Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door torque Bekijk Berichten
    Na een paar dagen op winterbanden is mijn auto al niet meer om aan te zien.
    een auto wordt met winterbanden mijns inziens veel vuiler dan met gewone banden, het vuil op de weg wordt omhoog gesmeten en tegen de achterkant gezogen.
    Amai, dan moete maar eens naar mijnen auto kijken, op zomerbanden.
    Volgens mij is dat gewoon het vuile weer met al die mist...
    Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
    Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
    If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

• Mijn winterbanden liggen nog mooi in de garage. Nog veel "te goei" weer voor de tijd van het jaar. Nog steeds gemiddeld 10-11 graden de laatste dagen, dus is belange na de moeite nog niet voor mij.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door forget_to_remember_ Bekijk Berichten
        Mijn winterbanden liggen nog mooi in de garage. Nog veel "te goei" weer voor de tijd van het jaar. Nog steeds gemiddeld 10-11 graden de laatste dagen, dus is belange na de moeite nog niet voor mij.
        En nog zeker tot volgende week woensdag 't zelfde weer.

Comment

• Bij mij komen ze er volgende week woensdag onder. Ze moeten er eens onder. Het zijn Nokian's (WR A3) geworden. Ben eens benieuwd, vorige winter nog op 18" zomersloefen door de sneeuw gereden (en zonder problemen eigenlijk). Maar nu met 19" zomerbanden toch maar niet, wil ook niet dat mijn zomervelgen teveel zout zien.

Comment

• Auto wordt vuiler met winterbanden erop, enige verschil tot dusver vastgesteld.
            2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

• sinds eergisteren wintersloefjes op de Jag ; ik rij meestal 's morgens vroeg of 's avonds laat mee, dus wanneer het best wel koud begint te worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                Het zijn Nokian's (WR A3) geworden.
                De opvolger van de WR G2 dus, aan het gelijkaardige profiel te zien? kan niet slecht zijn..

ik had daar in eerste instantie ook naar gevraagd, maar in september waren ze nog helemaal niet leverbaar

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bzguy Bekijk Berichten
                  sinds eergisteren wintersloefjes op de Jag ; ik rij meestal 's morgens vroeg of 's avonds laat mee, dus wanneer het best wel koud begint te worden.
                  Idd. Maximumtemperatuur rond de middag ligt dan misschien op 10 °c. Maar 's morgens en 's avonds (wanneer ik rij) is het een stuk kouder!
                  Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sink Bekijk Berichten
                    De opvolger van de WR G2 dus, aan het gelijkaardige profiel te zien? kan niet slecht zijn..

ik had daar in eerste instantie ook naar gevraagd, maar in september waren ze nog helemaal niet leverbaar
                    Heb ze online moeten bestellen. Bij de bandencentrale in de buurt wouden ze die niet leveren, volgens de eigenaar waren dat geen banden maar chocolade

Comment

• Ik had deze week twee winterbanden besteld in een bandencentrale. Ik vroeg of ze die nieuwe op de velgen van mn versleten winterbanden konden zetten.
                      Vrijdagnamiddag mocht ik ze afhalen.
                      Vandaag wil ik ze laten monteren door mn vader en merken we dat beide banden dezelfde rijrichting hebben. *zucht*
                      Morgen dus weer naar de bandencentrale.

Comment

• hoeveel extra %kans heb je dat je een dodelijk accident uitvoert met je winterbanden in de verkeerde richting

ik zie er veel

Comment

• Ben er ook al veel tegen gekomen met banden fout op hun auto.

Comment

• Na toch wel een akelige schuiver vorige winter (gelukkig zonder enige brokstukken) ga ik deze winter toch maar eens winterbanden plaatsen.

Ik rij momenteel op 205/45/17, ga ik veel verschil merken qua rijgedrag met 175/65/15 winterbanden in 'gewone' omstandigheden? Tis toch 3cm minder aan allebei de kanten uiteindelijk.
                            Uiteraard zal het met een besneeuwd wegdek heel wat schelen, maar vraag mij af hoeveel verschil het is bij het bochten nemen etc. in normale omstandigheden.

Comment

• ik denk :

- iets minder grip, vooral in de bochten
                              - meer comfort (minder laag profiel)
                              - zuiniger (smallere band)

Comment

• Ik heb er vandaag ook mijn pirelli scorpions terug laten leggen op mijn xc70.
                                Dat wordt weer een beetje meer schuiven in het bos dan met mijn general grabber uhp's.
                                Ik had er eigenlijk liever de uhp's er op laten liggen maar doe teveel baan 's nachts.

Comment

• Vandaag contact opgenomen met de bandencentrale nav twee winterbanden met eenzelfde rijrichting.(zie eerdere post)
                                  Ze gaan het probleem oplossen én ze monteren de winterbanden onmiddellijk op de auto. Nu moet ik dit al niet meer doen . Goede service dus.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Scaglietti Bekijk Berichten
                                    Na toch wel een akelige schuiver vorige winter (gelukkig zonder enige brokstukken) ga ik deze winter toch maar eens winterbanden plaatsen.

Ik rij momenteel op 205/45/17, ga ik veel verschil merken qua rijgedrag met 175/65/15 winterbanden in 'gewone' omstandigheden? Tis toch 3cm minder aan allebei de kanten uiteindelijk.
                                    Uiteraard zal het met een besneeuwd wegdek heel wat schelen, maar vraag mij af hoeveel verschil het is bij het bochten nemen etc. in normale omstandigheden.
                                    hij zal vooral zachter rijden
                                    wacht maar niet te lang meer om ze te bestellen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door marios4 Bekijk Berichten
                                      Ik heb er vandaag ook mijn pirelli scorpions terug laten leggen op mijn xc70.
                                      Dat wordt weer een beetje meer schuiven in het bos dan met mijn general grabber uhp's.
                                      Ik had er eigenlijk liever de uhp's er op laten liggen maar doe teveel baan 's nachts.
                                      zijn die grabbers dan zo goed?
                                      misschien idee voor de touareg wanneer de goodyears versleten zijn

Comment

• De mijn heb ik er al opgelegd . wel lelijk zicht nu maar alles voor de veiligheid.
                                        Nooit discussueren met idioten, ze trekken u naar beneden op hun niveau en dan verslagen ze u.

Comment

• @ sliderke:

ja, ik vind die generals heel goed, natuurlijk niet om te gaan offroaden, maar bosdreven gaan heel vlot, en dat is mijn doel, brandhout uit het bos halen namelijk.
                                          En qua slijtage, na 20 k, 6 mm vooraan over en achteraan 7,5.
                                          Mercedes ML heeft deze banden af fabriek dacht ik.

Comment

Working...
                                          X