er toch winterbanden ga opzetten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk Berichten
              Semperit In de bandentesten eindigde hij altijd op de plaatsen net na "de groten" (GY, Bridgestone,...)

Liggen er nu 1 week onder, net op tijd dus om de glibberige laag van de banden te rijden. Banden-man had dat setje nog liggen, al de rest moest besteld worden en duurde waarschijnlijk 2 weken...minimum.
              Heb even getwijfeld om ze te nemen, maar tot nu toe zeer tevreden ervan

Vader heeft nu eergisteren beslist dat hij toch winterbanden wil...benieuwd wanneer/of hij nog iets gaat vinden

Leuk? Afzien ja...

...dat de MX nu staat ingesloten door de Alfa
              In de jaren 90 kwamen die semperit mannen altijd testen in Kuhtai Oostenrijk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door erq Bekijk Berichten
                Grrrr idd. Als ge:
                a) u nie op uw gemak voelt in den auto bij sneeuw
                b) winterbanden flauwe zever vindt
                c) ingehaald wordt door fietsers en postbodes op de scooter
                d) met ne renault twingo rijdt

Dan zijde niet goed bezig!

En blijft dan van de sluipwegen af! Ik bedoel ne sluipweg neemt ge toch om wa tijd te winnen. Steenwegen zitten toch vol bij zo'n weer. En ge weet op voorhand dat daar niet/minder gestrooid zal zijn.

Ik blijf wel rustig ( niet pharen, of kontplakken ofzo) ma heb wel bijna mn stuur opgevreten vandaag. 15 km/h mn man. Leg dat s uit..; Heb bijna 40 min gereden op 10km...
                Dus met de fiets was sneller geweest

Comment

• Winterbanden zijn inderdaad zalig. Dit is de eerste winter dat ze onder m'n Lancia liggen en wat een verschil zeg! Ik had Michelin banden besteld, maar deze konden niet meer tijdig geleverd worden, dus hebben ze mij Kleber aangeraden. Ben ik wel tevreden van. Was er beetje nerveus over dat ze niet bovenaan te vinden waren in de testen, maar ze doen goed hun werk.

Vorige winter talloze schuivers gemaakt met de zomerbanden (zonder zot te doen), dat ik toch winterbanden wilde dit jaar. Nu kan ik tenminste redelijk normaal rijden... Alleen jammer van al die sukkelaars die ocharme 30 km/u doen. Veel mogen voorsteken vanmorgen... En toch nog dubbel zo lang erover gereden als normaal... Dat belooft voor vanavond.

Gisterenavond op de ring in Roeselare wel iets leuks gehad. Ouder koppel met een mercedes die aan het sukkelen was om iemand voor te geraken. Je zag constant dat achterste nerveus doen. Aan de lichten stond ik ernaast en was ik vlotjes weg en meneer bleef maar proberen om weg te geraken, met weinig succes. Zo zie je toch het verschil, zo blijkt...
                  Last edited by guess_who; 02/12/2010, 13:31.
                  2000 Lancia Delta 1.9 TD
                  2000 Fiat Barchetta 1.8 16v
                  eg

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                    Op onze drie wagens schijnen de Nokian's de vuurproef goed doorstaan te hebben, alle drie zeer tevreden over bij deze eerste kennismaking met sneeuw en ijs. Deze namiddag in Vlassenbroek met opzet geparkeerd op zo nen talud om de Scheldedijk op te rijden (naast 't Ateljeeken), maar dan wel op een plek met vastgereden sneeuw en gesmolten sneeuw die omgevormd was tot een echte ijslaag. Na met de kleinkinderen wat op de dijk met de slee gereden te hebben en een tasje koffie gedronken te hebben bergop vertrokken om me boven op de dijk te gaan draaien, vertrokken zonder wat dan ook van wheelspin, noch op het ijs noch op de sneeuw. (Niettegenstaande ze hier door de meer begoeden onder ons precies afgedaan worden als minderwaardig "omdat ze minder kosten" dan bv. Michelin is het voor mij toch nen dikke thumbs up. Het is van mensen zoals the Swede en OneHp die ervaring hebben met winterse toestanden plus het feit dat de fabrikant op zich ook wel in dat geval zal zijn dat ik me tot dat merk gericht heb, had totaal geen benul van de prijs tot ik op autobandenmarkt de verschillen zag, het enige wat me interesseerde was om een goeie band te hebben en een merk dat voorradig was voor de drie versies van onze wagens).
                    Wat winterbanden betreft kunnen we Nokian tot de grote merken rekenen.
                    Oorspronkelijk geplaatst door Tomj Bekijk Berichten
                    Ik rij vanaf morgen rond met GIGAAANTISCHE winterbanden op men GTI'ke.
                    Normaal doe ik de investering niet , maar ze zaten deze keer bij de wagen toen ik hem kocht.
                    195/65/r15 waar normaal 205/50/r15 opligt en dat op standaard golf 3 GTI hoogte
                    Dat gaat er lief uit zien, hopelijk is het de moeite.
                    Die maat klopt niet helemaal he.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk Berichten
                      In de jaren 90 kwamen die semperit mannen altijd testen in Kuhtai Oostenrijk.
                      Hun site zegt ook dat ze oorspronkelijk uit Oostenrijk komen
                      Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                      Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                        Dit leest zo denderend hard als "haha ik wéét dat ge aids kunt krijgen door zonder condoom rond te vogelen gelijk nen blinde, maar ik heb vorige maand 17 verlepte straathoekwerksters gedaan zonder bescherming en ik ben nog altijd safe!".
                        Jammer dat je vergelijking niet opgaat.

Comment

• En als ik vergelijk met onze Peugeot 406 coupé op winterbanden, die schuift een pak meer dan mijn A3 op zomerbanden. Goede zomerbanden zijn nog altijd beter dan middelmatige winterbanden.

Comment

• Die Peugeot heeft dan gewoon zéér slechte wintedrbanden.
                            Database error.
                            The database has encountered a problem.

Comment

• ik doe volgend jaar nog beter

setje spijkerbanden
                              2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door decat Bekijk Berichten
                                Die Peugeot heeft dan gewoon zéér slechte wintedrbanden.
                                Neen. Maar als jij dat wil geloven dan mag dat.

Comment

• 343pk en 255 brede winterbanden achteraan, en het enige glijden is wat ik zelf veroorzaak, of remmen op die ijsbaan gisteren

Goede zomerbanden die beter zijn dan goede winterbanden in dit weer = ziever in pekskes.

Comment

• met spijkerbanden mag je ook gewoon op het asfalt rijden hoor

Comment

• Klopt. Hier ben je met spijkerbanden niks. 50 km snelweg en je spijkers zijn afgesleten.

Comment

• oja, wat doet een ongeremde remorque op zomerbanden als je in de bocht met je van winterbanden voorziene auto moet remmen? De tegenliggers een tik geven?

Comment

• en wanneer steek jij winterbanden?

Comment

Working...
                                          X