Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
    Volgens de Hollanders is dat de beste band.
    Géén idee of dat een goeie referentie is .. grapje hoor :p

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Thieutje Bekijk Berichten
      Géén idee of dat een goeie referentie is .. grapje hoor :p
      Bij de Fransen is dat Michelin, bij de Duitsers Continental en in Japan zal dat wel Bridgestone zijn zeker?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
        Bij de Fransen is dat Michelin, bij de Duitsers Continental en in Japan zal dat wel Bridgestone zijn zeker?
        Tragisch genoeg vind ik de beste banden op een Duitse BMW toch Michelin Pilot's hoor . Ik heb conti's op mijn Z4 gehad, en daarvoor nog conti's op andere auto's, en dat was me toch bagger... Ideaal om te driften enzo

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
          Tragisch genoeg vind ik de beste banden op een Duitse BMW toch Michelin Pilot's hoor . Ik heb conti's op mijn Z4 gehad, en daarvoor nog conti's op andere auto's, en dat was me toch bagger... Ideaal om te driften enzo
          Ik ben heel tevreden van de zomerbanden, Michelin Pilot. Alleen spijtig dat ze zo ongelooflijk hard zijn (RFT).

Comment

• Bon, hier sta ik dus in een godvergeten gat genaamd hochficht (of zoiets) tegen de Tsjechische grens.

Zo'n 30cm Neuschnee, geen enkele sneeuwruimer meer gezien sinds 15.00u en alles zit hier potdicht.
            Met de C220cdi en alpin3 is er geen doorkomen meer aan.... nog tot aan een gasthaus geraakt en waarschijnlijk dus hier overnachten

Af en toe komt er nog een oude panda 4x4 voorbij zie ik, en een syncro Ambulance die hier al minstens 10 keer gepasseerd is, anders is het verdacht stil op straat...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Thieutje Bekijk Berichten
              Ik moet zeggen dat ik super tevreden ben over de minder bekende Vredestein Wintrac Xtreme ! maatje 255/35/19
              Toch zo'n 3 sets van zijn voorganger versleten. Snowtrac heette die toen. Zelfs eens een versie gehad die maar tot 160kmh geïndiceerd was. Lekker dikke blokken en een aangenaam gezang op de autobaan

Altijd wel tevreden over geweest hoor

Comment

• [quote=deuce;4836827]goh, half Duitsland bolt op (hun eigen) Conti's rond. Dus denk niet dat die echt minderwaardig gaan zijn tov de Franse alpins.

Franse Alpins ????????????? :

Kijk ff goed naar deze band : (Alpin A4 Michelin )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
                  oh, half Duitsland bolt op (hun eigen) Conti's rond. Dus denk niet dat die echt minderwaardig gaan zijn tov de Franse alpins.

Franse Alpins ????????????? :

Kijk ff goed naar deze band : (Alpin A4 Michelin )
                  Opel had ook een fabriek in Antwerpen. Is Opel dan een Belgisch merk? Btw, leer eens quoten man, is nogal lastig lezen zo.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                    Een winterband heeft heus wel meer nut dan alleen maar bij "sneeuw".
                    Altijd grappig als men de verkoopspraatjes van de fabrikanten begint over te nemen als argument.
                    For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk Berichten
                      Altijd grappig als men de verkoopspraatjes van de fabrikanten begint over te nemen als argument.

Heb je het dan zelf getest als je weet dat ik verkoopspraatjes als argument neem, goedkope opmerking zonder veel argumenten van je, dat zou ik eerder zeggen !
                      Op zulke manier een discussie ridiculiseren is heel makkelijk. Welke argumenten haal jij aan om te zeggen dat die stelling fout is? Dan een ander wat liggen te jennen op een goedkope manier?

Heb je er al over gepraat met mensen die er echt iets van kennen? Rallyrijders racepiloten, testpiloten?

Met zulke uitspraken duidelijk niet. Sorry dat ik me even laat gaan maar ik durf toch te stellen dat ik op dat vlak redelijk wat ervaring begin te hebben !
                      Meer dan 15 sets banden op een jaar worden hier versleten, zit maandelijks in slipscholen of op circuit en heb 5 sets velgen met verschillende banden liggen.

Dus een deftige winterband;
                      - veel beter in de regen dan zomerbanden
                      - veel meer grip onder +\- 7 graden

Volgens mij heb je het nog niet getest anders zou je dat zeker weten!
                      Het gaat niet alleen over profiel maar ook over compound, karkas etc.....!

Just test it !
                      Last edited by Jokke_vlo; 15/02/2012, 13:01.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                        Heb je het dan zelf getest? Heb je er al over gepraat met mensen die er echt iets van kennen? Rallyrijders racepiloten, testpiloten?

Met zulke uitspraken duidelijk niet. Sorry dat ik me even laat gaan maar ik durf toch te stellen dat ik op dat vlak redelijk wat ervaring begin te hebben !
                        Meer dan 15 sets banden op een jaar worden hier versleten, zit maandelijks in slipscholen of op circuit en heb 5 sets velgen met verschillende banden liggen.

