Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
    Ik ben gezwicht, ons moeder is blijven zagen zodat ik winterbanden zou nemen en ik zal het dan maar doen. Enkel nog op zoek naar een geschikte band

Wat heb ik nog nodig:
    • velgen
    • banden

Ik wil er ook niet teveel geld aan uitgeven, dus ik ben vooral op zoek naar goede banden. De velgen mogen eventueel stalen velgen zijn. Wat voor maat is dat dan? 15"?

Het is voor een Audi A3 Sportback. 195/65 R15?

Ik heb ook al goeds gehoord over Nokians. Welke Nokians zijn zowat de beste voor in Belgisch winterweer rond te rijden? Of valt er iets anders aan te raden?
    Er slingerde hier dit weekend een boekje van Test-Aankoop rond, in de maat 185/60/R15 kwam de Goodyear UltraGrip 7+ er als beste uit, de Fulda (Montero?) was beste koop.
    Testmaat was dus wel 185/60 maar de resultaten telden ook in de maat 195/65 enzo.

Was dit artikel maar je moet lid zijn om het te kunnen lezen: http://www.test-aankoop.be/auto-s-en...ng-s692333.htm

Nokians kwamen er niet aan bod dacht ik, verder geen idee hoe objectief Test-Aankoop al dan niet is
    2018 BMW X1 18d

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door decat Bekijk Berichten
      Oei, het is precies nog waar ook.
      Succes met de zoektocht!
      Thnx ! En ik moet je echt teleurstellen, ik ben een voorstander van heel het jaar door zomerbanden. Ik heb het altijd al zo gedaan, zie niet in waarom te veranderen. Maar als je in hotel mama woont, en er gebeuren accidentjes in de familie (en dan bedoel ik met de auto, geen onverwachte zwangerschappen), en de vrouw die alles voor je over heeft vraagt om a.u.b. eens uit te kijken voor winterbanden, dan doe ik dat. Maar ik zet er geen haast achter

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk Berichten
        caoimhin: nokian WR G2
        Vooral heel goed in sneeuw zeker? De enigste omstandigheid dat mijn zomerbanden het moeilijk kregen, dus ik ga die eens bekijken.

Oorspronkelijk geplaatst door SilentSpring Bekijk Berichten
        Er slingerde hier dit weekend een boekje van Test-Aankoop rond, in de maat 185/60/R15 kwam de Goodyear UltraGrip 7+ er als beste uit, de Fulda (Montero?) was beste koop.
        Testmaat was dus wel 185/60 maar de resultaten telden ook in de maat 195/65 enzo.

Was dit artikel maar je moet lid zijn om het te kunnen lezen: http://www.test-aankoop.be/auto-s-en...ng-s692333.htm

Nokians kwamen er niet aan bod dacht ik, verder geen idee hoe objectief Test-Aankoop al dan niet is
        Thnx. Ik ben geen lid, maar ik zal het eens aan ons vader vragen die heeft volgens mij wel een lidmaatschap.

Comment

• OK. Dus de weg ligt er spiegelglad bij. Ik stap in mijn Z4, met de verwachting dat de weg er spiegelglad bij ligt. Beetje snelheid maken. 50 km/u. Remtest. Ik sta quasi stil, ABS krijgt nauwelijks de kans om op het rechterwiel enkel een schokje te geven.

Met de oudere achterbanden is het wel een ander verhaal. Accelereren doet de kont lichtjes wiebelen en het DSC-lampje knipperen .

Niet slecht op een nieuw stuk wegdek dat onder mijn schoenen spiegelglad voelt Aan 70 nog eens de remmen dichtgooien en weer enkel een hikje op het rechterwiel door de ABS.

Comment

Ik ben gezwicht, ons moeder is blijven zagen zodat ik winterbanden zou nemen en ik zal het dan maar doen. Enkel nog op zoek naar een geschikte band

Wat heb ik nog nodig:
            • velgen
            • banden

Ik wil er ook niet teveel geld aan uitgeven, dus ik ben vooral op zoek naar goede banden. De velgen mogen eventueel stalen velgen zijn. Wat voor maat is dat dan? 15"?

