Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Sam325 Bekijk Berichten
    Als de snelheidsindex voldoet aan de normen, mag je het hele jaar door met winterbanden rondcrossen.

Ik mag dat bvb niet, omdat mijn winterbanden maar een V-snelheidsindex hebben (240 per uur)
    Dus in de winter mag je wel met banden rondrijden waarvan de snelheidsindex niet voldoet maar in de zomer niet? Je kan in de winter toch even snel rijden?
    Raar.
    Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
    Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
    If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
      Dus in de winter mag je wel met banden rondrijden waarvan de snelheidsindex niet voldoet maar in de zomer niet? Je kan in de winter toch even snel rijden?
      Raar.
      Stickertje...
      2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
        Stickertje...
        Lachen, zo'n stickertje!
        En geldt dat enkel voor winterbanden of mag je ook met zomerbanden met een te lage index en een stickertje rijden?
        Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
        Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
        If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tracer Bekijk Berichten
          Ik zie nu verschillende artikels en ook VDAB die aanraadt om ...
          Da's voor de werkgelegenheid he

On topic: heb de mijne gisteren ook terug verwisseld voor zijn zomersloefkes.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
            Lachen, zo'n stickertje!
            En geldt dat enkel voor winterbanden of mag je ook met zomerbanden met een te lage index en een stickertje rijden?
            Enkel voor winterbanden, voor zomerbanden moet je de juiste snelheidindex hebben. Hoe vaag dat ook mogen zijn...
            2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• en lastindex...?

Comment

• Vandaag ne collega platte band gereden door over een niet nader identificeerbaar object te rijden, amper voelbaar, stuk uit zijn band, band plat. 'k Vroeg meteen of hij nog winterbanden had steken, en die mens was verontwaardigd da'k da vroeg, omdat het nog geen 15 maart was *faceplant*

'k Snap het ni, 'k zie nu nog altijd massa's mensen rondrijden op winterstuff, terwijl het imo al wéken geen winter meer is... Ok, het kwik duikt af en toe onder de 7 graden (en mss zelfs ff onder 0), maar daar kan ne goeie zomerband ook wel mee overweg hoor.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vinox Bekijk Berichten
                  Vandaag ne collega platte band gereden door over een niet nader identificeerbaar object te rijden, amper voelbaar, stuk uit zijn band, band plat. 'k Vroeg meteen of hij nog winterbanden had steken, en die mens was verontwaardigd da'k da vroeg, omdat het nog geen 15 maart was *faceplant*

'k Snap het ni, 'k zie nu nog altijd massa's mensen rondrijden op winterstuff, terwijl het imo al wéken geen winter meer is... Ok, het kwik duikt af en toe onder de 7 graden (en mss zelfs ff onder 0), maar daar kan ne goeie zomerband ook wel mee overweg hoor.
                  Winterband kan ook wel overweg met de hogere temperaturen nu.

Er zijn nog niet zo heel veel mensen terug overgeschakeld op zomerbanden hoor. Ieder zijn eigen keuze, voor 99% van de mensen heeft het rijden met zomerbanden op dit moment 0.0 voordeel.

Comment

• Misschien geen voordeel, hopelijk ook geen nadeel, maar in elk geval liggen de zomerbanden er sinds 10min geleden terug op
                    Last edited by Skyrider; 11/03/2011, 18:04.
                    Opel Astra Sports Tourer, 1.3CDTi ecoFLEX:
                    BMW E90 320d:

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Skyrider Bekijk Berichten
                      Misschien geen voordeel, hopelijk ook geen nadeel, maar in elk geval liggen de zomerbanden er sinds 10min geleden terug op :-)
                      Nadelen ligt aan je kilometers.

Winterbanden blijven 3 a 4 jaar goed.
                      Al het profiel dat er dan nog opzit is weggegooid in principe, dus als je meer dan 3 a 4 winters met een set winterbanden zou kunnen rijden ben je nu voor niets zomerbanden aan het verslijten

Comment

• Voorlopig is het tweede wagen thuis, vanaf de zomer waarschijnlijk mijn wagen om te gaan werken, dus hopelijk raken ze wel versleten
                        Last edited by Skyrider; 11/03/2011, 18:04.
                        BMW E90 320d:

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Skyrider Bekijk Berichten
                          Misschien geen voordeel, hopelijk ook geen nadeel, maar in elk geval liggen de zomerbanden er sinds 10min geleden terug op
                          Dan gaan uw winterbanden moeten op elkaar liggen tot donderdag ??

(Donderdag om 9u afspraak in de Lidl, allen daarheen........voor uwe vijgenboom)

Comment

• Ik zie nog wel, de zomerbanden lagen ook gewoon netjes op druk op elkaar gestapeld met een stuk karton tussen, alles zag er nog prima uit
                            BMW E90 320d:

Comment

• Normaal 26 maart terug zomerbanden, als ze er in slagen mij de bevestigingsmail te sturen (nu al twee telefoons voor gehad)

Comment

• Vandaag ga ik ook mn zomerbanden terug op steken, lijkt me goed nu.

Comment

• Ik ga nog effe wachten, er staat nog teveel profiel op

edit zegt nog 4mm. Hoelang zou het duren eer die erdoor is bij deze temperaturen?
                                  Last edited by Jochen; 12/03/2011, 16:03.
                                  2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                                    Dan gaan uw winterbanden moeten op elkaar liggen tot donderdag ??

(Donderdag om 9u afspraak in de Lidl, allen daarheen........voor uwe vijgenboom)
                                    had het ook al zien staan, maar ze hebben een max van 225 per band.
                                    wimoptiek.be op

Comment

• Ik wacht er nog een week mee. Dan is t de nieuwe eigenaar zijn zorg of hem daar nog mee blijft rondrijden.

Ik rij dan wel met mijne nieuwe auto met geen winterbanden.

Comment

• Afgelopen dinsdag omgewisseld.

Het zal normaalgezien niet meer vriezen en de temperaturen overdag kunnen al (te) hoog oplopen om nog met winterbanden rond te rijden.

(En ik kon niet wachten om mijn auto nog eens te aanschouwen met zijn zomersloefjes )

Comment

• maandag worden ze vervangen. Het is warm genoeg.

Comment

Working...
                                          X