Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door 8000rpm Bekijk Berichten
    Banden op camionetten zijn standaard al een stuk beter voorzien om tijdens de winter rond te rijden
    Mss wel ja, maar ik heb de afgelopen 2 winters veel camionetten met problemen gezien.
    En ja als ze bijna versleten zijn, dan is het toch echt wel aangeraden om ze te vervangen he, net als bij een gewone auto.
    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• En vandaag net ne mail gekregen waarin de GoPro HD HERO2 aangekondigd wordt...
      Moet nog eens tegoei kijken wat de verschillen met de gewone zijn.
      Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
      Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
      If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
        En vandaag net ne mail gekregen waarin de GoPro HD HERO2 aangekondigd wordt...
        Moet nog eens tegoei kijken wat de verschillen met de gewone zijn.
        en wat heeft da te maken me winterbanden ?

Comment

• Lol, precies zwaar in 't verkeerde topic gepost!

Mes excuses...
          Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.

Comment

• mijn winterbanden profiel is in de vorm van een V.
            In welke richting moeten de banden op de auto komen ?

> zo ? of < zo ?
            Als je kijkt van links naar rechts (met de klok mee, zoals een autoband draait)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jarrik2710 Bekijk Berichten
              mijn winterbanden profiel is in de vorm van een V.
              In welke richting moeten de banden op de auto komen ?

> zo ? of < zo ?
              Als je kijkt van links naar rechts (met de klok mee, zoals een autoband draait)
              Staat normaal gezien toch op de banden aangegeven?
              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• de punt van de v moet in draairichting als eerste de grond raken en het water naar buiten stuwen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                  Staat normaal gezien toch op de banden aangegeven?
                  Er staat rotation op ja, maar het is echt niet duidelijk in welke richting ...

Comment

• bij rotation staat meestal ne pijl, dat ik is de richting dat uw velg uit moet draaien.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                      de punt van de v moet in draairichting als eerste de grond raken en het water naar buiten stuwen
                      dacht ik ook ... maar zag het daarstraks op een andere auto omgekeerd.
                      Vandaar dat ik begon te twijfelen ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Joske_ Bekijk Berichten
                        bij rotation staat meestal ne pijl, dat ik is de richting dat uw velg uit moet draaien.

ok thx. Zal eens zoeken achter de pijl dan

Comment

• ge ziet het nogal dikwijls in de verkeerde richting...en weet je, zelfs die mensen geraken heelhuids de winter door

Comment

ge ziet het nogal dikwijls in de verkeerde richting...en weet je, zelfs die mensen geraken heelhuids de winter door
                            geen voorstander van winterbanden precies ? :p

Comment

• ik vind het in de meeste omstandigheden overroepen voor belgie, er zijn gevallen waar het wel degelijk helpt
                              er zijn nl genoeg omstandigeheden waar mensen op winterbanden staan en dat eigelijk de zomerbanden mss wel beter prseteren

het valt errug op dat sinds de lobbyisten het gedaan hebben gekregen van in duitsland ze te 'verplichten' het scenario dat 2 jaar geleden zich in belgie voordeed, zich nu in nederland afspeelt...i-den-tiek, 3 jaar terug was er in holland geen kat dat erbij nadacht net zoals en belgique 5 jaar terug

autolobby heeft aandelen in de bandenmannen, das iets te overduidelijk

ik vind dat chauffeur meer in de pap te brokken heeft dan een winterband ooit kan doen

Comment

• Ik vind dat ze winterbanden in België ook moeten verplichten en ze moeten stoppen met strooien als het sneeuwt want:

het strooien krijgen ze toch nooit op tijd gedaan
                                ze strooien meestal op de verkeerde momenten
                                strooien is niet zo efficiënt als er een paar cm sneeuw ligt, en dan zijn winterbanden dat net wel
                                onze wegen, portefeuille en het milieuzijn er beter mee af
                                2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

ik vind het in de meeste omstandigheden overroepen voor belgie, er zijn gevallen waar het wel degelijk helpt
                                  er zijn nl genoeg omstandigeheden waar mensen op winterbanden staan en dat eigelijk de zomerbanden mss wel beter prseteren

het valt errug op dat sinds de lobbyisten het gedaan hebben gekregen van in duitsland ze te 'verplichten' het scenario dat 2 jaar geleden zich in belgie voordeed, zich nu in nederland afspeelt...i-den-tiek, 3 jaar terug was er in holland geen kat dat erbij nadacht net zoals en belgique 5 jaar terug

ik vind dat chauffeur meer in de pap te brokken heeft dan een winterband ooit kan doen
                                  Ja ik heb zelf ook heel lang getwijfeld wat te doen ...
                                  Ben eens benieuwd of er merkelijk zoveel verschil is

Comment

• élke keer je van banden wisselt, maakt niet uit van welke soort naar welke soort is het van

Comment

élke keer je van banden wisselt, maakt niet uit van welke soort naar welke soort is het van
                                      huh ? wat bedoel je ?

Comment

ik vind het in de meeste omstandigheden overroepen voor belgie, er zijn gevallen waar het wel degelijk helpt

Je moet toch regelmatig van banden wisselen.
                                        Het is niet zo dat je niet-opgebruikte zomerbanden moet weggooien als je je winterbanden legt he.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                                          Ik vind dat ze winterbanden in België ook moeten verplichten en ze moeten stoppen met strooien als het sneeuwt want:

het strooien krijgen ze toch nooit op tijd gedaan
                                          ze strooien meestal op de verkeerde momenten
                                          strooien is niet zo efficiënt als er een paar cm sneeuw ligt, en dan zijn winterbanden dat net wel
                                          onze wegen, portefeuille en het milieuzijn er beter mee af
                                          Winterbanden zijn in veel meer omstandigheden beter dan enkel bij sneeuw!
                                          Volgens mij maken ze bij sneeuw zelfs niet zo heel veel verschil.
                                          Het zijn winterbanden he, geen sneeuwbanden.

Comment

Working...
                                          X