Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• geen sneeuwbanden ???

Volgens mij doen ze toch ook testen met die winterbanden in.................SNEEUW ?

Ik kan je wel zeggen dat ik verleden jaar even goed reed (zoniet beter) in de sneeuw met mijn

zomerbanden.........................alleen had ik er sneeuwkettingen opliggen en dan maakt het idd

niets uit in sneeuw of je nu winter - of zomerbanden hebt opliggen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
      Je moet toch regelmatig van banden wisselen.
      Het is niet zo dat je niet-opgebruikte zomerbanden moet weggooien als je je winterbanden legt he.
      ik heb nog nooit banden opgereden, daarvoor wissel ik te vaak van auto

het is een argument pro voor veelrijders ja

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
        Winterbanden zijn in veel meer omstandigheden beter dan enkel bij sneeuw!
        Volgens mij maken ze bij sneeuw zelfs niet zo heel veel verschil.
        Het zijn winterbanden he, geen sneeuwbanden.
        2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
          Volgens mij doen ze toch ook testen met die winterbanden in.................SNEEUW ?

Ik kan je wel zeggen dat ik verleden jaar even goed reed (zoniet beter) in de sneeuw met mijn

zomerbanden.........................alleen had ik er sneeuwkettingen opliggen en dan maakt het idd

niets uit in sneeuw of je nu winter - of zomerbanden hebt opliggen
          Die tssten met winterbanden doen ze op sneeuw, ijzel, ijs, moddersneeuw (slush), droog wegdek, nat wegdek, een wegdek dat onder water staat...
          2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Het zit er precies goed ingebakken dat men eind oktober bij 15 graden al over winterbanden begint
            Mensen verkijken zich op het feit dat we nu drie relatief strenge winters na elkaar hebben gehad.
            De 10 jaar daarvoor viel er nauwelijks sneeuw.
            2.0 JTDm

Comment

• OK, ik dacht het voordeel van winterbanden zich vooral manifesteerde bij lagere temperaturen en niet zozeer bij een andere toestand van het wegdek maar ik kan me daarin vergissen.

In ieder geval is het wel zo dat niet enkel bij sneeuw en/of ijzel winterbanden voordeel opleveren.
              Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
              Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
              If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

• Jup, ik herinner mij ook een test van winterbanden bij hogere temperaturen (temperaturen waarop je overdag meer kans hebt dan sneeuw in België) dat ze beduidend slechter scoren dan vergelijkbare zomerbanden.
                Ik dacht dat dit ook die AW stond met de bandentest erin.

Ik ga dit jaar niet overschakelen, omdat er winterwerken gepland zijn en ik niet ga rijden . Anders ga ik er op leggen omdat ik er toch heb liggen.

Edit : ik heb het opgezocht de test : op droog wegdek scoren winterbanden slechter dan zomerbanden : dus zo 1 keer in de week gemiddeld heb je nadeel met je winterbanden.
                Last edited by ; 27/10/2011, 10:39.

Comment

• We zullen ons winterbandje kunnen gebruiken !!!

http://www.hln.be/hln/nl/2652/Extree...en-maand.dhtml

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jarrik2710 Bekijk Berichten
                    We zullen ons winterbandje kunnen gebruiken !!!

http://www.hln.be/hln/nl/2652/Extree...en-maand.dhtml
                    Het weer is nog geen 2 dagen op voorhand goed te bepalen, laat staan maanden.
                    Gingen we ook geen extreem warme zomer krijgen?

Ideaal artikel wel om winterbanden te verkopen!
                    De dokter zei vroeger dat ik een motorische achterstand heb. Ondertussen is dat rechtgezet.

1976 Volkswagen Kever 1200L
                    1990 Volvo 344
                    1991 Mercedes W124 230CE
                    2016 Skoda Octavia van 't werk

Verkocht
                    1980 Volkswagen Derby CLS
                    1990 Mercedes W124 230CE
                    2008 Renault Espace 2.0 dci 130

Comment

• hln

Zegt genoeg...
                      2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mr. JN. Bekijk Berichten
                        Het weer is nog geen 2 dagen op voorhand goed te bepalen, laat staan maanden.
                        Gingen we ook geen extreem warme zomer krijgen?

Ideaal artikel wel om winterbanden te verkopen!
                        Voorspellingen zo ver af kunnen er inderdaad ook heel ferm naast zitten

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                        hln

Zegt genoeg...
                        Hln is inderdaad niet het betrouwbaarste maar staat ook op andere meer betrouwbare site's

Comment

• De eene keer zijn de voorspellingen juist, de andere keer niet.
                          We zullen moeten afwachten wat het word.

Enerzijds zou ik het niet erg vinden moest er veel sneeuw vallen.
                          Maar anderzijds, we gaan deze winter nog heel wat "postrondes" hebben, december afval kalenders rondbrengen en januari - februari stadsgidsen in verschillende gemeetes.
                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                            hln

Zegt genoeg...
                            Al dat het HLN hierin doet is andere bronnen citeren, dus ....

Comment

• Volgende week gepland. Ik hoop dat het niet nog te vroeg is.
                              2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                              2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                              2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

• Ging mijn winterwielen dit weekend plaatsen maar dat kan ik maar beter uitstellen als ik het weerbericht zo bekijk Des te beter natuurlijk!
                                Vermoed wel dat de temperatuur binnenkort plots 10 graden zal zakken.
                                2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

• och mij maakt het allemaal ni uit wat een ander zegt, ik merk het verschil zelf als ik ermee rijdt.
                                  Normaal wissel ik pas, vanaf het moment dat het lijkt dat ik meer grip zal hebben met men winterbanden. Maar dan vriest het meer dan dat het meer dan 0°C is.
                                  Nu heb ik sinds gisteren mijn winterbanden al gestoken, maar dit is dan voornamelijk omdat mijn zomerbanden echt "op" waren. En als het wat regent ben ik toch af met goede winterbanden, dan versleten zomerbanden Zelfs al is het zo'n schoon weer

en wat die strenge winter betreft: laat maar komen! Maakt mij niets uit en 't zal, zoals altijd, voornamelijk toch vooral miserie zijn in de landen rond België ipv in België zelf.
                                  Last edited by ; 28/10/2011, 12:36.

Comment

• ik wacht nog ff tot t onder 7 graden wordt, ik heb ze wel nodig in de sneeuw of ik kom nergens, met wintbanden is t net of t niet gesneeuwd heeft
                                    Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                                    Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                                    Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

• ik heb er ni veel last van, awd is handig :-p maar men grip gaat er met winterse omstandighede wel dik op vooruit
                                      Ik rij ook meestal 's morgens heel vroeg of 's avonds laat. En het is toch al een paar keer rond de 7 graden geweest rond die uren ze. (laatste dagen was het echter dik boven de 10, luxe, want ik heb met de moto gereden )

Comment

• Voor mijn woon werk verkeer heb ik geen winterbanden nodig.
                                        Of zouden die ook voor de fiets bestaan?

Ik ben toch al met -1 graad naar 't werk vertrokken, vorige week zaterdag was dat denk ik, rond 5u30.

Comment

• wel het was vandaag 18 en gisteren 22°

welke bandenman geeft tabellen van boven de 7 graden

Comment

Working...
                                          X