Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
    Inderdaad. Op de ene pagina zie je de resultaten van de All Seasons-banden. Op andere pagina's kan je de resultaten van de zomerbanden en winterbanden zien. De schaal waarop de banden getest zijn is evenwel identiek. Een AS-band die matig scoort, scoort dus even matig als een zomerband en even matig als een winterband. En je kan tellen hoeveel goeie zomer- en winterbanden er zijn, en hoeveel goeie AS-banden.

Het verschil is eigenlijk erg groot:

+ YouTube Video
    ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Met winterbanden moet je dus voorzichtig rijden. Met All Seasons moet je op eieren rijden.

Winterbanden in de zomer is even zot als zomerbanden in de winter.
    Ga ik zeker nakijken hetgeen ge hier nu schrijft (als ik thuis ben)
    Ma de stelling da winterbanden in de zomer en omgekeerd even zot is... Daar ben ik het niet mee eens.

Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
    wil ik ook wel eens weten :

volgens mij zijn winterbanden veel minder slecht in de zomer dan andersom....

stel : veel regen in de zomer : winterbanden : diepere groeven, betere waterafvoer
    zomerbanden op sneeuw en ijs : geen grip , je komt er niet.....

dus : met die winterbanden kom je overal , ok ze verslijten sneller maar je komt toch op die heuvel(boven op den berg , stond ne kleinen dwerg.................)
    Dat denk ik dus ook. Ja ok, ze zijn minder goed in zomerse omstandigheden.

Maar ter vergelijk. Ik reed met oude Conti's (2j oud?) die redelijk versleten waren met nog net iets meer dan 2mm. Heb nu men Uniroyal winterbanden, en awel, die ligge pakke beter dan de Conti's. 1 ding is zeker, conti komt er bij mij van zen leve ni meer op
    Toen ik van men Pirelli zomerbanden naar de huidige winterbanden overstapte, had ik het gevoel da de winterbanden pak minder "nauwkeurig" waren. Ma nu ik dus van de conti's afkom, heb ik net het omgekeerde gevoel Dus ofwel zijn die conti's bere slecht, of de Pirelli's pakke beter

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door B&V Bekijk Berichten
      Ma nu ik dus van de conti's afkom, heb ik net het omgekeerde gevoel
      Gevoel is niet altijd in overeenstemming met de effectieve remafstanden of bochtensnelheden. Heb zo eens testen gedaan met Michelin Pilot Sport 2 en Michelin Pilot Alpin 2 en 3, en bij 6°C was ik ook van mening dat de zomerband veel beter presteerde. Tot ik de cijfers onder ogen zag en ondanks het subjectief meer slippen van de winterbanden een remafstand van 70 cm korter kon optekenen met die winterbanden. Peanuts, maar toch wel opvallend en sindsdien heb ik ook mijn mening over winterbanden bij temperaturen boven 0 moeten herzien.

Mischien moet ik met dit zachte weer eens eenzelfde test doen, en effectief kijken of de winterbanden slechter presteren dan de zomerbanden bij dit zachte weer.

Comment

• klopt, gevoel komt niet altijd overeen met de werkelijkheid. Maar hier valt het toch echt op Liggen een pak stabieler in een bocht, maar op rechte stukken op hoge snelheid voor dat dan weer wel snel afnemen die stabiliteit.
        Mss zit het verschil ook eerder als je op de grenzen (van je grip) begint te rijden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mr. JN. Bekijk Berichten
          Vandaag winterwielen gaan halen en ineens gemonteerd.
          Iemand ervaringen met Uniroyal MS plus 66?
          prima banden , ze hebben de afgelopen 2 winters al prima dienst geleverd
          TT roadster (8J) / Audi A3 (8V) / 3x vespa

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door patje007 Bekijk Berichten
            prima banden , ze hebben de afgelopen 2 winters al prima dienst geleverd
            denk da ik dezelfde heb, maar in 235/45/17 (winter 3 gaat nu in)

Comment

• echt goede banden , ze presteren beter in de sneeuw met 2wheeldrive dan de winter Conti's op onze Rav en da's 4wheeldrive ...
              TT roadster (8J) / Audi A3 (8V) / 3x vespa

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door patje007 Bekijk Berichten
                echt goede banden , ze presteren beter in de sneeuw met 2wheeldrive dan de winter Conti's op onze Rav en da's 4wheeldrive ...
                idd, valt ni over te klage. Heb redelijk wat auto's en SUV naar boven getrokken op de steenweg Neerijs-Overijse

Comment

• ja daar is het al wel een bergske, mag nochtans ni klagen over men continentals , prima winterband,
                  snow knoppeke induwen en gaan met de banaan
                  Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                  Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                  Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

• ja ma ik had het over conti als zomerband ;-)

Comment

• Bij mij gaan ze maandag op de 2 wagen geplaatst worden.

