Oorspronkelijk geplaatst door sibi
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
-
Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten:
En men dochter moet niet naar t school?
T is hier niet bepaald een stad en alles ligt wat verder af en met 7 maand zwanger te zijn zie ik en zij t niet zitten om met 3 op de fiets te zitten + t is gewoon sneller en IEDEREEN zit droog.
zie maar dat u rekening klopt
aan mensen die t zich sowieso kunnen permiteren.
ik heb pas gebouwd en t geld groeit ni op mijne rug de komende jaren, al mag ik ni klagen, er zijn mensen die nu kou lijden omdat ze dat zelfs niet kunnen betalen .Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenBinnenkort iedereen wintebanden als het van Melchior Wathelet afhangt ....
http://www.hbvl.be/nieuws/binnenland...terbanden.aspx
... Blijven dromen jakkel, blijven dromen... .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichtenknight-rider schreef :
Binnenkort iedereen wintebanden als het van Melchior Wathelet afhangt ....
http://www.hbvl.be/nieuws/binnenland...terbanden.aspx
Deze week toevallig nog met mijn garagist erover gesproken: de eersten die ze uit gracht moeten gaan halen bij weer zoals de laatste weken zijn net diegenen met winterbanden.For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk BerichtenWathelet is een stomme lul. Iedereen moet winterbanden steken omdat zij het vertikken de wegen berijdbaar te houden?
Deze week toevallig nog met mijn garagist erover gesproken: de eersten die ze uit gracht moeten gaan halen bij weer zoals de laatste weken zijn net diegenen met winterbanden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk BerichtenWathelet is een stomme lul. Iedereen moet winterbanden steken omdat zij het vertikken de wegen berijdbaar te houden?
Deze week toevallig nog met mijn garagist erover gesproken: de eersten die ze uit gracht moeten gaan halen bij weer zoals de laatste weken zijn net diegenen met winterbanden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Thieutje Bekijk BerichtenVan mijn part, invoeren die verplichting betreffende winterbanden!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Thieutje Bekijk BerichtenVan mijn part, invoeren die verplichting betreffende winterbanden!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk BerichtenJa en neen, rijden op winterbanden van begin november tot eind januari was weggesmeten geld dus lijkt me moeilijk om dit in BE waar te maken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Thieutje Bekijk BerichtenStel dat de wet niet gaat over welke periode maar over de temperatuur, er worden effectief ook geen boetes uitgeschreven voor wie géén winterbanden zou leggen, maar als je een ongeval hebt en het kwik is lager dan het wettelijke pel voor winterbanden en jij hebt zomerbanden liggen is dat een extra factor die in je nadeel pleit. Zo zou de wet toch aanvaardbaar zijn dacht ik .. niet ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk BerichtenDat is hier ook niet haalbaar met ons klimaat, je zal maar opstaan en opeens ligt er 10cm sneeuw zoals vorige week! In Duitsland of in het noorden kunnen ze zoiets wel in een wet omzetten omdat het daar een langere periode koud is.
Mij kan het alleszins niets schelen want ik ben voorzien van winterrubber
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk BerichtenDat is hier ook niet haalbaar met ons klimaat, je zal maar opstaan en opeens ligt er 10cm sneeuw zoals vorige week! In Duitsland of in het noorden kunnen ze zoiets wel in een wet omzetten omdat het daar een langere periode koud is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Thieutje Bekijk BerichtenGéén idee hoe ze het zullen doen dan; trouwens, wie weet kom de wet er zelfs niet.
Mij kan het alleszins niets schelen want ik ben voorzien van winterrubber
En dan nog reden ze aan 10km/h met hun winterbandjes
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk BerichtenIk heb ook winterrubber;
Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichtensinds vorige week vrijdag
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk BerichtenJa en neen, rijden op winterbanden van begin november tot eind januari was weggesmeten geld dus lijkt me moeilijk om dit in BE waar te maken.
Maar man toch. als ze morgen de wet veranderen zoals ze destijds met al die lichte vrachten hebben gedaan dan kan je naar de bandenboer hoor.
Als ze dit verplichten voor elke automobilist is dit weeral extra btw inkomsten voor de staat.
Ze moeten gewoon zoals in DE zeggen dat je auto aangepast moet zijn aan de weersomstandigheden. Dan ben je niet verplicht om er te kopen als je niet wil.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk BerichtenZe moeten gewoon zoals in DE zeggen dat je auto aangepast moet zijn aan de weersomstandigheden. Dan ben je niet verplicht om er te kopen als je niet wil.
Ik heb op zich geen problemen met het Duitse systeem of de variatie van Wathelet. Ik weet wel dat als dat erdoor komt en ik de Fiesta nog zou hebben, het ding op allseasons zou moeten staan ipv zomer-eco-conti's. Of er bij sneeuw en ijzel gewoon niet mee rijden.
Op een brede snelweg met 3 rijvakken zullen zomer- en winterbanden normaal niet veel uitmaken - het zomerbandenvolkje kan op de rechter rijstrook schuifelen. Maar zoals vorige week vrijdag blijkt dat de zomerbandenrijders in een file wél het zaakje ophouden en bv niet kunnen accelereren als het licht op groen schiet en zo anderen ophouden. Of in problemen geraken bij een helling etc...
Comment
-
20 jaar geleden reed er geen kat op winterbanden en het verkeer ging veel vlotter dan nu als het eens sneeuwde.Last edited by N-D-D-V-D-B; 10/02/2012, 20:41.For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk BerichtenLeer rijden.
20 jaar geleden reed er geen kat op winterbanden en het verkeer ging veel vlotter dan nu als het eens sneeuwde.
Comment
Comment