Valt da dan al onder de noemer auto?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door 8000rpm Bekijk BerichtenTis vreed dat op een autoforum moeilijk wordt gedaan omdat iemand een auto koopt die rationeel niet de beste keuze is.
Als je in de Ardennen woont en elk weekend een paardentrailer moet trekken, dan is het natuurlijk een andere zaak. Dan zie ik de noodzaak wel in van een G-klasse, Defender of Patrol. Kwestie van de dingen in perspectief te zetten: ik ben opgegroeid in Centraal Afrika en m'n eerste rijlessen waren met een jeep. Dus neen, het idee van terreinwagens is me niet vreemd. Maar 90% van de SUV's in België worden niet gebruikt voor terreinwerk. Again, geen probleem, maar kom er dan ook gewoon voor uit. Geef gewoon toe dat ecologie niet je grootste bezorgdheid is, en dat het extra verbruik je echt niet uit je slaap haalt. Dat je nooit op terrein rijdt, maar dat je de status en de blikken van de buren fijn vindt. Dat je 's ochtends graag uit je raam kijkt en tegen jezelf zegt: Cool, ik heb een SUV
Comment
-
Ik durf anderzijds perfect te geloven dat veel mensen oprecht overtuigd zijn dat hun SUV praktischer en veiliger is. Net zoals de meeste motorrijders er rotsvast van overtuigd zijn dat de remafstand van een motor korter is dan die van een auto.
De waarheid, dat is natuurlijk wat anders
Comment
-
Ja dat klopt ook... Pajero zal overal door kunnen, maar doe me dan toch liever een Range Rover. Maar dan weer geen Range Rover want dat is gebouwd door Engelsen tijdens hun tea break, maar iets Duits en dan zit je bij ML, X5, Q7 of Cayenne. Die gaan dan weer niet dwars door velden, maar zolang je op de boerenwegen blijft zijn ze zeker nog voldoende inzetbaar.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AlexV Bekijk BerichtenEindelijk staat ie in wintermodus
Welke zijn 't nou juist? En hoe ervaar je 't op sneeuw?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sam325 Bekijk Berichten
Iedereen kiest toch zelf wat ie koopt...
Kortom, voor mij is die ML een constant onderwerp van spot, maar hij is er gelukkig mee dus dat is het enige dat telt.
Het ding staat heel het jaar op M+S banden en hij is daar tevreden van, al doet een echte winterband het wel beter heb ik de indruk. Anyway, als hij de toestand van de weg te slecht is neemt hij zijn bestelwagen en laat hij zijn veilige SUV staan'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk BerichtenMooi is hij niet. "Vet" is hij zeker.
Ik zou het ook kopen eigenlijk.
Comment
-
Ik ben gezwicht, ons moeder is blijven zagen zodat ik winterbanden zou nemen en ik zal het dan maar doen. Enkel nog op zoek naar een geschikte band
Wat heb ik nog nodig:
- velgen
- banden
Ik wil er ook niet teveel geld aan uitgeven, dus ik ben vooral op zoek naar goede banden. De velgen mogen eventueel stalen velgen zijn. Wat voor maat is dat dan? 15"?
Het is voor een Audi A3 Sportback. 195/65 R15?
Ik heb ook al goeds gehoord over Nokians. Welke Nokians zijn zowat de beste voor in Belgisch winterweer rond te rijden? Of valt er iets anders aan te raden?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk BerichtenIk ben gezwicht, ons moeder is blijven zagen zodat ik winterbanden zou nemen en ik zal het dan maar doen. Enkel nog op zoek naar een geschikte band
Wat heb ik nog nodig:
- velgen
- banden
Ik wil er ook niet teveel geld aan uitgeven, dus ik ben vooral op zoek naar goede banden. De velgen mogen eventueel stalen velgen zijn. Wat voor maat is dat dan? 15"?
Het is voor een Audi A3 Sportback. 195/65 R15?
Ik heb ook al goeds gehoord over Nokians. Welke Nokians zijn zowat de beste voor in Belgisch winterweer rond te rijden? Of valt er iets anders aan te raden?
Alvast veel succes met nu nog iets te vinden .--------------------------------------------------------------
2010 - 2013: Audi A3 Sportback 1.9 TDI Ambition -- '08
2001 - 2010: Opel Astra 2.0 DTI 16v 'Sport' -- '01
Comment
-
Ben benieuwd of je er nog vindt. Ik heb verschillende bandencentrales moeten bellen om nog aan een setje winterbanden te geraken en dat was 3 weken geleden. Toen ik dan dit weekend ze ben laten plaatsen stond de telefoon daar roodgloeiend en kreeg iedereen hetzelfde antwoord: Neen, geen winterbanden meer en we zijn volgeboekt tot 22 december en iedere keer kon ik van het gezicht van de telefonist aflezen dat de persoon aan de andere kant van de lijn niet gelukkig was.
Oh ja, had het laatste setje winterbanden in mijn maat (195/50 r15 geloof ik) en de nieuwe lading in die maat komt half januari pas binnen. Keuze was er niet, nemen wat er was.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door decat Bekijk BerichtenEn dan zijn moeder nog als excuus gebruiken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Coollemon Bekijk BerichtenBen benieuwd of je er nog vindt. Ik heb verschillende bandencentrales moeten bellen om nog aan een setje winterbanden te geraken en dat was 3 weken geleden. Toen ik dan dit weekend ze ben laten plaatsen stond de telefoon daar roodgloeiend en kreeg iedereen hetzelfde antwoord: Neen, geen winterbanden meer en we zijn volgeboekt tot 22 december en iedere keer kon ik van het gezicht van de telefonist aflezen dat de persoon aan de andere kant van de lijn niet gelukkig was.
Oh ja, had het laatste setje winterbanden in mijn maat (195/50 r15 geloof ik) en de nieuwe lading in die maat komt half januari pas binnen. Keuze was er niet, nemen wat er was.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Coollemon Bekijk BerichtenOh ja, had het laatste setje winterbanden in mijn maat (195/50 r15 geloof ik) en de nieuwe lading in die maat komt half januari pas binnen. Keuze was er niet, nemen wat er was.
niet vanaf gesukkeld...zou ze nu blijkbaar voor het driedubbele hebben kunnen verkopen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk BerichtenIk zou iets kunnen zeggen, maar je hebt het al moeilijk genoeg aan je locatie te zien.
Succes met de zoektocht!Database error.
The database has encountered a problem.
Comment
-
Comment