Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Stoffn Bekijk Berichten
    20 jaar geleden was er ook geen kat op baan..
    Hoe weet jij dat nou weer

Winterbanden verplicht stellen conform Duitsland lijkt mij niet onredelijk.

Degenen die het hebben over extra inkomsten voor de staat, die snappen het nog niet helemaal. Op het moment dat je winterbanden gebruikt zijn je zomerbanden niet aan het slijten.
    En je hebt ook nog de mogelijkheid om op all-seasons te rijden, dat kost je al helemaal niets extra.

ik moet zeggen, net een andere wagen gekocht en in dezelfde omstandigheden heen met winterbanden van conti en terug met all seasons van conti. En die all seasons doen het niet slecht in de natte sneeuw. Maar naar het schijnt hebben ze hun beperking in centimetersdiepe sneeuw.

Comment

• winterbanden verplichten in belgie is onredelijk, ben benieuwd hoeveel etentjes heeft wathelet gehad van de duitse winterbanden-industrie

de salonpolitieker
      nou wil ik het niet hebben over dat het beter is op sneeuw, maar dat was 1 dag

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten
        En je hebt ook nog de mogelijkheid om op all-seasons te rijden, dat kost je al helemaal niets extra.

ik moet zeggen, net een andere wagen gekocht en in dezelfde omstandigheden heen met winterbanden van conti en terug met all seasons van conti. En die all seasons doen het niet slecht in de natte sneeuw. Maar naar het schijnt hebben ze hun beperking in centimetersdiepe sneeuw.
        Ik rij momenteel op de Quatrac3 van Vredestein (all season) en ik ben er tot nu heel tevreden over, ook al omdat de band conform is met de Duitse wetgeving (M+S en sneeuwvlokteken). Deze week op alle soorten parcours kunnen uittesten. Ik had vooral schrik van teveel lawaai maar dat valt echt reuze mee. Eindelijk gedaan met dat 2X per jaar verwisselen (bij de bandenboer beschadigt men altijd wel iets ).
        Last edited by Jocar; 10/02/2012, 22:44.
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
          Ik rij momenteel op de Quatrac3 van Vredestein (all season) en ik ben er tot nu heel tevreden over, ook al omdat de band conform is met de Duitse wetgeving (M+S en sneeuwvlokteken). Deze week op alle soorten parcours kunnen uittesten. Ik had vooral schrik van teveel lawaai maar dat valt echt reuze mee. Eindelijk gedaan met dat 2X per jaar verwisselen (bij de bandenboer beschadigt men altijd wel iets ).
          Tjah, ik vind het ook gewoon 'leuk' om 2 sets velgen te hebben. Elk half jaar een nieuwe wagen
          Die bandenboer zie ik daardoor eigenlijk veel minder. 2 sets banden kopen, zelf opslaan, zelf wisselen en de eerste 2 jaar hoef ik niet terug te gaan

Comment

Die bandenboer zie ik daardoor eigenlijk veel minder. 2 sets banden kopen, zelf opslaan, zelf wisselen en de eerste 2 jaar hoef ik niet terug te gaan
            Daar heb ik helaas de infrastructuur niet voor
            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Daar heb ik helaas de infrastructuur niet voor
              Appartmentje in het centrum ergens dan?

Voor 8 velgen is toch altijd wel plek :-) Anyway, de bandenboer kan ze ook stockeren

Comment

Appartmentje in het centrum ergens dan?

Voor 8 velgen is toch altijd wel plek :-) Anyway, de bandenboer kan ze ook stockeren
                Klopt, en mijn garage is ook al niet te groot. En de bandenboer stockeren, tja, dat is eigenlijk het probleem, elke wissel beschadigen die mannen wel iets (krassen of schroevendeksel kapot, enz.

Comment

• geen infrastructuur ?

70 x 70 cm en een dikke meter hoog , is dat al een reden om "infrastructuur" te hebben want anders lukt dit niet ?

Je moet trouwens maar ............4 banden/velgen opslaan ipv 8 dacht ik of heeft iedereen hier 2 auto's ?

Plaatje bij al die onzin over plaatsgebrek : bij mij staan ze in het tuinhuis en ik kan me voorstellen dat er nog zoiets bestaat als "familie" met een grote garage of weet-ik-wat .(een dekentje erover en ze blijven zelfs proper. )

Comment

• ik hou van auto's en heb er 2

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
                      70 x 70 cm en een dikke meter hoog , is dat al een reden om "infrastructuur" te hebben want anders lukt dit niet ?

Je moet trouwens maar ............4 banden/velgen opslaan ipv 8 dacht ik of heeft iedereen hier 2 auto's ?

