Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik ben toch afgelopen dagen al blij geweest met de investering van 1460€. Al die idioten die denken dat ze tegen 120 door de sneeuw kunnen "vliegen". Liefst nog met een zo groot mogelijke camionette. Of vrachtwagens die plots beslissen om in te halen (juist op t moment da ze op de radio zeggen dat dat verboden is) als ik eraan kom.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Joske_ Bekijk Berichten
      Ik ben toch afgelopen dagen al blij geweest met de investering van 1460€. Al die idioten die denken dat ze tegen 120 door de sneeuw kunnen "vliegen". Liefst nog met een zo groot mogelijke camionette. Of vrachtwagens die plots beslissen om in te halen (juist op t moment da ze op de radio zeggen dat dat verboden is) als ik eraan kom.
      Ja, kan soms wel handig zijn, winterbanden.
      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
        Op de site van hbvl staan twee filmkes van eene pipo die onnozel aan't doen was met eene lijnbus op een parking
        Ja, kheb het ook gezien.
        Maar ja, t'is een lege parking en zonder passagiers (allez, da hoop ik toch ) dus laat die mens zich toch wat amuseren. Der zijn er hier ook genoeg die zich nu rot amuseren met hunne RWD auto hé
        En liever dat hij/zij het gedrag van zo'n slagschip leert (her)kennen op een lege parking dan op de kleine ring tijdens zijnen dienst of zo

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door FrederikA112 Bekijk Berichten
          Ja, kheb het ook gezien.
          Maar ja, t'is een lege parking en zonder passagiers (allez, da hoop ik toch ) dus laat die mens zich toch wat amuseren. Der zijn er hier ook genoeg die zich nu rot amuseren met hunne RWD auto hé
          En liever dat hij/zij het gedrag van zo'n slagschip leert (her)kennen op een lege parking dan op de kleine ring tijdens zijnen dienst of zo
          Ik heb niet gezegd dat ik daar iets tegen heb he.

Heb dat vorig jaar zelf ook gedaan met den auto (ook op plaatsen waar niemand anders was)
          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
            ik denk dat die volvo heel verstandig rijdt
            Ik reed gisteren ook nog maar 60 nadat ik bij 80 voelde dat het kontje los stond. Een zee van auto's mij voorbij... Maar ietsje verder zag ik een tegemoetkomende Volvo van de polies ook maar tegen een ogenschijnlijke 60-80 rijden en met reden: mijn broer zat een half uur achter mij en waar ik geen accidenten had gezien had hij er al 3 geteld...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk Berichten
              @ Hierboven
              80-100 per uur over een laagje verse sneeuw zoals vandaag zou met winterbanden toch geen groot probleem mogen zijn, niet ? Over de 110 begon ik inderdaad een vaag/zweverig gevoel in het stuurwiel te krijgen, een gevoel dat me alarmeert van "tot hier, maar zéker niet verder aub". Maar 90 op het linkervak is wel een pak rapper dan 50 op het rechtervak.
              80-100 over een vers laagje sneeuw kan natuurlijk, op een startbaan ofzo.
              Maar toch echt niet in het verkeer vind ik. Je kan niet remmen en een plots uitwijkmaneuver kan je toch ook vergeten. Dergelijke maneuvers hebben ons nochtans al allemaal wel eens van de dood gered.

Vandaag veel autosnelweg gedaan en het stoort mij echt hoeveel mensen er aan 120-150 km/u over de ongestrooide linkerrijstrook moeten gaan rijden Van mij mag iedereen zoveel risico nemen als hij wilt maar alstublieft niet in de buurt van die 90% anderen die voorzichtig rijden.
              2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                Zegt de man uit dwaasland... .
                Humor jakkeltje, humor... Moet je zeker eens proberen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door deuce Bekijk Berichten
                  Humor jakkeltje, humor... Moet je zeker eens proberen
                  Ik zie hier weinig humor in... 'deuceke'... . Moet je zeker eens nalezen.
                  Oorspronkelijk geplaatst door deuce Bekijk Berichten
                  Euhhmm politie en verstand, ... Is dat geen contradictio in...

Comment

Ik zie hier weinig humor in... 'deuceke'...
                    Spijtig voor jou dan

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door deuce Bekijk Berichten
                      Spijtig voor jou dan
                      Of voor u...

Comment

Dan zal de wegligging en tractie ook wel beter zijn zeker...?
                        Enkel bij vertrek op een helling ben ik vlotter weg, verder ligt de wagen even goed op de baan. Goede zomerbanden doen ook veel.

Comment

Of voor u...
                          De kinderen doen een welles nietes spelletje zene
                          Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                          Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                          Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door krikkie Bekijk Berichten
                            De kinderen doen een welles nietes spelletje zene
                            En je doet lekker mee...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                              Enkel bij vertrek op een helling ben ik vlotter weg, verder ligt de wagen even goed op de baan. Goede zomerbanden doen ook veel.
                              Op sneeuw is het toch dag en nacht verschil tegenover m'n Michelin zomerbanden, op alle vlakken. Enfin, da's mijn ervaring.

Comment

• Spijtig genoeg een oneindige discussie die winterbanden !

Ik vind dat je er eerst zelf moet mee gereden hebben voor je oordeelt !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tourer E91 Bekijk Berichten
                                  Spijtig genoeg een oneindige discussie die winterbanden !

Ik vind dat je er eerst zelf moet mee gereden hebben voor je oordeelt !
                                  Naar mijn ervaring bieden winterbanden vooral een groot voordeel tegenover zomerbanden op en in sneeuw en ook een beetje op glad wegdek. Al die praat van dat ze onder de 6°C ook al beter zijn dan zomerbanden. Ik ondervind er alleszins niks van. Integendeel zelfs.

Comment

• Mud and Snow, dat staat er niet voor niets op zeker ?

Daar zijn ze voor gemaakt en daar zijn ze beter in dan zomerbanden.

Voor de rest, nutteloze discussie...

Persoonlijk weet ik dat het verschil op een RWD met brede slofjes zeer goed voelbaar is !

Comment

• idd, verleden jaar 1 dag in de sneeuw gereden met 235/17" zomerbanden en ik raakte mijne oprit nog ni af, dag erna winterbanden 195/16" continentals en t lijkt of er niets ligt (behalve bij pedal to the metal)
                                      Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                                      Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                                      Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

Naar mijn ervaring bieden winterbanden vooral een groot voordeel tegenover zomerbanden op en in sneeuw en ook een beetje op glad wegdek. Al die praat van dat ze onder de 6°C ook al beter zijn dan zomerbanden. Ik ondervind er alleszins niks van. Integendeel zelfs.
                                        Jou zullen ze allessinds nooit als vertegenwoordiger van winterbanden moeten benoemen

Maargoed, over de grote lijn heb je wel gelijk.
                                        Ikzelf voel ook geen verschil als ik afga op de temperatuur.

Enkel als er echt sneeuw/ijs ligt, zoals nu het geval is, voel je wel degelijk het verschil.
                                        Het geeft een groot veiligheidsgevoel als je het vergelijkt met zomerbanden.

Maar als deze set versleten is, koop ik vast geen nieuwe meer.
                                        Met de zomerbanden wat slieren is geen drama, afstand houden is ook geen probleem en met een beetje inzicht hoef je zelden/nooit een noodstop te maken.

Comment

• hmm, vind toch dat bij deze zeer koude temperaturen (allé voor mij dan toch) de winterbanden beter grip geven. Of het nu droog, regen of sneeuw is.
                                          www.peugeotforum.be

Comment

Working...
                                          X