Dus een deftige winterband;
                        - veel beter in de regen dan zomerbanden
                        - veel meer grip onder +\- 7 graden

Volgens mij heb je het nog niet getest anders zou je dat zeker weten!
                        Het gaat niet alleen over profiel maar ook over compound, karkas etc.....!

Just test it !
                        Vermoeid je niet..
                        van alles onzin dat hij vertelt heb ik wel iets waar gelezen en dat zal ik van hem onthouden :

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                        Ik ken er geen bal van man!
                        :
                        2014 Porsche Boxster 981
                        2015 BMW serie 2 Cab 220d

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door blue8300 Bekijk Berichten
                          Vermoeid je niet..
                          van alles onzin dat hij vertelt heb ik wel iets waar gelezen en dat zal ik van hem onthouden :
                          En nu in het Nederlands?
                          For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk Berichten
                            Ik vond die verkoopspraatjes ook maar onzin.

Dus ik ging zelf meten.

Ik geloof nog altijd niet verkoopspraatjes. Maar steek wel winterbanden onder 7°C .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door blue8300 Bekijk Berichten
                              Vermoeid je niet..

Sterk argument, mijnheer de designer, sterk.

Comment

Ik vond die verkoopspraatjes ook maar onzin.

Dus ik ging zelf meten.

Ik geloof nog altijd niet verkoopspraatjes. Maar steek wel winterbanden onder 7°C .
                                Ik heb dus vandaag m'n zomerbanden gestoken.
                                BC duidde 5°C aan en het wegdek was vuil nat. Naar aanleiding van deze discussie hier, eerst nog eens gereden met de winterbanden en getest onder verschillende omstandigheden. Na de wissel de zomerbanden onder dezelfde omstandigheden getest. Bij het remmen moet ik bekennen dat de winterbanden net iets sneller 'lijken' te bijten. Maar da's dan ook het enigste wat IK persoonlijk ervaar als een pluspunt van die winterbanden bij 5°C nat wegdek tegenover de zomerbanden. Wat echt stoort is dat je bij snelle bochten de wagen gans voelt wegschuiven, de wagen zelfs opvallend snel onderstuur vertoont. En met het gas er flink op na een bocht, en ik heb dan maar een slap 318 deeke, treedt de tractiecontrole heel snel in werking. Ook met snel opeenvolgende lastwissels voelt de achterkant zwaar en zweverig aan. Tot slot, de terugkeer naar rechtuitstand van het stuurwiel is vaag en duurt langer dan bij de zomerbanden. Ligt het aan de Continentals (die algemeen toch als goed tot zeer goed ervaren worden), of aan de achterbanden die ook 225 breed zijn tegenover de Michelin zomerbanden achteraan 255? Ik weet het niet, ik weet wel dat ik veel liever met die zomerbanden rij, en ze meer toelaten. Zelfs bij deze nog koude positieve temperaturen. Sorry, ik kan er ook niet aan doen hé.

Comment

• Uit mijn testen bleek snel dat wat ik aanvoelde niet overeen stemde met wat de banden echt aankonden.

Nu kan het wel perfect zijn dat die Conti's die je hebt liggen in vergelijking met je zomerbanden of mijn winterbanden bagger zijn, en dan kan ik je wel volgen. Maar de enige manier om te weten of je met je winterbanden effectief sneller gaat glijden, is door te meten... Op mijn winterbanden trok ik dezelfde G-krachten op een rotonde als de zomerbanden, maar was mijn stopafstand wel korter hoewel de banden sneller leken te slippen.

Comment

• ik rijd toch ook met dezelfde conti's rond en heb dat gevoel niet en het is niet zo dat ik er een bompa rijstijl op nahoud
                                    www.peugeotforum.be

Comment

Uit mijn testen bleek snel dat wat ik aanvoelde niet overeen stemde met wat de banden echt aankonden.

Nu kan het wel perfect zijn dat die Conti's die je hebt liggen in vergelijking met je zomerbanden of mijn winterbanden bagger zijn, en dan kan ik je wel volgen. Maar de enige manier om te weten of je met je winterbanden effectief sneller gaat glijden, is door te meten... Op mijn winterbanden trok ik dezelfde G-krachten op een rotonde als de zomerbanden, maar was mijn stopafstand wel korter hoewel de banden sneller leken te slippen.
                                      Als ik duidelijk ervaar dat ze zich minder goed gedragen dan m'n zomerbanden, dan is dat voor mij voldoende om ze eraf te gooien, zeker als ik de weersvoorspellingen mag geloven.
                                      Gemeten of niet gemeten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                        ik rijd toch ook met dezelfde conti's rond en heb dat gevoel niet en het is niet zo dat ik er een bompa rijstijl op nahoud
                                        Dan zal het aan mijn superieure zomerbanden liggen hé.

Comment

• ik doel eerder op het zwerverige gevoel. Auto voelt heel baanvast aan, ook in snel genomen bochten, korte en lange.
                                          Maat banden: 225/50 R17 98Y
                                          www.peugeotforum.be

Comment

Working...
                                          X