Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Valt da dan al onder de noemer auto?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 8000rpm Bekijk Berichten
      Tis vreed dat op een autoforum moeilijk wordt gedaan omdat iemand een auto koopt die rationeel niet de beste keuze is.
      Een aankoop van een auto is altijd irrationeel. Heb ik ook geen probleem mee. Maar stel dat een cabriorijder zou beweren dat hij z'n cabrio gekozen heeft omdat het zo praktisch is, en zo veilig. De kans is groot dat je hem niet zou geloven - en terecht. Op dezelfde manier geloof ik de meeste SUV-rijders niet als ze de argumenten "praktisch" of "veiligheid" aanhalen. De feiten spreken hun gewoon heel vaak tegen. SUV-rijders die er voor uitkomen dat de looks en de uitstraling op de eerste plaats komen, die kunnen op mijn sympathie rekenen. Als ze maar durven toegeven dat het irrationeel is

Als je in de Ardennen woont en elk weekend een paardentrailer moet trekken, dan is het natuurlijk een andere zaak. Dan zie ik de noodzaak wel in van een G-klasse, Defender of Patrol. Kwestie van de dingen in perspectief te zetten: ik ben opgegroeid in Centraal Afrika en m'n eerste rijlessen waren met een jeep. Dus neen, het idee van terreinwagens is me niet vreemd. Maar 90% van de SUV's in België worden niet gebruikt voor terreinwerk. Again, geen probleem, maar kom er dan ook gewoon voor uit. Geef gewoon toe dat ecologie niet je grootste bezorgdheid is, en dat het extra verbruik je echt niet uit je slaap haalt. Dat je nooit op terrein rijdt, maar dat je de status en de blikken van de buren fijn vindt. Dat je 's ochtends graag uit je raam kijkt en tegen jezelf zegt: Cool, ik heb een SUV
      Last edited by ; 06/12/2010, 10:54.

Comment

• Ik durf anderzijds perfect te geloven dat veel mensen oprecht overtuigd zijn dat hun SUV praktischer en veiliger is. Net zoals de meeste motorrijders er rotsvast van overtuigd zijn dat de remafstand van een motor korter is dan die van een auto.

De waarheid, dat is natuurlijk wat anders

Comment

• Ja dat klopt ook... Pajero zal overal door kunnen, maar doe me dan toch liever een Range Rover. Maar dan weer geen Range Rover want dat is gebouwd door Engelsen tijdens hun tea break, maar iets Duits en dan zit je bij ML, X5, Q7 of Cayenne. Die gaan dan weer niet dwars door velden, maar zolang je op de boerenwegen blijft zijn ze zeker nog voldoende inzetbaar.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AlexV Bekijk Berichten
            Eindelijk staat ie in wintermodus

Schitterend! Erg knappe velgen ook.

Welke zijn 't nou juist? En hoe ervaar je 't op sneeuw?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sam325 Bekijk Berichten

Iedereen kiest toch zelf wat ie koopt...
              Klopt, mijn vader heeft zijn E weg gedaan voor een ML. Volgens hem veel beter voor zijn rug want die E was daar niet goed voor ... Uiteraard is het gewoon voor het imago en dat is zijn volste recht natuurlijk. Het werd nog grappiger toen hij zijn aanhangwagen aan mijn zus gaf en een bestelwagen kocht om naar het containerpark te gaan en te klussen, want ja hij had nu wel een wagen die ideaal was om een aanhanger aan te hangen, nu wou hij die uiteraard niet vuil maken door er mee te gaan klussen

Kortom, voor mij is die ML een constant onderwerp van spot, maar hij is er gelukkig mee dus dat is het enige dat telt.

Het ding staat heel het jaar op M+S banden en hij is daar tevreden van, al doet een echte winterband het wel beter heb ik de indruk. Anyway, als hij de toestand van de weg te slecht is neemt hij zijn bestelwagen en laat hij zijn veilige SUV staan
              '16 Peugeot 308 SW blueHDI
              '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Mij niet wijsmaken dat je een X6 koopt voor de ruimte. Zelfs ik met mijn 1m67 zat krap achterin en de koffer is kleiner dan die van mijn 900. Zoiets koop je enkel om op te vallen en niet te moeten onderdoen voor u buur. Tenzij je hem mooi vindt natuurlijk.

Comment

• Mooi is hij niet. "Vet" is hij zeker.
                  Ik zou het ook kopen eigenlijk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                    Mooi is hij niet. "Vet" is hij zeker.
                    Ik zou het ook kopen eigenlijk.
                    Ik ook...

