Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• ik ben tot nu toe nog altijd super tevreden van michelin alpin 1 195/60/15

iedereen die ik ken met winterbanden zouden in deze omstandigheden nooit meer met zomerbanden willen rijden.

Maar je hebt van die mensen die overal zogezegd kunnen blijven rijden met hun zomerbanden...

ik heb er deze week al 10tal moeten inhalen bergop met zomerbanden...slippen en schuiven sur place(fwd,rwd) dat het niet mooi om te zien is...en dan staan met open mond te kijken hoe ik rustig naar boven rij (vlieg met vdc/asr pinken als gek).

en toch zijn er nog die hards die blijven beweren dat winterbanden weggesmeten geld zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
      bij bmw geven ze te veel gas
      Ik stak daarstraks ff vast in het parkeervak in de sneeuw.

Optie 1: rustig wiegen, zacht op het pedaal duwen.

Optie 2: DTC af, en het sperdifferentieel zijn werk laten doen terwijl de stukken sneeuw alle kanten uit vliegen en ik scheef en overstuurd het parkeervak verlaat

Ik heb toch weer niet optie 2 genomen

Comment

• Half uur gedaan over een ritje van 3 kilometer, op winterbanden...

...omdat ik de zomerbanden-karren van de (zeer licht hellende) parking heb helpen vertrekken. Daar staat ge dan met uw 19duimse laagprofielbanden

Kilometerje verder nog een Audi geholpen. Wou rechtsomkeert maken op de weg, maar had z'n voorwiel in het gootje gereden.
        Na wat duwen en z'n matjes onder de voorwielen te leggen hem uiteindelijk losgekregen.
        Kerel vroeg toen of ik in m'n eentje zou weggeraken (had me 5 meter verderop geparkeerd, lichtjes hellend).
        Heb hem dan maar getoond hoe een RWD rechtsomkeert maakt
        Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
        Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

• Vandaag zou ik niet buitenkomen op zomerbanden.

Ben overigens benieuwd of ik straks uit mijn parkeerplek ga geraken, op winterbanden .

Ik merk wel dat ze in vlaanderen nog graag strooien, zonder sneeuw te ruimen. Dat is weggegooid zout en geld. Op een sneeuwlaag van 10cm werkt dat geen kloten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
            Vandaag zou ik niet buitenkomen op zomerbanden.

Ben overigens benieuwd of ik straks uit mijn parkeerplek ga geraken, op winterbanden .

Ik merk wel dat ze in vlaanderen nog graag strooien, zonder sneeuw te ruimen. Dat is weggegooid zout en geld. Op een sneeuwlaag van 10cm werkt dat geen kloten.
            Ik ben nog op het werk geraakt, ik denk niet dat ik er zonder winterbanden aan begonnen was. Bij ons in de straat lag er zeker 15 centimeter sneeuw want ik heb met mijn voorbumper voor sneeuwruimer gespeeld Na 200 meter kwam ik ook al een sneeuwruimer tegen met een strooiwagen er achter, op zich wel ok, moest het niet zijn dat die een berg van een halve meter hoog voor mijn neus duwde! Heb dus wel wat werk gehad om die baan te kruisen door die twee sneeuwmuren

Dan 45 kilometer dichtgesneeuwde autostrade op het linkervak, rustig tegen 70 per uur.
            '16 Peugeot 308 SW blueHDI
            '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Een onderwerp wat ik wat mis:

Wat is de beste luchtdruk voor een winterband in de sneeuw?

Zachter zetten zodat hij 'breder' staat?
              Harder zetten zodat hij dieper gaat?

Waar kiezen jullie voor?

Nu heb ik gewoon dezelfde luchtdruk zoals geadviseerd wordt voor mijn auto, dezelfde luchtdruk dus het gehele jaar door.

Comment

• Dat zegt VAB ook.

Nu vraag ik mij af waar ik mijn luchtdrukmeterke heb gelaten. Hopelijk in de auto

Comment

• Heb sinds vandaag ook winterbanden en moet zeggen. Verschil is duidelijk merkbaar! Had het nooit geloofd! Mja.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                    Die beelden van de Brusselse ring vannacht op het nieuws gezien ?? (Twee "uitblinkers" in blijven staan en wachten op mensen die willen duwen, BMW en Mercedes ??)

