Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenIk rij nog alijd op m'n zomerbanden. Maar ze geven eind van de week sneeuw. Als die voorspelling uitkomt denk ik toch (eindelijk) m'n winterbanden te gaan monteren.
Gisteren toch op m'n hoede moeten zijn, het lag serieus glad op sommige (niet-hoofd) banen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenDat cm'ke noem ik geen sneeuwval hoor. Dat is nu trouwens al lang opgedroogd.
Wees dus maar voorzichtig op de kleinere wegen
Comment
-
Idd, op vele plaatsen is het echt ijs. In België krijgen ze dat toch weer keer op keer klaar2002 MX-5 NB 1.6
2011 Honda PCX
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenLimburger? Ik heb gehoord dat het daar wel iets meer gesneeuwd heeft dan hier in de kempen.
deze foto heb ik vanmiddag genomen:
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichtenalles wat vandaag gesmolten is zal vannacht terug bevriezen.
Wees dus maar voorzichtig op de kleinere wegen
Enkel op de binnenbanen nog wat ijsplekken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk BerichtenLimburg, 't sneeuwgat van Vlaanderen
Comment
-
Dit was 's ochtends vroeg in Hasselt:
Dit was een uur geleden in de buurt van Riemst (jep, ongestrooid en niet papperig):
Limburg
Sorry voor de crappy pics.
Ik heb nog een gewone GSM.Life's too short. Not to. Live it.
1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenLimburger? Ik heb gehoord dat het daar wel iets meer gesneeuwd heeft dan hier in de kempen.
Op het werk Kortessem, toch wel een kleine 5 centimeter.
En andere plaats van het werk (Sint-Lambrechts-Herk) meer dan 5 centimter.
Was deze morgend echt wel gevaarlijk op de weg, heel weinig gestrooid.
Op de N80 was het veiliger om rustig op het tweede vak te rijden dan tussen de trage pipo's rechts die geregld gas losten en dan moest er geremd worden, ....Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichtenalles wat vandaag gesmolten is zal vannacht terug bevriezen.
Wees dus maar voorzichtig op de kleinere wegenOpel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenVond het wel vreemd dat het deze middag aan het smelten was, en dat bij temperaturen ONDER nul
Zout verlaagt het smeltpunt van water (en dus sneeuw), van 0°C naar ca. -10°C.
En als je daar niet op doelde; 't was nogal zonnig ook.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk BerichtenVind je dat vreemd? Ooit stilgestaan bij de werking van strooizout?
Zout verlaagt het smeltpunt van water (en dus sneeuw), van 0°C naar ca. -10°C.
En als je daar niet op doelde; 't was nogal zonnig ook.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Comment
-
smelten bij vriestemperatuur :
Zal wel een gevalletje "opwarming van de aarde" zijn
..........door het zonnetje dat schijnt ??
Bij mij in de tuin was dit de oorzaak iig : zonnestralen : sneeuw weg en gras te zien
geen zonnestralen : sneeuw ligt er nog
Ik strooi btw nooit in m'n achtertuin
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenMorgen winterbanden erop, al is 't maar voor een week.
Ik rij normaal gezien morgenavond naar de Ardennen dus ik zal ze kunnen gebruiken denk ik
Comment
Comment