Ik plaats ze altijd ongeveer half november.
                      Misschien is het nu nog te warm, maar in deze periode kan het snel veranderen, zeker als men weet dat het vorige week zou koud was in noord-amerika (meestal komt dat 2à34 weken later bij ons)
                      Ze gaan er terug af ongeveer begin tot half maart (na de skivakantie)

Dus om de BMW heb ik van vorige jaar reeds Michelin ALPIN A4, volgens mij de beste winterbanden in zijn klasse en maat (205 in 17)

Op de Porsche komt er nu Pirelli WINTER SOTTOZERO serie II... ook super banden en vooral in 295/30x19 is er niet zoveel keus

nb:

De mensen die beweren dat winterbanden niet nodig zijn in onze streeken weten duidelijk niet over wat zij het hebben
                      Voor- of achterwiel aandrijving maakt niet uit, ze maken een ENORM verschil.

Ik rijd gemiddeld 50.000km per jaar door ALLE weer, ik heb 25 jaar ervaring met autorijden, en ben nogal een sportief rijder

Ik rijd in de winter véél liever een achterwiel aandrijving !!!
                      Veel denken dat voorwiel veiliger is, ja meestal en zolang het goed gaat , dan is voorwiel aandrijving gemakkelijker voor de gemiddelde rijders...ok ... maar toch niet voor mij.
                      Liever overstuur dan onderstuur want eens je echt begin te slippen (ijs, sneeuw of aquaplanning) dan vééééél liever een achterwiel aandrijving, deze kan je vééééééél beter beheersen en weer recht op de baan krijgen.

Nu heb ik wel 2 vierwielaangedreven wagen, dat is nog eens meer veilig, de limiet is dan ook veel verder maar eens je over deze ben is het wel moeilijker om de schade te beperken...
                      2014 Porsche Boxster 981
                      2015 BMW serie 2 Cab 220d

Comment

• ben ik met je eens, liever een dot overstuur dan dat je banden alleen maar rechtdoor gaan
                        Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                        Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                        Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

• Woensdag m'n nieuwe bandjes erop se
                          There's no such thing as too much snow

BMW 318d Touring 136pk (donkerblauw)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door krikkie Bekijk Berichten
                            ben ik met je eens, liever een dot overstuur dan dat je banden alleen maar rechtdoor gaan
                            hehe, doet me denken aan 3j terug, toen ik met men V40 bijna ni van men plaats raakte door de sneeuw (verlaging en zomerbanden hielpen ook ni echt toen ) mocht mijn moeder haar Suzuki Samurai gebruiken, zolang ik em maar ni in 4X4 zette. Want da was gevaarlijk!
                            "Ene keer da ge daar de controle mee verliest"
                            "geen probleem moeder"

even later in de eerste bocht

"wiieeeeeeeeeeeeeeeee" RWD, korte wielbasis, sneeuw en tereinbanden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                              Voor mij mag het zo blijven tot eind maart, en vanaf dan terug beter
                              Ook goed, maar dat weet ik dan graag op voorhand

Comment

• Volgende week komen er Goodyear Ultra Grip Performance-banden op mijn auto (iemand daar ervaring mee?). Doe nochtans niet veel kilometers (ongeveer 10.000 per jaar momenteel), maar veiligheid gaat toch voor alles. Mijn (huidige) woon-werkverkeer is van dien aard dat ik liever geen risico's neem, vooral qua remafstand (veel auto's op korte afstand en veel gewissel van rijstroken).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Marvin Bekijk Berichten
                                  Volgende week komen er Goodyear Ultra Grip Performance-banden op mijn auto (iemand daar ervaring mee?). Doe nochtans niet veel kilometers (ongeveer 10.000 per jaar momenteel), maar veiligheid gaat toch voor alles. Mijn (huidige) woon-werkverkeer is van dien aard dat ik liever geen risico's neem, vooral qua remafstand (veel auto's op korte afstand en veel gewissel van rijstroken).
                                  Ik heb Ultragrip Performance II, zéér tevreden van! Al een paar keer gered uit situaties waarvan ik dacht dat ik vast zou zitten. Volgende week ofzo (afhankelijk van de temperaturen) mogen ze aan hun 3de winter beginnen.
                                  2014 BMW 525da Touring http://www.autoforum.be/showthread.p...-525dA-Touring
                                  2007 BMW 520da Touring http://www.autoforum.be/showthread.php?t=47253
                                  2005 Volvo S60 2.4i http://www.autoforum.be/showthread.p...i-Move-Edition

2010 MINI Cooper D Countryman http://www.autoforum.be/showthread.php?t=49104 (sold)
                                  1999 Volvo V70 classic 2.5d
                                  1967 Volvo 123 GT

Comment

• deze week nachtvorst, de winterbanden erop of niet? Ik geloof dat het daarna weer warmer wordt.

Wie heeft ze er al op liggen? :p

Comment

• Het wordt vandaag 15° volgens het kmi, niet echt nood aan winterbanden imho
                                      2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                                        Het wordt vandaag 15° volgens het kmi, niet echt nood aan winterbanden imho
                                        en volgende week 1°C minimum en 12°C max, is wel al kouder als 15°C :p

maar mss niet koud genoeg ja :p

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door cardinaelsstijn Bekijk Berichten
                                          en volgende week 1°C minimum en 12°C max, is wel al kouder als 15°C :p

maar mss niet koud genoeg ja :p
                                          Volgend weekend gaan ze erop bij mij.
                                          De 19de.

Als je ze er pas in december gaat opleggen liggen ze er niet lang genoeg op om profijt te doen vind ik ...

Comment

Working...
                                          X