Plezanter rijden enzomeer, kan allemaal best zijn. Veiliger rijden doe je alleszins meer mét al die hulpmiddeltjes, en daar gaat het hier per toeval net wel over.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Na 3-4 jaar zijn winterbanden aan vervanging toe. Dus van 2001 of 2002, die hadden al lang vervangen mogen worden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Cash Bekijk BerichtenNa 3-4 jaar zijn winterbanden aan vervanging toe. Dus van 2001 of 2002, die hadden al lang vervangen mogen worden
Comment
-
De winterset staat op de porsche van maandag vorige week.
Ik heb dus nu al 1 week ervaring met deze banden (Pirelli Sottozero II), het is niet echt koud en van de weekend eens hard gereden op kleine banen...
Ze geven in de omstandigheden van deze weekend zeker evenveel vertouwen als de P-Zero Rosso die in voor de zomer heb.
De zijdelingse grip is ongeveer vergelijkbaar (iets minder wel) maar ze 'glijden' zachter als ik de wagen in een licht drift zet (niet gemakkelijk te driften/slippen met die 4wiel-aandrijving )
Remmen zal ook vergelijkbaar zijn volgens mij, alsook grip bij optrekken.2014 Porsche Boxster 981
2015 BMW serie 2 Cab 220d
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenAls ze 3 of 4 jaar onder de blote hemel liggen misschien wel, anders niet hoor.2014 Porsche Boxster 981
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door meire Bekijk BerichtenDe CONTINENTAL'S TS 75O deze voormiddag gestoken
wel gezien dat de zomer banden aan vervanging toe zijn (PIRELLI P7 225/55)hebben nog maar 45.000 Km gelopen
die zijn zeer zacht en snel weg
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichtenvoor pirelli´s is dat al lang
die zijn zeer zacht en snel weg
Zoals bij ALLE MERKEN zijn er banden die gemaakt zijn voor goeie grip en andere voor lange uithouding.
Om het schematisch en kort te houden, als ze een goeie grip geven dan zijn ze zachter en dus zullen ze rapper slijten.
Met een harde compound kunnen langer mee maar bieden minder grip.
Kies jouw banden met deze opstelling
Ik ben al kontent als mijn banden 25.000km meegaan
nb: 45.000km met het gewicht en pk's van de wagen tegenwoordig is dat al niet zo slecht.Last edited by blue8300; 21/11/2011, 13:39.2014 Porsche Boxster 981
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door blue8300 Bekijk Berichten3à4 jaar is toch wat de fabrikanten beschrijven als 'levensduur' voor winterbanden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenJa, en van de fabrikanten moet je 't geloven... . Die zeggen ook dat je al winterbanden moet steken vanaf de temperatuur onder de 8° komt, niet?
Moet je misschien al die bestweeter geloven die het warmwater uitgevonden hebben.. weet je wel, je herken ze aan hun jaaaaaaaaren ervaring op het noordpool en het feit dat ze zoooo ongelooflijk goed piloten zijn dat ze het beter weten dan professionele rijders en testpiloten2014 Porsche Boxster 981
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door blue8300 Bekijk BerichtenEn ze hebben gelijk ook...
Moet je misschien al die bestweeter geloven die het warmwater uitgevonden hebben.. weet je wel, je herken ze aan hun jaaaaaaaaren ervaring op het noordpool en het feit dat ze zoooo ongelooflijk goed piloten zijn dat ze het beter weten dan professionele rijders en testpiloten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenEn nu in het verstaanbaar Nederlands graag. Enfin, geloof maar klakkeloos alles wat ze in je strot duwen. Dat heeft ook een positieve kant. Door mensen als u blijft de economie mooi draaien.
Het verschil met die bestweeter is dat ik al jaren door alle omstandigheden en wegen heb leren rijden en heb het dus zelf kunnen ondervinden hoe noodzakkelijk winterbanden zijn in onze contreien
Maar blijft maar blind in jouw hoek denken dat je het beter weet ... ik moet er goed mee lachen !
nb: je lijkt me wel te verstaan ... dus ...2014 Porsche Boxster 981
Comment
-
Het zijn net de winterbanden waardoor er veel ongevallen gebeuren.
Reden: Velen denken dat ze met winterbanden koning op de weg zijn, totdat het mis gaat.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenHet zijn net de winterbanden waardoor er veel ongevallen gebeuren.
Reden: Velen denken dat ze met winterbanden koning op de weg zijn, totdat het mis gaat.
Comment
Comment