Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Deze week Michelin Alpin 4 banden 15" gekocht met 1000km erop voor 200 euro. Hij (kennis van mijn vader) heeft ze vorige winter pas gekocht voor 98 euro per stuk. Waarom hij ze voor maar 200 euro verkoopt begrijp ik niet maar het mag ook eens meezitten.

Nu ik ook stalen velgen gevonden heb komen ze er volgende week dinsdag op.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door deuce Bekijk Berichten
      tsja, hoeveel kms doe je dan met je winterbanden ? ik doe 80000kms per jaar, en na 25-30000 is de grip ver te zoeken hoor.
      Ik ga 10 jaar met één setje doen peins 'k. Vorige winter 3.000 km, tot nu toe in deze 'winter'.... 0 km.
      Maar daar kan nog veel verandering in komen natuurlijk. Misschien gaat 't wel sneeuwen tot in april, met dat klimaat dat helemaal de kluts kwijt is weet je maar nooit.

Comment

• heb ze gisteren erop gezet, michelin pilot alpin 255/19
        ik vertrek er morgen mee op wintersport, dus was het hoog tijd om ze te monteren

ben wel benieuwd hoe deze zich verhouden tot mn vorige wintersport 3d?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BART7457 Bekijk Berichten
          heb ze gisteren erop gezet, michelin pilot alpin 255/19
          ik vertrek er morgen mee op wintersport, dus was het hoog tijd om ze te monteren

ben wel benieuwd hoe deze zich verhouden tot mn vorige wintersport 3d?

heb de test gedaan op wintersport, de rest moest allemaal kettingen opleggen ik kon er rustig mee blijven doorrijden zonder ( quattro zal ook wel beetje geholpen hebben denk ik).

al bij al vind ik ze persoonlijk iets koersvaster op de snelweg

voor de rest prima band vind ik , ook aan hoge snelheid in de regen weinig last van aquaplanning en heb het beestje nochtans goed op zn staart getrapt

Comment

• Vannacht om 4.00u... 11 graden...

Comment

• ik overweeg al om ze er terug af te halen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichten
                ik overweeg al om ze er terug af te halen
                Echt hè

Maar dan gaat het ws plots beginnen vriezen en sneeuwen
                2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                  Echt hè

Maar dan gaat het ws plots beginnen vriezen en sneeuwen
                  voorlopig ziet het er de eerste 14 dagen toch niet zo uit

Comment

• Ik ga morgen terug m'n zomerbanden erop leggen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stancke Bekijk Berichten
                      Ik ga morgen terug m'n zomerbanden erop leggen
                      Ale, dan kan de winter beginnen
                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Die winterbanden op mijn golf gti trekken op niks
                        Zal zijn omdat het chinesen brol is denk ik, rockstone ecosnow, kent iemand deze?
                        Zullen wel serieus slijten met dit weer denk ik, als ik wat doortrek en in de toeren ga, kunnen ze de grip juist houden, maar asr flikkert dan wel....

Comment

• Chinese brol is chinese brol.

Comment

• Het belangrijkste op een wagen zijn de banden, ik heb et al gezegd, als je ziet welke mooie prachtige machines er rond rijden op 'chinese brol' banden, echt ongelooflijk !!!! maar ik zal me niet meer ergeren, nieuwe voornemens voor 2012! :0)

Comment

• Heb gelezen dat ze bij nokian gemaakt worden, dus zo slecht zal het niet zijn, is een kopie van hun band, maar onder het merk van rockstone.
                              En de originele banden van mijn gti zijn zeer goede banden, die bridgestone potenza's.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                Chinese brol is chinese brol.
                                Volgens mij kunde dan nog beter met zomerbanden blijven rijden dan te kiezen voor winterbanden van een chinees-brol-merk.
                                Last edited by knight-rider; 02/01/2012, 20:11.
                                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

• Chinese winter brolbanden zijn bij het weer waarvoor ze dienen (sneeuw en ijzel) nog altijd beter dan zomerbanden van een A-merk.

Comment

• Maar in dit weer, 11-12-13°C denk ik beter dat je afbent met uw zomerbanden tov Chinese winterbanden.
                                    2012 Renault Megane RS

Comment

• Chinese winterbrolbanden zijn NIET beter dan zomerbanden A-merk tijdens de winter...

Uw remafstand op nat wegdek is crimineel lang met zo'n Chinese winterbanden...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                        Chinese winter brolbanden zijn bij het weer waarvoor ze dienen (sneeuw en ijzel) nog altijd beter dan zomerbanden van een A-merk.
                                        Ik moet ze toch niet hebben, bij geen enkel weer.
                                        Mijn zomerbanden hebben mij tot op heden nog nooit in de steek gelaten, in geen enkele weerssituatie, ook niet in de afgelopen winters.

Oorspronkelijk geplaatst door Cash Bekijk Berichten
                                        Maar in dit weer, 11-12-13°C denk ik beter dat je afbent met uw zomerbanden tov Chinese winterbanden.
                                        Met het huidige weer zijt ge beter af met zomerbanden dan met eender welke winterband. (Toch bij de huidige temperaturen hier bij ons)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door cooperguy Bekijk Berichten
                                          Chinese winterbrolbanden zijn NIET beter dan zomerbanden A-merk tijdens de winter...

Uw remafstand op nat wegdek is crimineel lang met zo'n Chinese winterbanden...
                                          Ik heb dan ook gezegd dat ze enkel beter zijn in die situaties waar ze écht voor dienen hé. Nog eens, ijzel en sneeuw dus.

Comment

Working...
                                          X