Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
    Bandenmaat? Gewicht van de wagen?

De banden worden breder en de wagens zwaarder, dat is echt nadelig in winterse toestanden ook op voorwielaangedreven wagens

Je bent niet verplicht om sneeuwbanden te steken die even breed zijn als je zomerbanden hé
    Ik heb voor mijn winterbanden een 255 ipv 285 steken. Ziet er minder fraai uit, maar is een pak efficiënter in winterse omstandigheden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
      De auto's van nu hebben wel ABS, tractiecontrole, en andere electronische (rij)hulpmiddeltjes. Ik denk dat dat net iets beter is in de sneeuw en met ijzel dan de lichtere auto's (sommige toch) van vroeger op hun minder kwalitatief al dan niet smaller zomerrubber van toen tegenover nu.
      Vergelijken is zeker heel moeilijk, maar mijn Corolla op smalle banden ging veel beter door winterse omstandigheden dan onze A3 die wel meer electronica had dan mijn Corolla. Uiteraard een platte diesel met 68 pk tegenover een 90pk TDI ...
      '16 Peugeot 308 SW blueHDI
      '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
        Je bent niet verplicht om sneeuwbanden te steken die even breed zijn als je zomerbanden hé
        Ik heb voor mijn winterbanden een 255 ipv 285 steken. Ziet er minder fraai uit, maar is een pak efficiënter in winterse omstandigheden.
        Ik wel (leasing), maar anders zou ik altijd naar de smalst mogelijke maat gaan voor winterbanden op mijn wagen. Maar ik zou ze dan ook niet zo snel plaatsen ook niet, maar echt winterse omstandigheden afwachten ... ik bol al van begin oktober op winterbanden

De A4 komt vandaag pas op winterbanden, wat eigenlijk ook nog te snel is, maar we zijn nu eenmaal afhankelijk van de capaciteit van de bandenboer.
        '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
          Vergelijken is zeker heel moeilijk, maar mijn Corolla op smalle banden ging veel beter door winterse omstandigheden dan onze A3 die wel meer electronica had dan mijn Corolla. Uiteraard een platte diesel met 68 pk tegenover een 90pk TDI ...
          Ik heb met mijn E46 115 Pk destijds, 8 winters op brede zomerbanden gereden 225/255. Enkel de laatste winter toen ik 'm had (2009/2010) heb ik serieus aan 't zweten geweest van tijd. Al die andere winters niks problemen. Als we nu weer zo'n stuk of acht milde winters achter mekaar zouden krijgen. Dan gaan m'n winterbanden gaan verduren in de doos peins 'k.

Comment

Ik heb met mijn E46 115 Pk destijds, 8 winters op brede zomerbanden gereden 225/255. Enkel de laatste winter toen ik 'm had (2009/2010) heb ik serieus aan 't zweten geweest van tijd. Al die andere winters niks problemen. Als we nu weer zo'n stuk of acht milde winters achter mekaar zouden krijgen. Dan gaan m'n winterbanden gaan verduren in de doos peins 'k.
            Daarom dat ik ook enkel wil vergelijken met wagens die ik tegelijkertijd ter beschikking had, want de ene winter is schijnt de andere niet
            '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Is het eigenlijk nodig om na het plaatsen van de winterwielen de wagen opnieuw uit te lijnen?

Ons buurvrouw vond het raar dat ik geen uitlijning laat doen.
              Database error.
              The database has encountered a problem.

Comment

• ik laat mijn auto 1 keer per jaar uitlijnen, kwestie alles nog eens goed te zetten na het rijden over ons goede belgische verkeersnetwerk, maar in principe hoeft het niet zolang ge geen abnormale dingen ondervindt zoals schuurgeluiden bij het afdraaien of banden die ongelijk afslijten.
                www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door decat Bekijk Berichten
                  Is het eigenlijk nodig om na het plaatsen van de winterwielen de wagen opnieuw uit te lijnen?
                  Neen.

