Oorspronkelijk geplaatst door Joske_
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenIk ben voorstander van winterbanden... als het nodig is!
Comment
-
Ik heb er vorig jaar voor de eerste keer opgelegd en bij lichte ijzel eens goed getest. Het verschil met m'n zomerbanden is enorm. Op de 306 heb ik ook geen winterbanden steken omdat ik er te weinig kilometers mee doe. Vorige winter schoof de 306 alle kanten op terwijl the mighty Partner geen kik gaf. Op een geijzelde baan moest ik echt moeite doen om de ABS te laten aanspringen.
Vorige winter was nu wel een échte winter natuurlijk.Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
Bij mij zullen er misschien ook wel ooit winterbanden op komen
(zeker als de strengere winters gaan blijven komen)Last edited by knight-rider; 21/11/2011, 20:56.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk BerichtenIk heb er vorig jaar voor de eerste keer opgelegd en bij lichte ijzel eens goed getest. Het verschil met m'n zomerbanden is enorm. Op de 306 heb ik ook geen winterbanden steken omdat ik er te weinig kilometers mee doe. Vorige winter schoof de 306 alle kanten op terwijl the mighty Partner geen kik gaf. Op een geijzelde baan moest ik echt moeite doen om de ABS te laten aanspringen.
Vorige winter was nu wel een échte winter natuurlijk.
Comment
-
Mijn dunlop SP wintersport 3D's liggen er ook terug op van zaterdag.
Buiten het comfortniveau nog geen verschil gemerkt met men zomersloffen. Ook nog lang geen limieten gezocht.
Was er vorige winter toch enorm tevreden over dus als het een gelijke winter word dan zullen ze hun voordeel weer bewezen.
zomerbandjes mooi opgekuist en gedressed en de velgenboom op zolder op2013- Volvo V60 D3 R-Design
2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PT Cruiser Bekijk BerichtenHeeft iemand ervaring met semperit banden?Life's too short. Not to. Live it.
1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline
Comment
-
Vanavond voor de eerste keer zelf banden gewisseld tijdens avondles autotechniek. Ook zelf gebalanceerd, wat toch nodig bleek te zijn... Ze werden nochtans vorig jaar gebalanceerd in de bandencentrale.
Lancia'tje rijdt weer als een droom!
Je voelt direct het verschil in grip.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenIk ben voorstander van winterbanden... als het nodig is!
De sneeuw zal niet eerst een sms sturen dat hij gaat vallen hoor.
Als het begint te sneeuwen zoals 2 winters geleden op 19 december (heel plots en redelijk veel toen) dan sta je mooi geschoren als je nog naar huis moet rijden.
wij kwamen toen van dusseldorf naar huis. Ginder heel de dag mooi weer. Terwijl het thuisfront al ´s middags sneeuw had en bleef hebben.
Was toch blij dat ze er toen oplagen hoor. Autostrade lag volledig bedekt met sneeuw vanaf turnhout.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk BerichtenJa, een 500km, dus ik kan nog niet veel zeggen. 'k Heb ze gistermorgen opgelegd... Semperit Speed Grip 2 185/60/15. Ze stonden in de top 3 van de winterbandentest van ADAC van dit jaar.
Comment
-
Mijn gemiddeld verbruik is in 1 klap gezakt naar 5,4 liter ipv 6,2
Of wat het verschil in rolweerstand is tussen 235-255/18 en 205/16. Al vraag ik mij nu af of de zomersloefen niet wat te slap stonden (nochtans geen melding op BC) want vorige winter leek het verschil mij minder groot.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichtenen wanneer is het nodig?
De sneeuw zal niet eerst een sms sturen dat hij gaat vallen hoor.
Als Deboosere straks zegt dat er vanaf volgende week maandag kans op winterse neerslag is in combinatie met (sterke) vriestemperaturen. Ik zal ze 'r de zondag dan wel rap opsmijten hoor.
En moest 'k morgen ver weg moeten, ze zullen er ook opkomen dan, maar... dat is niet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk BerichtenMijn gemiddeld verbruik is in 1 klap gezakt naar 5,4 liter ipv 6,2
Of wat het verschil in rolweerstand is tussen 235-255/18 en 205/16. Al vraag ik mij nu af of de zomersloefen niet wat te slap stonden (nochtans geen melding op BC) want vorige winter leek het verschil mij minder groot.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk BerichtenIk heb er vorig jaar voor de eerste keer opgelegd en bij lichte ijzel eens goed getest. Het verschil met m'n zomerbanden is enorm. Op de 306 heb ik ook geen winterbanden steken omdat ik er te weinig kilometers mee doe. Vorige winter schoof de 306 alle kanten op terwijl the mighty Partner geen kik gaf. Op een geijzelde baan moest ik echt moeite doen om de ABS te laten aanspringen.
Vorige winter was nu wel een échte winter natuurlijk.
Maar schuiven heb ik amper gedaan. Ook de ABS heeft zo goed als geen werk gehad.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Comment
Comment