Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
    Niks van aan trekken.
    Die testritjes gaan 't verschil niet maken.
    Dus nu 5/11 al steken ?
    Of nog te vroeg gezien het weer ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jarrik2710 Bekijk Berichten
      Dus nu 5/11 al steken ?
      Gezien het weer is er geen haast, het blijft nog wel een dag of 10 redelijk goed.
      Voor die herstelling zou ik het in ieder geval niet laten.
      En als 5/11 jou het beste uitkomt...
      Al liggen ze er twee weken te vroeg op, een ramp hoeft dat niet te zijn. Zeker niet als je vooral 's ochtends en 's avonds rijdt.
      Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
      Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
      If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ST_TDCi Bekijk Berichten
        Heb ze even op een rijtje gezet:

Bon, ik ga er verder ook niet over zagen. Daar dient dit winterbanden topic niet voor ;o)
        dan vraag ik mij toch wel serieus af door wie da getest is, want heb nog ni vaak een merk gezien da ik ni ken da bovenaan staat...
        btw; ik heb ook een jaar met conti's gereden, was er ook ni zot van. Voor't moment zijn Pirelli en Goodyear mijn favo's. (Michelin ook, ma die slijte (toen) wat te snel)

Als ge ni veel rijdt, dan zijt ge (idd afhankelijk van persoon tot persoon) beter af met gewone All-season banden. In de winter zulle ze minder "goed" zijn dan echte winterbanden, ma ge zult allenszinds verder raken en op een veiligere manier dan met zomerbanden. En in de zomer gaat ge waarsch amper verschil voelen.

Oorspronkelijk geplaatst door jarrik2710 Bekijk Berichten
        Dus nu 5/11 al steken ?
        Beter te vroeg dan te laat ;-) En zoals eerder gezegd, die paar weken gaan het hem ni doen. + als het binnen een paar dagen opeens wel heel slecht weer is, gaat ge met serieuze wachttijden zitten om uw banden te kunnen laten vervangen.

Comment

• Mijne Clubman net binnengedaan voor de wintersloefen... Ze hadden geen Goodyears meer (al niet meer sinds ik gebeld had, rond eind september), en het worden Continentals. Beter dat dan niks.

Op mijn Saxo heb ik Semperit liggen, en nooit klachten van gehad.

Comment

• Die "test" komt van Pneus online.
            Als ge "rustig" invult bij zomerbanden, komt als testwinnaar de FATE Advance AR-550 uit de bus...

Allen daarheen dus!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ST_TDCi Bekijk Berichten

Voor de zjaar eens vergelijken met een échte bandentest:

Sie wollen sich einen neuen Reifen für Ihr Auto kaufen? Informieren Sie sich im ADAC Reifentest.

Ik kan je al één ding verklappen: géén van bovenstaande scoort hoog. De SportContact is ook al jaren oud.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door B&V Bekijk Berichten
                Als ge ni veel rijdt, dan zijt ge (idd afhankelijk van persoon tot persoon) beter af met gewone All-season banden.
                O ja?

Im ADAC Ganzjahresreifen Test werden die besten Allwetterreifen der verschiedenen Reifengrößen ermittelt. Welche Reifen haben sicheren Grip, welche sparen am meisten Sprit?

De beste allseason band scoort zoals verwacht stevig slechter dan een goeie winterband en stevig slechter dan een goeie zomerband.

Comment

• Vergeet ook wel niet dat als je een set winterwielen hebt, je zomerwielen niet slijten en omgekeerd. In koude omstandigheden slijten zomerwielen beduidend meer dan winterwielen. Geldt ook voor winterbanden in te warme temperaturen. Het is dus een eenmalige investering waar je toch wel enkele jaren mee verder kunt als je ze niet te vroeg/te lang erop steekt. Ook is het iets wat je continu ervaart, en je zal het maar 1 keer nodig hebben (ongeval, ...) .

Comment

• Dat winterbanden sneller slijten als het warm is klopt, maar zomerbanden sneller slijten in de kou...dat heb ik nog nooit gehoord laat staan zelf gemerkt.
                    Dat moet ge ons toch is proberen uit te leggen.

Om even terug te komen op de vraag van ST_TDCI, als iemand 10000km maakt zijn winterbanden duur. Ze zijn versleten door ouderdom ipv slijtage.
                    Ik doe 25,000km per jaar, meerdere keren per winter naar Duitsland, ik "kan niet" zonder winterbanden.
                    In het geval van ST_TDCI zou ik er geen kopen, in mijn geval zou ik niet zonder willen.

PS ik gebruik al een jaar of 9 winterbanden . De eerste keer was de reactie van de bandenboer: "wa gade gij daar mee doen, da moete wij bestelle zezoiets hebben wij ni ligge"
                    Last edited by torque; 03/11/2011, 10:51.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door torque Bekijk Berichten
                      Dat winterbanden sneller slijten als het warm is klopt, maar zomerbanden sneller slijten in de kou...dat heb ik nog nooit gehoord laat staan zelf gemerkt.
                      Dat moet ge ons toch is proberen uit te leggen.

"

Hier het volgende meegemaakt;
                      Ik woon op een helling met kinderkoppen. We plaatsen in de zomer nieuwe banden. En na 1 winter zijn de voorste dubbel zo hard versleten.
                      Oorzaak, we zijn altijd al slippend naar boven moeten rijden tijdens de sneeuwperiode... tot rokens toe. (is eigen fout zul je zeggen. Maar met winterbanden geen noemenswaardige slip...dus geen overmatige slijtage van zowel banden en koppeling.)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                        Ik woon op een helling met kinderkoppen. We plaatsen in de zomer nieuwe banden. En na 1 winter zijn de voorste dubbel zo hard versleten.
                        Oorzaak, we zijn altijd al slippend naar boven moeten rijden tijdens de sneeuwperiode... tot rokens toe. (is eigen fout zul je zeggen. Maar met winterbanden geen noemenswaardige slip...dus geen overmatige slijtage van zowel banden en koppeling.)
                        Dat laatste zegt veel over uw manier van rijden. Ik ben ook gene prof hoor.