Comment

De auto's van nu hebben wel ABS, tractiecontrole, en andere electronische (rij)hulpmiddeltjes. Ik denk dat dat net iets beter is in de sneeuw en met ijzel dan de lichtere auto's (sommige toch) van vroeger op hun minder kwalitatief al dan niet smaller zomerrubber van toen tegenover nu.
                    eerlijk?
                    ik rij liever met de clio zonder al die hulpmiddeltjes en zomer 15inch dan met men mondeo vol met al diene tralala met 18inc zomersloffen.
                    al die hulpmiddelen doen net verdomd lastig op ijzel
                    wimoptiek.be op

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                      ik laat mijn auto 1 keer per jaar uitlijnen, kwestie alles nog eens goed te zetten na het rijden over ons goede belgische verkeersnetwerk, maar in principe hoeft het niet zolang ge geen abnormale dingen ondervindt zoals schuurgeluiden bij het afdraaien of banden die ongelijk afslijten.

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                      Neen.

Thanks, t is wat ik dus ook dacht. De auto rijdt rechtdoor en trilt op geen enkele snelheid, banden slijten ook normaal af.
                      Onze buurvrouw laat dus bij elke wissel (zomer en winterbanden) haar wagen uitlijnen. Kwaad kan het wel niet maar vind het toch een onnodige kost.
                      Database error.
                      The database has encountered a problem.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichten
                        dit is de redenatie die veel suv eigenaars hebben tegenwoordig.
                        Ik heb 4x4 dus ik heb geen winterbanden nodig.
                        Bij het remmen heb je dus gene zak aan je 4x4 hoor.

Op mijn auto heb ik winterbanden staan om sneller te kunnen stoppen. niet om sneller weg te zijn.
                        Na 49 winters (waar ik dagelijks op de baan was) zonder en 1 winter met winterbanden weet ik, zoals ik al ettelijke keren gemeld heb in het verleden, ook wel dat het remmen het cruciale punt is in winterse omstandigheden. 4x4 helpt bij het wegrijden maar bij het remmen speelt de wijze van aandrijving weinig tot geen rol. Snelheid en gewicht.

Comment

• De Nokian WR G2's liggen er sinds deze middag ook op

Comment

• Ook net laten wisselen, afspraak lag al lang vast.

Maar dat het toch maar lekker droog en zacht blijft

Comment

De auto's van nu hebben wel ABS, tractiecontrole, en andere electronische (rij)hulpmiddeltjes.
                              Als je band geen grip heeft, maken die hulpmiddeltjes weinig uit

Comment

• Deze voormiddag eens mee bezighouden
                                Opel Astra Sports Tourer, 1.3CDTi ecoFLEX:
                                BMW E90 320d:

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
                                  Als je band geen grip heeft, maken die hulpmiddeltjes weinig uit
                                  Hulpmiddeltjes + 'slechte' grip van de banden is beter dan geen hulpmiddeltjes + 'slechte' grip van de banden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk Berichten
                                    eerlijk?
                                    ik rij liever met de clio zonder al die hulpmiddeltjes en zomer 15inch dan met men mondeo vol met al diene tralala met 18inc zomersloffen.
                                    vind ik ook, heb de auto zonder hulpmiddelen beter onder controle dan met. weet nooit hoe de auto gaat reageren bij bepaalde situaties met die hulpmiddelen.
                                    zonder hulpmiddelen weet ik het wel...

Comment

• gisterenavond met een kameraad de wintervelgen op de wagens gestoken , dat vervelend werkske is ook weer achter de rug dus .
                                      TT roadster (8J) / Audi A3 (8V) / 3x vespa

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JeVeE Bekijk Berichten
                                        vind ik ook, heb de auto zonder hulpmiddelen beter onder controle dan met. weet nooit hoe de auto gaat reageren bij bepaalde situaties met die hulpmiddelen.
                                        zonder hulpmiddelen weet ik het wel...
                                        Wees maar zeker dat er veel mensen zijn die dankzij die hulpmiddeltjes hier nu nog op de aardbol rondlopen hoor.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk Berichten
                                          eerlijk?
                                          'k ben van 't zelfde gedacht.