Ik heb ook al goeds gehoord over Nokians. Welke Nokians zijn zowat de beste voor in Belgisch winterweer rond te rijden? Of valt er iets anders aan te raden?
            Anders hier eens proberen http://www.autobandenmarkt.be/start.html . Ik heb er hier verleden week nog kunnen kopen,wel in maat 185/55/R15 maar als het op de site staat is het waarschijnlijk wel te koop . Anders eens een mail sturen en vragen(heb ik ook gedaan ) .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
              OK. Dus de weg ligt er spiegelglad bij. Ik stap in mijn Z4, met de verwachting dat de weg er spiegelglad bij ligt. Beetje snelheid maken. 50 km/u. Remtest. Ik sta quasi stil, ABS krijgt nauwelijks de kans om op het rechterwiel enkel een schokje te geven.

Met de oudere achterbanden is het wel een ander verhaal. Accelereren doet de kont lichtjes wiebelen en het DSC-lampje knipperen .

Niet slecht op een nieuw stuk wegdek dat onder mijn schoenen spiegelglad voelt Aan 70 nog eens de remmen dichtgooien en weer enkel een hikje op het rechterwiel door de ABS.
              Nuja, als jij crasht is het nog altijd niet zeker of het aan de sneeuw ligt he

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk Berichten
                er is nood aan winterbanden blijkbaar. want ze hebben bij de bandencentrale waar men broer gaat alle gestockeerde winterbanden van hun klanten gestolen. daar sta je dan.
                Hoe bedoel je? De bandencentrale heeft ze als tweedehands setjes verkocht of de hele stockageruimte/container is leeggestolen door derden?

Comment

Ik heb gisteren anders een nieuwe Golf (met winterbanden) op zo'n stuk weg tegen die snelheid ongeveer de sloot (op rechte weg) zien ingaan. Daarna goed gelachen met iemands onverantwoord rijgedrag op een ijsmorgen zoals ik hier zelden meegemaakt had, ook al omdat er gelukkig er geen derden bij betrokken waren. Wat een kieken....
                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

OK. Dus de weg ligt er spiegelglad bij. Ik stap in mijn Z4, met de verwachting dat de weg er spiegelglad bij ligt. Beetje snelheid maken. 50 km/u. Remtest. Ik sta quasi stil, ABS krijgt nauwelijks de kans om op het rechterwiel enkel een schokje te geven.

Waarom steek je de oudere achteraan?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk Berichten
                      Waarom steek je de oudere achteraan?
                      Heb niet te kiezen... Vooraan passen nog PA3, maar achteraan was enkel PA2 in die maat verkrijgbaar.

Comment

Thnx ! En ik moet je echt teleurstellen, ik ben een voorstander van heel het jaar door zomerbanden. Ik heb het altijd al zo gedaan, zie niet in waarom te veranderen. Maar als je in hotel mama woont, en er gebeuren accidentjes in de familie (en dan bedoel ik met de auto, geen onverwachte zwangerschappen), en de vrouw die alles voor je over heeft vraagt om a.u.b. eens uit te kijken voor winterbanden, dan doe ik dat. Maar ik zet er geen haast achter
                        Groot gelijk, ik zou wachten tot eind februari !

Wat de maat betreft, slechts 1 raad : kijk eens naar het gelijkvormigheidsattest

Zelf ben ik tevreden van de Bridgestone Blizzak LM-nog iets : deed het naar mijn gevoel super in de sneeuw en gisteren toch vastgesteld dat de grip op droog wegdek ook best te pruimen is, voelde zelfs stabieler aan dan de 18" zomerbanden, wellicht omdat oneffenheden soepeler werden verteerd, tov eerder wat springerig weggedrag van de 18" sloefen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                          Schitterend! Erg knappe velgen ook.

