Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Gastje Bekijk Berichten
    Vandaag de winterbanden opgelegd .
    Idem

Comment

• aangezien ik vanmorgen wakker werd met de smart op een platten tuub zal ik moeten wisselen

een rotklus maar het zal lonen, ie rijdt zoveel comfiy-er op de winterbanden, zelfs in zelfde maat

3 dingen : ik blij dat ik een set winterbanden heb want ik heb geen reservewiel en de bandenfixkit is spoorloos
      dat het niet onderweg was en
      dat ik de luxe een tweede auto heb

want ik geraak anders ni op da job omdat er geen openbaar vervoer is en de afstand te groot is om te fietsen en de omgeving onveilig

Comment

• Ik stel vast dat mijn Michelin Pilot Alpin 3 minder grip hebben dan mijn Primacy HP's bij 6°.
        2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

• Ik rij nog steeds op m'n zomerbanden. En volgende week wordt het weer warmer.

Comment

• Ik ben het precies nog wat aan het afwachten, zolang het niet sneeuwt.....hopelijk sneeuwt het toch effkes.
            Ik heb ook niet genoeg pk's om de gripverschillen te testen, dus ben ik voorlopig nog op mijn gemak, af en toe doe ik eens een noodstop van 60-70 per uur en zo lang dat veilig aanvoelt geen winterbanden.

Comment

• Vanmorgen 4°C en overvloedige regen. 'k Moet zeggen, dan is het verschil tussen winter en zomerbanden al een héél duidelijk voelbaar. Ik ben blij dat ze eronder liggen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                Vanmorgen 4°C en overvloedige regen. 'k Moet zeggen, dan is het verschil tussen winter en zomerbanden al een héél duidelijk voelbaar. Ik ben blij dat ze eronder liggen.
                Ik merk geen zak van eventueel gripverlies met m'n zomerbanden met dit weer.
                Ze blijven eronder tot het echt wintert.

Comment

• Woensdag besteld , gisteren gemonteerd

Comment

• De Michelins liggen er op van vorige week.

Heb zelfs een wintermuts van Bridgestone erbij gekregen

De bandencentrale waar ik ga puilt uit van de zomerbanden,
                    ze hebben momenteel plaats te kort om alles te kunnen stockeren.

Comment

• hier zitten ze er ook weer onder.
                      Eindelijk de tijd gevonden.
                      IRIDIUM
                      Mercedes W123 - W124 - T203 - W211 - V221 - R231 - S214

Groeipunt
                      Helderzienden

Comment

• Ik heb ze er gisteren ondergelegd voor de simpele reden dat ik teveel aquaplanning had met de zomerbanden. Zomerbanden zitten 1mm boven de slijtagegrens, kon amper nog 100à110 rijden.

Dat het niet sneeuwt lig ik niet wakker van, ik kan terug 120 rijden zonder aquaplanning.

Enigste wat ik wel een nadeel vind aan die winterbanden is dat de wang behoorlijk 'zacht' is.
                        Al op een afrit gekeken hoe de band reageert en het valt behoorlijk op dat de achterkant van de wagen zich véél meer zet. Of hij effectief ook zou uitbreken weet ik niet, want het was iets te druk om dat te riskeren ^^

Comment

• Hier staan de RFT zomerbanden ook nog op, en begin het toch ook duidelijk te voelen. Vanmiddag heen en weer in het regenweer naar Gent moeten gaan en op het rond punt aan flanders expo eens de test gedaan en deze hadden toch pak minder grip dan ik eerst dacht.
                          Morgen gaan de winterbandjes erop!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door djenne00 Bekijk Berichten
                            Ik ben het precies nog wat aan het afwachten, zolang het niet sneeuwt.....hopelijk sneeuwt het toch effkes.

Hopen dat het "toch effkes sneeuwt" omdat je toch maar dure winterbanden hebt gekocht...

Comment

• Hier kun je ze in alle geval reeds bezigen, het is hier goed aan 't sneeuwen voor het ogenblik, de straat ligt al goed vol, ik denk zo'n cm. of 3 al, en het valt er nog goed uit.

Comment

• De sneeuw is ondertussen overgegaan in regen, en volgens Sabine zou dit winterprikje nog een paar dagen duren maar vanaf woensdag zou 't gedaan zijn.

Comment

• gisteren avond nog snel gemonteerd

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                    Ik merk geen zak van eventueel gripverlies met m'n zomerbanden met dit weer.
                                    Ze blijven eronder tot het echt wintert.
                                    Ik merk toch wel een groot verschil qua aquaplanning, als je veel autosnelweg doet wel handig

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 8000rpm Bekijk Berichten
                                      Ik merk toch wel een groot verschil qua aquaplanning, als je veel autosnelweg doet wel handig
                                      Ik denk dat het ook wat afhangt van welke zomerband je met welke winterband vergelijkt.
                                      Ik heb Continental TS810S winterbanden in maatje 225, de zomerbanden zijn Michelin Pilot Sport in 225/255. Allebei kwaliteitsbanden dus.Toch vind ik de zomerbanden bij alle +0 temperaturen, zowel op droog als nat wegdek echt beter rijden dan die winterbanden, voelt gewoon strakker en geeft me meer vertrouwen, de remafstand en wegligging is ook prima. Die winterbanden geven nogal snel een zweverig gevoel vind ik. Enfin, da's mijn gevoel hé.
                                      Nu toch aan het twijfelen geweest om ze te monteren, maar ze geven volgende week weeral warmer. Toch nog maar even op zomerbanden verder.

Comment

• deze morgen tussen Ronse en Brakel op een plateau dat wat hoger gelegen is door een 2-3cm verse sneeuw moeten rijden.
                                        Bandjes deden dat goed. Wagen bleef 100% stabiel, geen neiging tot wielspin.
                                        Nog een oudje ingehaald die 50 reed in het sneeuwspoor, kon er moeiteloos voorbij aan 70 op het volledig ondergesneeuwd onbereden 2e rijvak.
                                        Op het gemakje uiteraard, normaal mag je daar 120. Maar dat zou nu wel onverantwoord geweest zijn
                                        1993 Jaguar XJ40 3.2 Sovereign (208000km)
                                        2008 Peugeot 207 SW 1.6hdi (166000km)
                                        2009 Opel Astra H Tourer 1.7cdti (257000km)
                                        -> weldra Opel Astra K Tourer 1.6cdti EcoFlex (0km)

www.carfac.be "Driving on experience"

Comment

• Dit is nu mijn tweede 'winter' met winterbanden en zelf met het huidige weer vind ik het verschil zeer opvallend. Bij droog weer is het stuurgevoel duidelijk wat minder scherp, maar je grenzen liggen beduidend verder bij slecht weer.

Comment

Working...
                                          X