Plaatje bij al die onzin over plaatsgebrek : bij mij staan ze in het tuinhuis en ik kan me voorstellen dat er nog zoiets bestaat als "familie" met een grote garage of weet-ik-wat .(een dekentje erover en ze blijven zelfs proper. )

2 auto's, en ik houd van auto's dus ik heb nog 4 sets liggen. 16 banden in totaal

Tijd om eens wat te verkopen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
                        Onzin? Smiley niet gezien achter mijn quote blijkbaar. Maar toch is het zo, ik heb geen tuinhuis en ook geen familie met een grote garage Ik ben al blij dat mijn auto net in mijn garage past

Comment

Onzin? Smiley niet gezien achter mijn quote blijkbaar. Maar toch is het zo, ik heb geen tuinhuis en ook geen familie met een grote garage Ik ben al blij dat mijn auto net in mijn garage past
                          All seasons zijn een goed alternatief

Comment

• In de jaren '70 was het zo in de VS (in NYK tenminste) dat men niet verplicht was om toen in de winter, nog "sneeuwbanden" genoemd, te hebben op zijn wagen, deze sneeuwbanden hadden dus gewoon rubber maar met erg diepe groeven en speciale profielen, het is maar de laatste jaren dat men specifiek "winterbanden" heeft met speciale rubbermengsels etc. Terzake, als men toen dus geen sneeuwbanden steken had en men veroorzaakte een ongeval of men reed zich vast dan kon men alle hieruit voortvloeiende kosten aangesmeerd krijgen, ook in geval van ongeval deden de verzekeringsmaatschappijen erg moeilijk en weigerden soms tussenbeide te komen. Als dit hier ook moest toegepast worden zou er zelfs geen wet moeten gestemd worden, iedereen zou eieren voor zijn geld kiezen en het risico op gigantische boetes/kosten vermijden door sowieso winterbanden te steken.

Comment

Dat bedoelde ik eigenlijk, maar jij snapt het tenminste

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                                In de jaren '70 was het zo in de VS (in NYK tenminste) dat men niet verplicht was om toen in de winter, nog "sneeuwbanden" genoemd, te hebben op zijn wagen, deze sneeuwbanden hadden dus gewoon rubber maar met erg diepe groeven en speciale profielen, het is maar de laatste jaren dat men specifiek "winterbanden" heeft met speciale rubbermengsels etc. Terzake, als men toen dus geen sneeuwbanden steken had en men veroorzaakte een ongeval of men reed zich vast dan kon men alle hieruit voortvloeiende kosten aangesmeerd krijgen, ook in geval van ongeval deden de verzekeringsmaatschappijen erg moeilijk en weigerden soms tussenbeide te komen. Als dit hier ook moest toegepast worden zou er zelfs geen wet moeten gestemd worden, iedereen zou eieren voor zijn geld kiezen en het risico op gigantische boetes/kosten vermijden door sowieso winterbanden te steken.
                                Daar is de vlaming te koppig voor. Naar het schijnt rijden er enkele honderdduizenden wagens rond zonder verzekering.
                                Staan dezelfde risico's en boetes tegenover ...

Comment

Die zijn naar het schijnt niet supergoed in de zomer en deugen niet in de winter ??

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                                    Die zijn naar het schijnt niet supergoed in de zomer en deugen niet in de winter ??
                                    Was/is ook mijn mening, maar sinds gisteren onderweg met all seasons en eerlijk gezegd positief verrast

Comment

Was/is ook mijn mening, maar sinds gisteren onderweg met all seasons en eerlijk gezegd positief verrast
                                      Dat is het enige dat van belang is, als men zich op zijn gemak voelt (met geen schrik rijdt) dan is alles beter. Al die testen zijn vind ik toch maar subjectief, niemand reageert hetzelfde op een bepaalde situatie, waarmee men dan het beste onderweg is zijn de banden waar men zich goed bij voelt.

Comment

• Ne all-season band is voor 95% van de bestuurders meer als voldoende. T is pas als ge de limieten gaat opzoeken (wat zeker op de openbare weg niet echt verantwoord is) dat ge echt veel verschil gaat merken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stoffn Bekijk Berichten
                                          20 jaar geleden was er ook geen kat op baan..
                                          Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten
                                          Hoe weet jij dat nou weer
                                          En toch heeft 'm gelijk.

Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten
                                          Winterbanden verplicht stellen conform Duitsland lijkt mij niet onredelijk.

Degenen die het hebben over extra inkomsten voor de staat, die snappen het nog niet helemaal. Op het moment dat je winterbanden gebruikt zijn je zomerbanden niet aan het slijten.

Het zal alleszins toch wel duurder worden voor de eigenaar van een auto. Extra banden, die sneller slijten, liefst op een extra set velgen. Indien geen extra set velgen, elk half jaar een wissel bij de bandenboer (die ook geld kost). Het wordt sowieso duurder.

Comment

Working...
                                          X