Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
    Heb ze online moeten bestellen. Bij de bandencentrale in de buurt wouden ze die niet leveren, volgens de eigenaar waren dat geen banden maar chocolade
    Ge had iets moeten laten weten hé.
    Nokian's zijn in ieder geval heel goed.
    Heb nu Blizzak zitten en vind ze veel minder dan de Nokian's,wel nog maar een 100km gelopen.
    Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door marios4 Bekijk Berichten
      @ sliderke:

ja, ik vind die generals heel goed, natuurlijk niet om te gaan offroaden, maar bosdreven gaan heel vlot, en dat is mijn doel, brandhout uit het bos halen namelijk.
      En qua slijtage, na 20 k, 6 mm vooraan over en achteraan 7,5.
      Mercedes ML heeft deze banden af fabriek dacht ik.
      ok tnx
      Dan worden de volgende van die grabbers

Comment

• Nokian WR G2's hebben wel heel veel rolgeluid
        mijn zomerbanden, Continental CS2 waren toch pakker stiller

Comment

• Inderdaad, die maken zeer veel lawaai. In het begin dacht ik dat er ne wiellager stuk was.
          Database error.
          The database has encountered a problem.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door decat Bekijk Berichten
            Inderdaad, die maken zeer veel lawaai. In het begin dacht ik dat er ne wiellager stuk was.

Dan hebt gij nog nooit een wiellager stuk gehad?

Ik heb nokians op mijn 206 gehad, en om nu te zeggen dat ik die meer rolgeluiden vond afgeven als semperit onder papa zijne 406.

Feit is wel dat door het profiel een winterband iets minder stil is als een zomerband.

Comment

• Ale dan, het geluid van een wiellager dat begint stuk te gaan. Zo beter?
              Database error.

Comment

Ale dan, het geluid van een wiellager dat begint stuk te gaan. Zo beter?
                Klinkt niet he, een wiellager die begint stuk te gaan, bedoel je

Comment

Inderdaad, die maken zeer veel lawaai. In het begin dacht ik dat er ne wiellager stuk was.
                  zo erg?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door forumgebruiker Bekijk Berichten
                    Klinkt niet he, een wiellager die begint stuk te gaan, bedoel je
                    Bedankt!

Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichten
                    zo erg?
                    Dat van die wiellager is natuurlijk overdreven maar ze maken echt wel veel lawaai.
                    Database error.

Comment

• ze zijn wel heel goed is de sneeuw
                      misschien een veel groffer profiel?

Comment

• Dat is een feit, op sneeuw heb ik nog geen betere banden gehad.
                        Database error.

Comment

• Ik denk dat ik ze deze week of volgende week eens eronder gaan smijten...

Comment

• Daarstraks al een beetje witte wegen gehad, was gesmolten hagel, nog geen sneeuw dus maar 't is een begin he.

Comment

• Ik heb de mijne gisteren gelegd.
                              Ik vermoed perfect getimed want ze geven toch relatief koud weer deze week en ik vertrek zaterdag nar Oostenrijk.
                              Het zijn Blizzaks of zoiets.
                              Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                              Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                              If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

• Ik heb de mijne (nokians wr) vandaag ook gestoken. En uit gewoonte (al 50 jaar doe ik dat) controleer ik altijd mijn banden voor ik ze op de wagen monteer. Nog een geluk want dit (zie foto) stuk nagel stak verticaal in de band, gelukkig was de kop geplooid en zijn het winterbanden, dus dikker rubber en stak het op een van de dikste plaatsen van het loopvlak, anders had ik nog een platte tube gehad.

Comment

• vrij onnutige info maar toch :

vandaag las ik in autoweek (?) een hollands tijdschrift...heb nogal redelijk wat hollandse kollegas een test over winterbanden

je moet weten dat nederland nog een stuk minder murw is geslagen door enige bandenlobby, behalve die dat michelin de beste banden maakt

op alle vlakken kwamen de zomerbanden van michelin er beter uit dan eender welke winteband, tenzij op sneeuw (ijs was niet voorhanden)

opmerkelijk : op gebied van rolweerstand waren er menige winterbanden beter als de michelin energy savers

Comment

• bridgestone blizzard, een band die in belgische pers eerder matig scoorde, was daar erg goed

de enige die ik me kon herinneren, omdat ik ze zelf heb maar nog niet gemonteerd

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                                      Nog een geluk want dit (zie foto) stuk nagel stak verticaal in de band, gelukkig was de kop geplooid en zijn het winterbanden
                                      Ik controleer die van mij ook altijd nog eens goed ... heb zo de indruk dat winterbanden door hun profiel een pak meer steentjes en andere rommel vasthouden ... tja met al die ribbeltjes

Had bij 2 banden ook van die lange scherpe steentjes waarbij ik dacht toen ik ze aan het verwijderen was "dit zit er door" ... gelukkig niks aan de hand.
                                      Audi A5 2.7TDI Multitronic

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                        vrij onnutige info maar toch :

vandaag las ik in autoweek (?) een hollands tijdschrift...heb nogal redelijk wat hollandse kollegas een test over winterbanden

je moet weten dat nederland nog een stuk minder murw is geslagen door enige bandenlobby, behalve die dat michelin de beste banden maakt

op alle vlakken kwamen de zomerbanden van michelin er beter uit dan eender welke winteband, tenzij op sneeuw (ijs was niet voorhanden)

opmerkelijk : op gebied van rolweerstand waren er menige winterbanden beter als de michelin energy savers
                                        Oef, ik sta nog steeds op m'n Michelin zomerbandjes, heb ik chance!

Comment

• Vandaag de winterbanden opgelegd .

Comment

Working...
                                          X