Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• wanneer winterbanden

Ik heb opgevangen/gelezen dat er al zou gestrooid worden(enkel daar waar ze vorst verwachten

uiteraard).

Heel de week toch al naar het werk gereden bij minder dan 7 graden , en warmer dan 12 is het ook al niet geweest.

Gewoon een beetje voorzichtiger optrekken en ni te veel "driften" , dan kunnen die wintersloffen er wel tegen hoor.

Beter 4 weken te vroeg dan.....1 dag te laat

Danny

Comment

• Bij mij gaan ze er rond 15 november op. Net zoals het jaar daarvoor, en het jaar dáárvoor. Nog nooit problemen gehad op die manier Maar: dat werkt alleen als je in Vlaanderen blijft.

Comment

• Ik steek er gewoon geen
        2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
        2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
        2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km

2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
        2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
        2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

Comment

• Als het een zachte winter wordt komen ze er bij mij niet op.

Comment

• Als het koud wordt/blijft zeker?
            Of ten laatste net voor ik de eerste keer naar de Alpen bol deze winter.
            Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
            Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
            If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

• Ik verander dit weekend mn velgen.
              Wel geen winterbanden, maar een velgenset die beter tegen het (komend) zout bestendig is

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stoffn Bekijk Berichten
                Ik verander dit weekend mn velgen.
                Wel geen winterbanden, maar een velgenset die beter tegen het (komend) zout bestendig is
                aaahjaaa... die vat ik toch effe ni

Even ter verduidelijk; steekt ge de banden da op uw huidige velgen liggen, dan ook op die andere velgen, of zitten er al banden rond?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stoffn Bekijk Berichten
                  Ik verander dit weekend mn velgen.
                  Laat je dan je banden telkens van velg veranderen ?
                  Lijkt me ook een duur zaakje dan ...

Comment

• Mijn net bestelde nieuwe winterbanden zijn toegekomen !
                    GoodYear Ultra Grip 7+.

Comment

• Ik heb een paar weken geleden winterbanden laten leggen op een extra set velgen. Nu op nieuwe banden zitten meestal gekleurde strepen.

Ik ben wat gaan opzoeken wat die strepen zouden betekenen, dit zouden zogenaamde "runout stripes" zijn.

Als je de volgende link en foto's bekijkt zouden je banden de streep ofwel allebei langs buiten ofwel langs binnen van de band moeten hebben. Bij mij zitten die strepen allemaal aan dezelfde kant van de band en de rotatierichting van de band is juist.

Iemand die hier meer over weet?

http://www.wheels-inmotion.co.uk/for...?showtopic=165

Comment

• Gewoon de rotatierichting aanhouden, en/of inside/outside markeringen.
                        Opel Astra Sports Tourer, 1.3CDTi ecoFLEX:
                        BMW E90 320d:

Comment

• Dat lijkt mij ook de enige goede montage richtlijn.

Je moet trouwens eens kijken hoeveel banden fout op wagens liggen, ivm met rotatierichting.

Comment

• in't straat staat ene sinds vandaag met winterbanden op
                            ze geven maandag 16C°

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Japy Bekijk Berichten
                              Ik heb een paar weken geleden winterbanden laten leggen op een extra set velgen. Nu op nieuwe banden zitten meestal gekleurde strepen.

Ik ben wat gaan opzoeken wat die strepen zouden betekenen, dit zouden zogenaamde "runout stripes" zijn.
                              Ik dacht dat die gekleurde lijnen dienden voor identificatie van een band. Het patroon wordt dan herkend door de machines in de fabriek waar ze gemaakt worden om bv te bepalen wat de instellingen moeten zijn voor de testen waar ze banden aan onderwerpen. niet?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JeVeE Bekijk Berichten
                                in't straat staat ene sinds vandaag met winterbanden op
                                ze geven maandag 16C°
                                ik weet mensen die er het ganse jaar door mee rijden. (heb ik enkele jaren geleden ook effe gedaan)
                                Bij mij kome ze er normaal dinsdag of donderdag op

trouwens, er zijn mensen die het raar vinden dat er enkele nu hun banden al steken. Klopt da het idd nog geregeld goe/ "warm" weer is.

Maar voor de meeste die 's morgens naar't werk moeten is toch geregeld al een héél pak onder de 10°C
                                Er zijn luxe-beeste die pas om 9u de baan op moete, die zulle er idd nog ni veel nut van hebben. Maar als ge om 5 a 6u de baan op gaat, zult ge het verschil wel merken.
                                Last edited by ; 22/10/2011, 11:50.

Comment

• Grandscenicman, als je de volgende keer commentaar hebt doe het dan openlijk en niet via pm.

de man bij ons in straat is gepensioneerd en rijdt alleen als het droog is

ik heb me 1x laten vangen, zelfde temperaturen in oktober zoals nu en in november was het weer even warmer. Ik wacht tot de eerste winterprik er echt komt, ze liggen klaar in de garage om gemonteerd te worden.
                                  Last edited by ; 22/10/2011, 12:01.

Comment

• wanneer winterbanden :

@JeVeE

Op verzoek :

Of het dus nuttig is om NU al de wintersokken eronder te leggen : JA/NEE/WEETHETNI

De keuze ligt bij uzelf :

als ge 's morgens graag een toerke doet : JA

als ge alleen 's middags de deur uit moet om naar den bakker te gaan (en maximum 500 meter ) NEE

als ge graag 's avonds rondjes rijd : JA

als ge onverwacht weg moet en het is weetikniwatuur : dan ben je blij dat ze er NU onderstaan.

Deze morgend vertrokken om 7.45 uur : min 1 graad , terug vertrokken om 18.15 : 7 graden

Voor mij is het duidelijk , de winter is begonnen en er zullen uiteraard nog wel wat warmere dagen komen ,maar niet veel !!

een foto van deze morgend : een bevrozen auto toeval ??

Comment

• Pas als het echt begint te vriezen ga ik ze erop zetten.Zal dus wel binnen een paar weken zijn

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dimi Bekijk Berichten
                                        Pas als het echt begint te vriezen ga ik ze erop zetten.Zal dus wel binnen een paar weken zijn
                                        Dit is wat ik ook altijd doe. Gelukkig hoef ik hier dit jaar niet mee bezig te zijn wegens lange periode in het buitenland en auto verkocht...

Comment

• Stom om te wachten op de eerste winterprik, want dan wil iedereen "nu onmiddellijk als 't kan vandaag nog " die winterbanden d'erop, met als gevolg ellenlange wachttijden bij bandencentrales + frustraties van iedereen...

Niet langer wachten, deze week laten plaatsen, geef me één zinnige reden om te wachten, als je auto de laatste paar weken een paar keer aangevrozen was 's ochtends, dan weet je toch dat de zomer voorbij is ?

Comment

Working...
                                          X