Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Plezanter rijden enzomeer, kan allemaal best zijn. Veiliger rijden doe je alleszins meer mét al die hulpmiddeltjes, en daar gaat het hier per toeval net wel over.

Comment

• Mijn plan is ze er komende week onder te (laten) steken. Eerst eens zien naar de staat van de banden, misschien doe ik het wel eens zelf.. 17inch zomerslippers naar 15inch wintersloffen

Comment

• Ons pa heeft de winterbanden op m'n ouders hun auto ook gestoken deze middag.
        't zijn blijkbaar Dunlops, SP Wintersport 2D.
        Ze hebben nog 5mm profiel en dateren van 2001 of 2002 dus die gaan stilletjes aan vervangen mogen worden volgens mij (als ze al niet over tijd zijn).
        2018 BMW X1 18d

Comment

• DIe van mij zitten er ook onder. Morgenvoormiddag die van onze pa wisselen.

Comment

• Na 3-4 jaar zijn winterbanden aan vervanging toe. Dus van 2001 of 2002, die hadden al lang vervangen mogen worden
            2012 Renault Megane RS

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cash Bekijk Berichten
              Na 3-4 jaar zijn winterbanden aan vervanging toe. Dus van 2001 of 2002, die hadden al lang vervangen mogen worden
              Als ze 3 of 4 jaar onder de blote hemel liggen misschien wel, anders niet hoor.

Comment

• De CONTINENTAL'S TS 75O deze voormiddag gestoken
                wel gezien dat de zomer banden aan vervanging toe zijn (PIRELLI P7 225/55)hebben nog maar 45.000 Km gelopen

Comment

• Heb de mijne zaterdag gestoken !
                  Eerste keer met winterbanden

Comment

• De winterset staat op de porsche van maandag vorige week.
                    Ik heb dus nu al 1 week ervaring met deze banden (Pirelli Sottozero II), het is niet echt koud en van de weekend eens hard gereden op kleine banen...

Ze geven in de omstandigheden van deze weekend zeker evenveel vertouwen als de P-Zero Rosso die in voor de zomer heb.
                    De zijdelingse grip is ongeveer vergelijkbaar (iets minder wel) maar ze 'glijden' zachter als ik de wagen in een licht drift zet (niet gemakkelijk te driften/slippen met die 4wiel-aandrijving )
                    Remmen zal ook vergelijkbaar zijn volgens mij, alsook grip bij optrekken.
                    2014 Porsche Boxster 981
                    2015 BMW serie 2 Cab 220d

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                      Als ze 3 of 4 jaar onder de blote hemel liggen misschien wel, anders niet hoor.
                      3à4 jaar is toch wat de fabrikanten beschrijven als 'levensduur' voor winterbanden
                      2014 Porsche Boxster 981

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door meire Bekijk Berichten
                        De CONTINENTAL'S TS 75O deze voormiddag gestoken
                        wel gezien dat de zomer banden aan vervanging toe zijn (PIRELLI P7 225/55)hebben nog maar 45.000 Km gelopen
                        voor pirelli´s is dat al lang
                        die zijn zeer zacht en snel weg

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichten
                          voor pirelli´s is dat al lang
                          die zijn zeer zacht en snel weg
                          Veralgemeen niet aub... er zijn Pirelli's die zéér lang meegaan
                          Zoals bij ALLE MERKEN zijn er banden die gemaakt zijn voor goeie grip en andere voor lange uithouding.

Om het schematisch en kort te houden, als ze een goeie grip geven dan zijn ze zachter en dus zullen ze rapper slijten.
                          Met een harde compound kunnen langer mee maar bieden minder grip.
                          Kies jouw banden met deze opstelling

Ik ben al kontent als mijn banden 25.000km meegaan

nb: 45.000km met het gewicht en pk's van de wagen tegenwoordig is dat al niet zo slecht.
                          Last edited by blue8300; 21/11/2011, 13:39.
                          2014 Porsche Boxster 981

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door blue8300 Bekijk Berichten
                            3à4 jaar is toch wat de fabrikanten beschrijven als 'levensduur' voor winterbanden
                            Ja, en van de fabrikanten moet je 't geloven... . Die zeggen ook dat je al winterbanden moet steken vanaf de temperatuur onder de 8° komt, niet?

Comment

Ja, en van de fabrikanten moet je 't geloven... . Die zeggen ook dat je al winterbanden moet steken vanaf de temperatuur onder de 8° komt, niet?
                              En ze hebben gelijk ook...

Moet je misschien al die bestweeter geloven die het warmwater uitgevonden hebben.. weet je wel, je herken ze aan hun jaaaaaaaaren ervaring op het noordpool en het feit dat ze zoooo ongelooflijk goed piloten zijn dat ze het beter weten dan professionele rijders en testpiloten
                              2014 Porsche Boxster 981

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door blue8300 Bekijk Berichten
                                En ze hebben gelijk ook...

Moet je misschien al die bestweeter geloven die het warmwater uitgevonden hebben.. weet je wel, je herken ze aan hun jaaaaaaaaren ervaring op het noordpool en het feit dat ze zoooo ongelooflijk goed piloten zijn dat ze het beter weten dan professionele rijders en testpiloten
                                En nu in het verstaanbaar Nederlands graag. Enfin, geloof maar klakkeloos alles wat ze in je strot duwen. Dat heeft ook een positieve kant. Door mensen als u blijft de economie mooi draaien.

Comment

En nu in het verstaanbaar Nederlands graag. Enfin, geloof maar klakkeloos alles wat ze in je strot duwen. Dat heeft ook een positieve kant. Door mensen als u blijft de economie mooi draaien.
                                  En door mensen als U blijft er veel werk voor de spoeddiensten en takelwagen in de winter

Het verschil met die bestweeter is dat ik al jaren door alle omstandigheden en wegen heb leren rijden en heb het dus zelf kunnen ondervinden hoe noodzakkelijk winterbanden zijn in onze contreien
                                  Maar blijft maar blind in jouw hoek denken dat je het beter weet ... ik moet er goed mee lachen !

nb: je lijkt me wel te verstaan ... dus ...
                                  2014 Porsche Boxster 981

Comment

• Het zijn net de winterbanden waardoor er veel ongevallen gebeuren.
                                    Reden: Velen denken dat ze met winterbanden koning op de weg zijn, totdat het mis gaat.
                                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Das nie de schuld van die band he. Das de schuld van den ezel achter t stuur.

Comment

• Dat is zo, de veiligste band is uw rijstijl!

Ik wissel morgenvroeg.
                                        Tot vorige winter had ik Yokohame W-Drive, vanaf deze winter heb ik Good Year Eagle Ultra Grip GW-3.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                          Het zijn net de winterbanden waardoor er veel ongevallen gebeuren.
                                          Reden: Velen denken dat ze met winterbanden koning op de weg zijn, totdat het mis gaat.
                                          Hetzelfde zeggen ze van 4x4 rijders...

Comment

Working...
                                          X