Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Die info zou in een sticky moeten gezet worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
      M+S = modder en sneeuwband.
      Het sneeuwvlokje op een bergje = winterband.

Dat staat hier al tot vervelens toe herhaald in deze topic...
      (staat hier al meermaals)

Met die nuance dat je, als je helemaal correct wil zijn voor onze West-Europese omstandigheden, de M+S beter vertaalt als "matsch+schlamm" (op z'n Duits) dan als "mud+snow".

Die "mud+snow" is er gekomen omdat men een bandentypering wilde voor banden van terreinwagens die klaarblijkelijk beter presteerden dan gewone autobanden in modder en (diepe) sneeuw (op terrein). Vandaar dus die "mud+snow". Maar ondertussen is dat eigenlijk compleet achterhaald: een M+S non-* band zal misschien licht beter presteren in sneeuw dan een gewone zomerband, maar is en blijft even gevaarlijk en af te raden in winterse omstandigheden op de weg, als elke andere niet aangepaste (zomer)band.

De correcte huidige vertaling is dus eerder "matsch+schlamm". Vergeet de "snow" maar, en vermeld die zo weinig mogelijk anders gaan er teveel nitwits met terreinwagens denken dat ze goed bezig zijn op beijsde wegen met hun modderrubber...

Comment

• De juiste benaming is toch nog altijd "winterbanden" .

Comment

• Wie zal dat beslissen wat "juist" is. Ik kom verschillende teksten tegen (oa. van banden fabrikanten, van de pers) waar duidelijk uit blijkt dat beide begrippen als synoniem gebruikt worden. Maar ik ga er nu over stoppen of straks krijg ik nog opmerkingen dat het hier al allemaal staat, en ik heb geen zin om 70 pagina's ongetwijfeld nuttige informatie door te lezen.

In ieder geval zijn het de banden die het sneeuwvlokjes logo hebben degene die we nodig hebben in de omstandigheden van de afgelopen weken.

Comment

• Als de websites van fabrikanten over winterbanden spreken...

Maar inderdaad, die met het logo, die moeten we hebben.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
              (staat hier al meermaals)

Met die nuance dat je, als je helemaal correct wil zijn voor onze West-Europese omstandigheden, de M+S beter vertaalt als "matsch+schlamm" (op z'n Duits) dan als "mud+snow".

Die "mud+snow" is er gekomen omdat men een bandentypering wilde voor banden van terreinwagens die klaarblijkelijk beter presteerden dan gewone autobanden in modder en (diepe) sneeuw (op terrein). Vandaar dus die "mud+snow". Maar ondertussen is dat eigenlijk compleet achterhaald: een M+S non-* band zal misschien licht beter presteren in sneeuw dan een gewone zomerband, maar is en blijft even gevaarlijk en af te raden in winterse omstandigheden op de weg, als elke andere niet aangepaste (zomer)band.

De correcte huidige vertaling is dus eerder "matsch+schlamm". Vergeet de "snow" maar, en vermeld die zo weinig mogelijk anders gaan er teveel nitwits met terreinwagens denken dat ze goed bezig zijn op beijsde wegen met hun modderrubber...
              Op mijn BF Goodrich Macadam, die ik als zomerband op mijn Freelander steken heb staat ook M+S, deze banden zijn nu, voor de winter, vervangen door Nokians WR waar ook nog eens het sneeuwvlokje in het berglogo opstaat. In verse sneeuw voel ik dit jaar met de Nokians niet veel verschil tegen verleden jaar met de BFG's maar ik heb de indruk dat op hardgereden sneeuw, praktisch ijs dus en nu ook in die halfplatte smurrie de Nokians wat "vaster" aanvoelen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tato Bekijk Berichten
                Wij hebben afgelopen maandag een set winterbanden op stalen velgen gekocht op salesafter.eu. Ondertussen zijn ze al verzonden, uiterlijk vrijdag verwachten we ze.

Wij hebben wel geopteerd voor een set non-RFT winterbanden.
                Zijn ondertussen aan winterbanden geraakt. Pirelli sottozero. Zijn geen runflats maar hebben er zoals hier aangeraden was zo'n tirefix kitje bijgekocht.

Thx trouwens voor de tips!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door christalic Bekijk Berichten
                  Zijn ondertussen aan winterbanden geraakt. Pirelli sottozero. Zijn geen runflats maar hebben er zoals hier aangeraden was zo'n tirefix kitje bijgekocht.

Thx trouwens voor de tips!

Grtz,

Ik ben ook juist in bezit van Pirelli Sottozero Winter 240 Serie II...

Kunnen jullie over deze banden jullie mening geven aub ?

235/45/18...

Alvast bedankt !

Comment

• De productie van winterbanden draait op sommige plaatsen blijkbaar op volle toeren: http://www.standaard.be/artikel/deta...5&kanaalid=865

Comment

• En wie heeft er al terug de zomerbanden op?

Het is al goed 5 dagen +10 graden. Aan 12 graden voel ik de banden smeren bij accelereren. Nu weet ik ook dat er nog koude dagen gaan aankomen, en sneeuw zelfs in maart niet ongewoon is, maar nu hangen die dingen er eigenlijk nutteloos op...

Comment

• Ik ben ook aan't twijfelen om mijn zomerbanden terug te leggen.
                        Maar 't is zoals je zegt, het kan nog koud worden. Ik bekijk het nog even, maar ik vermoed dat ik ze begin maart ga terugleggen.
                        2012 Renault Megane RS

Comment

• Hoe veel moeite is het om je zomerbanden erop te leggen? Bij mij een half uurtje werk + half uur bandentransport. Als er twee weken positieve temperaturen voorspeld worden zonder nieuwe sneeuw, dan durf ik al naar zomerbanden te gaan - altijd een plezier. Als het dan toch opnieuw zou sneeuwen (dat blijft liggen), gewoon die winterbanden er weer onder smijten. Tis maar wat je voor je rijplezier over hebt hé...
                          ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                            En wie heeft er al terug de zomerbanden op?

Het is al goed 5 dagen +10 graden. Aan 12 graden voel ik de banden smeren bij accelereren. Nu weet ik ook dat er nog koude dagen gaan aankomen, en sneeuw zelfs in maart niet ongewoon is, maar nu hangen die dingen er eigenlijk nutteloos op...
                            Mijn zomerbanden liggen er al terug op van vorige week vrijdag.

Comment

• Ik zat ook al te twijfelen, maar gistermorgen moest ik het ijs nog van de ruiten krabben....

Comment

• IK ga nog wachten, normaal tot half of zelfs eind maart. Trouwens hier hebben ze gisteren nog deftig met strooizout voorbij gereden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten
                                  Ik zat ook al te twijfelen, maar gistermorgen moest ik het ijs nog van de ruiten krabben....
                                  Als er maar geen sneeuw meer valt, da's het voornaamste.

Comment

• Deze tijd zal wel voorbij zijn zeker?

Comment

• volgende week geven ze terug kouder.
                                      voor eind februari komen men zomerbanden er zoiezo niet op
                                      als ik 's morgens vertrek naar het werk is het telkens maar 3-5°, nog geen probleem dus
                                      2013- Volvo V60 D3 R-Design
                                      2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

• Ik ga morgen eens langs, ben die winter set-up beu gezien...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

Samen een dagje uit met de BMW club...

Comment

Working...
                                          X