Comment

• Ik ben gezwicht, ons moeder is blijven zagen zodat ik winterbanden zou nemen en ik zal het dan maar doen. Enkel nog op zoek naar een geschikte band

Wat heb ik nog nodig:
                      • velgen
                      • banden

Ik wil er ook niet teveel geld aan uitgeven, dus ik ben vooral op zoek naar goede banden. De velgen mogen eventueel stalen velgen zijn. Wat voor maat is dat dan? 15"?

Het is voor een Audi A3 Sportback. 195/65 R15?

Ik heb ook al goeds gehoord over Nokians. Welke Nokians zijn zowat de beste voor in Belgisch winterweer rond te rijden? Of valt er iets anders aan te raden?

Comment

• Mooi op tijd, gelukkig is er nog een quasi onuitputtelijke voorraad in elke bandencentrale

Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                        Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                          Ik ben gezwicht, ons moeder is blijven zagen zodat ik winterbanden zou nemen en ik zal het dan maar doen. Enkel nog op zoek naar een geschikte band

Wat heb ik nog nodig:
                          • velgen
                          • banden

Ik wil er ook niet teveel geld aan uitgeven, dus ik ben vooral op zoek naar goede banden. De velgen mogen eventueel stalen velgen zijn. Wat voor maat is dat dan? 15"?

Het is voor een Audi A3 Sportback. 195/65 R15?

Ik heb ook al goeds gehoord over Nokians. Welke Nokians zijn zowat de beste voor in Belgisch winterweer rond te rijden? Of valt er iets anders aan te raden?
                          Ik heb deze zomer een tweedehands setje gekocht, Dunlop SP Winter Sport 205/55 R16, op originele stalen velgen inclusief originele wieldoppen ( ) voor 325 €. Banden hadden tussen de 6 à 7 mm profiel.

Alvast veel succes met nu nog iets te vinden .
                          BMW F30 316d Sportline - '13
                          BMW Z3 1.8 -- '97
                          --------------------------------------------------------------
                          2010 - 2013: Audi A3 Sportback 1.9 TDI Ambition -- '08
                          2001 - 2010: Opel Astra 2.0 DTI 16v 'Sport' -- '01

Comment

• En dan zijn moeder nog als excuus gebruiken.
                            Database error.
                            The database has encountered a problem.

Comment

• Ben benieuwd of je er nog vindt. Ik heb verschillende bandencentrales moeten bellen om nog aan een setje winterbanden te geraken en dat was 3 weken geleden. Toen ik dan dit weekend ze ben laten plaatsen stond de telefoon daar roodgloeiend en kreeg iedereen hetzelfde antwoord: Neen, geen winterbanden meer en we zijn volgeboekt tot 22 december en iedere keer kon ik van het gezicht van de telefonist aflezen dat de persoon aan de andere kant van de lijn niet gelukkig was.

Oh ja, had het laatste setje winterbanden in mijn maat (195/50 r15 geloof ik) en de nieuwe lading in die maat komt half januari pas binnen. Keuze was er niet, nemen wat er was.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door decat Bekijk Berichten
                                En dan zijn moeder nog als excuus gebruiken.
                                Ik zou iets kunnen zeggen, maar je hebt het al moeilijk genoeg aan je locatie te zien.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Coollemon Bekijk Berichten
                                  Ben benieuwd of je er nog vindt. Ik heb verschillende bandencentrales moeten bellen om nog aan een setje winterbanden te geraken en dat was 3 weken geleden. Toen ik dan dit weekend ze ben laten plaatsen stond de telefoon daar roodgloeiend en kreeg iedereen hetzelfde antwoord: Neen, geen winterbanden meer en we zijn volgeboekt tot 22 december en iedere keer kon ik van het gezicht van de telefonist aflezen dat de persoon aan de andere kant van de lijn niet gelukkig was.

Oh ja, had het laatste setje winterbanden in mijn maat (195/50 r15 geloof ik) en de nieuwe lading in die maat komt half januari pas binnen. Keuze was er niet, nemen wat er was.
                                  Goh, het doet er eigenlijk niet toe wanneer ik ze heb. Al is het pas volgende winter.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Coollemon Bekijk Berichten
                                    5 jaar geleden heb ik 2 winters liggen leuren hier op het forum met die maat ongeveer, voor € 100 staal-velgen en banden
                                    niet vanaf gesukkeld...zou ze nu blijkbaar voor het driedubbele hebben kunnen verkopen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                                      Ik zou iets kunnen zeggen, maar je hebt het al moeilijk genoeg aan je locatie te zien.
                                      Oei, het is precies nog waar ook.
                                      Succes met de zoektocht!
                                      Database error.

Comment

• caoimhin: nokian WR G2

Comment

• Die liggen er hier ook een week op, in de tien jaar dat ik met winterbanden rij nog nooit zo'n goeie grip op sneeuw en ijs gehad.
                                          Database error.

Comment

Working...
                                          X