Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• nu begint het hier ook heel donker te worden
    wordt nog leuk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichten
      nu begint het hier ook heel donker te worden
      wordt nog leuk
      Hier is er terug zon

Comment

• Ik doe mijn wagen altijd 2x per jaar binnen voor onderhoud. Dan laat ik de winterbanden of zomerbanden. Periode rond Midden oktober en midden maart doe ik mijn wagen altijd binnen.

Comment

• Winterbanden vind ik persoonlijk een redelijk zotte uitgave, voor hier aan de kust toch met zo'n microklimaat :

1. De aankoopprijs
          2. Stockagekosten voor je zomerbanden als je zelf geen plaats hebt om ze te stockeren.
          3. Uurloon betalen aan iemand om ze te laten wisselen (kan het zelf niet omwille van handicap).

Als het glad is buiten kom ik toch niet buiten om het risco op een of ander ongeval te vermijden. Dus waarom die kosten doen ??

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door benji0973 Bekijk Berichten
            Winterbanden vind ik persoonlijk een redelijk zotte uitgave, voor hier aan de kust toch met zo'n microklimaat :

1. De aankoopprijs
            2. Stockagekosten voor je zomerbanden als je zelf geen plaats hebt om ze te stockeren.
            3. Uurloon betalen aan iemand om ze te laten wisselen (kan het zelf niet omwille van handicap).

Als het glad is buiten kom ik toch niet buiten om het risco op een of ander ongeval te vermijden. Dus waarom die kosten doen ??
            Punt 1 vervalt, want je zomerbanden slijten dan niet

Als je de luxe hebt van niet buiten hoeven te komen als het glad is kan ik me iets bij jouw standpunt voorstellen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten
              Zojuist moest ik aan Jakkel denken...

Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten
              Alle voorspellingen ten spijt reed ik net in de winterse neerslag, de berm zag zelfs wit!

En volgens mij is dat net wat die 7 graden wél wil zeggen. Zodra het daaronder duikt heb je alleszins kans op vies weer
              En ik zat er ook boenk in... met de fiets!

Op zomerbandjes!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                Ik vind dit een vreemde insteek.
                Ik niet. 't Ging voornamelijk over circuitgebruik (daarbuiten "peer" ik niet).
                Last edited by ; 19/02/2012, 21:37.

Comment

• Ook op circuit heeft ESP me al erger bespaard...

Niet dat ESP heilig is; daarnet voelde ik de wagen ook glijden maar ESP had niks door .

Comment

• Vandaag op zolder in nogal zware omstandigheden met een rwd aan de bak gemoeten op zomerbanden ging vlot maar toch nog eens bevestiging dat het in de huidige omstandigheden niet de veiligste band is. Het gripverlies is heel plots paar keer af zweetmomentjes gehad .

Ik denk wel dat de zomerband sneller was maar daar ben je op de openbare weg de ballen mee

Comment

• En gisteravond en deze morgen lag het er glad bij. Volle ijsplekken op het midden- en linkervlak op de E40 in Luik etc...

Comment

• Ik heb gisterenavond en vanmorgen ook mogen ervaren dat de winterbandjes best nuttig zijn :-)

Ideale investering voor zij die in alle omstandigheden vlot willen blijven rijden...

Comment

• Vanmorgen ook blij geweest met de winterbandjes!
                          Het deed vorige week wel ff pijn om na een klapband twee nieuwe winterbanden op de achteras te leggen, maar bon, 't was voor het goeie doel
                          Wel eventjes getwijfeld om toch maar de zomerwielen boven te halen, maar dan weer van het idee afgestapt wegens te onvoorspelbare temperaturen.
                          Echt het slechtste moment van het jaar om naar vervangrubber te zoeken in maat 255

Comment

• toch ook blij hier dat ik ze dit weekend niet gewisseld heb tegen de zomersloefen zoals ik eerst van plan
                            Vanmorgen lag het spierwit en serieus glad in de kempen

Comment

• Deze ochtend rond een uur of 10 naar Antwerpen gereden. Heel vlot de op- en afritten en de aansluiting naar de E19 verteerd. Wegdek half droog tot nat. Met die massa's zout op de baan merk ik geen zak meer van winterse toestanden. Ik ben heel blij dat m'n zomerbanden er al op liggen.

Comment

• 10 uur kon ik ook doorrijden ja 8u30 was andere kak

Comment

10 uur kon ik ook doorrijden ja 8u30 was andere kak
                                  In plaats van om 10.00u tegen 80 per uur nen oprit te pakken, zal je 't om 08.30u tegen 60 per uur gedaan hebben hé. Fameus drama!

Comment

• Gezien de ijzel lag op het middenvak...

Maar je hebt gelijk, het is natuurlijk onzin om met winterbanden te blijven rondrijden net op of onder het vriespunt.

Comment

Gezien de ijzel lag op het middenvak...

Maar je hebt gelijk, het is natuurlijk onzin om met winterbanden te blijven rondrijden net op of onder het vriespunt.

Stop 'et.

Comment

Dat zeg jij, heb ik nooit gezegd hoor.

Comment

• Dat iedereen gewoon zijn eigen gedacht doet.
                                          Iedereen zijn eigen gebruiken, eigen prortemonee en eigen gelijk!

Comment

Working...
                                          X