Ik moet zeggen dat ik met mijn 190 ook nooit blijven staan ben, ook niet tijdens die paar onverwachte sneeuwdagen waar er zo'n 20 cm lag, en altijd op gewone zomerbanden, (pure winterbanden bestonden er toen nog niet) maar ik zorgde er wel voor dat ik juist voor de winter van banden wisselde (zelfs als er nog het dubbele van de wettelijke minima oplag).
                    WInterbanden bestaan al even hoor, enkel hier in België kenden ze het nog niet.

Comment

• Ik rij nog vrolijk rond op mijn zomerbanden
                      regio gent-eeklo, blijkbaar weinig sneeuw hier.. enkel hier in't dorp wat gladjes vanmorgen, maar op de N9 en in Eeklo helemaal niks van sneeuw

Comment

• deze morgen de auto moeten uitgraven, maar daarna op de weg dikke fun. Mooie 15 cm nog bijgevallen gisteren nacht bovenop de 10cm gisteren door de dag. De sneeuwruimers hebben handenvol werk gehad om voor de chauffeurs op zomerbanden de baan iet of wat berijdbaar te maken. Die met winterbanden waren als eerste en vrijwel als enigste op de weg. Hier en daar waar het ging aan een bocht van 90° de handrem gebruikt. Daarna nog wat late kerstinkopen gaan doen (het was verrassend kalm hier) en me op plaatsen gezet waar niemand durfde gaan staan, maw parking was geen probleem
                        www.peugeotforum.be

Comment

• Nog een paar dergelijke winters en je zal zien dat winterbanden ineens geen zo'n onbekend gegeven meer zullen zijn, ook niet voor de "doesn't care too much about cars"-massa.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk Berichten
                            Nog een paar dergelijke winters en je zal zien dat winterbanden ineens geen zo'n onbekend gegeven meer zullen zijn, ook niet voor de "doesn't care too much about cars"-massa.

Die zullen na deze winter ook al van gedacht verandert zijn. Terwijl zij de helling niet opraken passeert er iemand met winterbanden die doodleuk naar boven rijdt.

Comment

• Ik doe geen moeite meer om mensen te overtuigen. Ik rijd zelf al 6 jaar in de winter met winterbanden. (Eigenlijk in de eerste plaats om mijn zomervelgen van toen t zout te besparen)

In de winter doet ge toch ook ander schoenen aan om buiten te komen dan in de zomer.

Comment

• Vraagje voor de kenners hier. Helpen winterbanden iets in de maat 18" of is dat belange niet zo doeltreffend als 16" velgen en banden kopen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ST_TDCi Bekijk Berichten
                                  Vraagje voor de kenners hier. Helpen winterbanden iets in de maat 18" of is dat belange niet zo doeltreffend als 16" velgen en banden kopen?

Dat helpt vast en zeker ook in 18"! Waarom zou dat niet helpen ? Doel je op de breedheid van de banden ?

Comment

• Uhu, dat bedoel ik. 18" is 225/40 en 16" is 205/55. Helpen zal het zeker, de vraag is enkel of een 18" winterband even goed is als een smallere 16" winterband.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ST_TDCi Bekijk Berichten
                                      Uhu, dat bedoel ik. 18" is 225/40 en 16" is 205/55. Helpen zal het zeker, de vraag is enkel of een 18" winterband even goed is als een smallere 16" winterband.

Overall zal de 18" nog steeds het betere weggedrag hebben en meeste stabiliteit bieden, da's dan ook logisch. In bepaalde situaties (bvb volle sneeuw) zal de smallere band denk ik weer lichtjes in 't voordeel spelen.

Veel zou ik daar niet mee inzitten omdat je zelfs met een goede 225 breed winterband nog steeds bakken grip zal hebben op sneeuw ook.

Comment

• De reden dat mijn winterbanden 16" zijn is zeer eenvoudig:

- heb nog een set 16" OEM Volvo velgen, en dan hoef ik enkel jaarlijks de velgen te wisselen (en niet de banden rondom de velg)
                                        - 16/205/55 band is nu eenmaal een stuk goedkoper dan een 18" band..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                                          Die zullen na deze winter ook al van gedacht verandert zijn. Terwijl zij de helling niet opraken passeert er iemand met winterbanden die doodleuk naar boven rijdt.
                                          I do care much about cars maar niet over winterbanden en ik ben nog perfect hellingen opgeraakt terwijl anderen niet boven geraakten en 't is niet dat ik niet verder dan 1km gereden heb met de wagen in de sneeuw.

Comment

Working...
                                          X