Welke zijn 't nou juist? En hoe ervaar je 't op sneeuw?
                          Nokian Hakkapeliitta LT's 235/85 16 inch, zelfde maat als de standaard general grabbers dus.
                          Heb de dag dat ze erop kwamen vlak ervoor (met de grabbers) en erna (met de nokians) wat op een ondergesneeuwde parking gaan rijden en qua remafstand en grip in de sneeuw is er zeker verbetering tov de grabbers. Je voelt echt dat de abs minder snel moet bijspringen bij hard remmen.
                          Verder is er nog het comfortverschil. Zeker bij hogere snelheden, minder rolgeluid, minder vibraties.. Mooi meegenomen aangezien ik vooral op het asfalt rijdt.
                          Kortom, ik ben tevreden!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                            Groot gelijk, ik zou wachten tot eind februari !

Wat de maat betreft, slechts 1 raad : kijk eens naar het gelijkvormigheidsattest

Zelf ben ik tevreden van de Bridgestone Blizzak LM-nog iets : deed het naar mijn gevoel super in de sneeuw en gisteren toch vastgesteld dat de grip op droog wegdek ook best te pruimen is, voelde zelfs stabieler aan dan de 18" zomerbanden, wellicht omdat oneffenheden soepeler werden verteerd, tov eerder wat springerig weggedrag van de 18" sloefen
                            Ik ben ook tevreden van die Blizzak's, ze zijn naar mijn gevoel beter dan de Kleber Krisalp's op de A3 ooit geweest zijn (nu derde winter). Maar kan natuurlijk ook aan de wagen liggen.
                            '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                            '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AlexV Bekijk Berichten
                              Nokian Hakkapeliitta LT's 235/85 16 inch, zelfde maat als de standaard general grabbers dus.
                              Heb de dag dat ze erop kwamen vlak ervoor (met de grabbers) en erna (met de nokians) wat op een ondergesneeuwde parking gaan rijden en qua remafstand en grip in de sneeuw is er zeker verbetering tov de grabbers. Je voelt echt dat de abs minder snel moet bijspringen bij hard remmen.
                              Verder is er nog het comfortverschil. Zeker bij hogere snelheden, minder rolgeluid, minder vibraties.. Mooi meegenomen aangezien ik vooral op het asfalt rijdt.
                              Kortom, ik ben tevreden!
                              Allez, blij dat m'n getokkel tot succes heeft geleid. Enjoy!

Comment

• vraagje, wat kost bij jullie het wisselen van de banden op bestaande velgen? en hoeveel betalen jullie voor het stockeren van de banden? ik heb een bedrijfswagen en weet dit dus net, maar m'n vrouw en schoonouders hebben er nu nood aan.
                                There's no such thing as too much snow

BMW 318d Touring 136pk (donkerblauw)

Comment

• Iemand bekend met het merk mastersteel winterbanden?
                                  Kan een setje kopen voor niet al teveel geld in de maat 225/45R17

Comment

• Chinese brol. Dan kan je beter schaatsen monteren, of gewoon los op stalen velgen gaan rijden.

Comment

• Dan nog liever zomerbanden dan van die chinese winterbanden.
                                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Wat heb ik nog nodig:
                                        • velgen
                                        • banden

Banden voor auto's, bedrijfswagens en motorfietsen, tegen zeer lage prijzen. Plaats nu uw bestelling, comfortabel vanuit thuis, en hebt uw banden aan u snel geleverd, voor bestellingen vanaf 2 of meer banden, kosteloos bij autobandenmarkt.be

14 dagen geleden besteld en nog geen week later waren ze hier al

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vantham Bekijk Berichten
                                          vraagje, wat kost bij jullie het wisselen van de banden op bestaande velgen? en hoeveel betalen jullie voor het stockeren van de banden? ik heb een bedrijfswagen en weet dit dus net, maar m'n vrouw en schoonouders hebben er nu nood aan.
                                          Dat varieert van 10 tot 15 €.

Comment

Working...
                                          X