Bij een "normaal" gebruik zullen de zomerbanden niet sneller slijten bij koud weer.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                          O ja?

http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/winterreifen/2011_Ganzjahresreifen_Test_175_65_R14.aspx?Compone ntId=87236&SourcePageId=31821

De beste allseason band scoort zoals verwacht stevig slechter dan een goeie winterband en stevig slechter dan een goeie zomerband.
                          Heb de link gecheckt. Maar men Duits is ni goe genoeg
                          Maar het is geen vergelijk van zomer met winter en AS-banden.

Ik had erbij gezet da het verschil minimaal zal zijn. Dan bedoel ik, in 90% van de gevallen. In geval van nood zal er idd mss wel een verschil in zitten.
                          Heb zelf ook 2j (ongeveer) constant het ganse jaar door met winterbanden gereden. Nooit heb ik probs gehad (en ik deed wel wat km's).
                          EN, in normale zomers, hebt ge idd wel minder goeie banden dan echte zomerbanden. Ma of da een nadeel is? Als ge goeiekoper zomerbanden koopt hebt ge ook ni percé de beste banden hé... Ma in de winter zijt ge wel zowieso beter af dan met uw zomerbanden.

Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                          met rokende banden naar boven?? damn, denkt ge da het ijs/sneeuw zal smelte door vol te patinere? Als ge begint door te slippe kunt ge juist beter minder gas geven ipv meer

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door B&V Bekijk Berichten
                            Maar het is geen vergelijk van zomer met winter en AS-banden.
                            Inderdaad. Op de ene pagina zie je de resultaten van de All Seasons-banden. Op andere pagina's kan je de resultaten van de zomerbanden en winterbanden zien. De schaal waarop de banden getest zijn is evenwel identiek. Een AS-band die matig scoort, scoort dus even matig als een zomerband en even matig als een winterband. En je kan tellen hoeveel goeie zomer- en winterbanden er zijn, en hoeveel goeie AS-banden.

Oorspronkelijk geplaatst door B&V Bekijk Berichten
                            Ik had erbij gezet da het verschil minimaal zal zijn. Dan bedoel ik, in 90% van de gevallen. In geval van nood zal er idd mss wel een verschil in zitten.
                            Het verschil is eigenlijk erg groot:

+ YouTube Video
                            ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Met winterbanden moet je dus voorzichtig rijden. Met All Seasons moet je op eieren rijden.

Oorspronkelijk geplaatst door B&V Bekijk Berichten
                            Heb zelf ook 2j (ongeveer) constant het ganse jaar door met winterbanden gereden. Nooit heb ik probs gehad (en ik deed wel wat km's).
                            EN, in normale zomers, hebt ge idd wel minder goeie banden dan echte zomerbanden. Ma of da een nadeel is? Als ge goeiekoper zomerbanden koopt hebt ge ook ni percé de beste banden hé... Ma in de winter zijt ge wel zowieso beter af dan met uw zomerbanden.
                            Winterbanden in de zomer is even zot als zomerbanden in de winter.

Comment

• winterbanden in de zomer....

wil ik ook wel eens weten :

volgens mij zijn winterbanden veel minder slecht in de zomer dan andersom....

stel : veel regen in de zomer : winterbanden : diepere groeven, betere waterafvoer
                              zomerbanden op sneeuw en ijs : geen grip , je komt er niet.....

dus : met die winterbanden kom je overal , ok ze verslijten sneller maar je komt toch op die heuvel(boven op den berg , stond ne kleinen dwerg.................)
                              Last edited by ; 03/11/2011, 22:54.

Comment

Winterbanden in de zomer is even zot als zomerbanden in de winter.
                                Daar ben ik het toch niet helemaal mee eens.
                                Winterbanden in de zomer slijten sneller maar bieden niet noodzakelijk veel minder grip.
                                Zomerbanden in de winter slijten niet sneller maar bieden wel aanzienlijk minder grip.
                                Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                                Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                                If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

• Volgende dagen een paar graden frisser en eind volgende week terug warmer. De winterbandjes blijven mooi in de doos!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                                    Ik heb de afgelopen twee winters ook met zomerbanden gereden (met twee verschillende auto's) en geen enkel probleem gehad, zelfs niet op serieuze hellingen, nooit doorgeslipt tenzij ik het opzettelijk zelf uitlokte.
                                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• 10/11 komen ze eronder...
                                      sigpic

Comment

Voor de zjaar eens vergelijken met een échte bandentest:

Sie wollen sich einen neuen Reifen für Ihr Auto kaufen? Informieren Sie sich im ADAC Reifentest.

Ik kan je al één ding verklappen: géén van bovenstaande scoort hoog. De SportContact is ook al jaren oud.
                                        Dat zijn geen testen hoor, ik heb ze zelf gewoon even samen gezet om eens te kunnen vergelijken. De verschillen die er blijken te zijn tussen de Conti's en Roadstone's kloppen allesinds met mijn bevindingen. Over de Marangoni's kan ik me dus nog niet uitspreken.

En ik weet dat er veel beter te vinden is, dan is de prijs ook wel "beter".

Comment

• Je zet twee merken op je lijstje die ik nooit of te nimmer zou monteren, en dan een type van band dat jaren oud is en ik ook niet meer zou monteren...

Comment

Working...
                                          X