Onbegrijpelijk dat er nu al mensen op winterbanden rijden.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Joske_ Bekijk BerichtenEn dan? Hier was t deze morgen -1° aan de grond, en toen ik deze avond naar huis reed was t 4°.
De momenten dat het warm is op ne dag zit ik op mijn werk.
En dan, zo agressief.
Omdat het vandaag wat kouder zou zijn en de volgende weken niet zou dat voor u een reden zijn uw winterbanden op te leggen.
hier is het overdag 10 tot 12 graden.
als je dan al op winterbanden rijdt is het om ze kapot te rijden.
zolang de temperatuur niet constant laag blijft, blijven de winterbanden op stock.
als ik 's morgens bij 5 gr vertrek en 's middags bij 12 naar huis rij ga ik in de ochtend mijn rijstijl aanpassen maar mijn zomerbanden gaan er niet stuk van gaan, als ik 's middags naar huis rij op winterbanden moet ik mijn rijstijl aanpassen en rij ik mijn winterbanden kapot.
Grtzden borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PT Cruiser Bekijk BerichtenOp de momenten dat ik mijn auto nodig heb is het al voldoende koud om winterbanden te rechtvaardigen. Bij mij liggen ze er dus al op.
Velen hebben ze op aanraden van de garage al begin oktober gewisseld.den borre
Int3x0r
Comment
-
Toch beter 1 maand te vroeg ipv 1 dag te laat ? Dat die banden dan rapper versleten zijn is toch het probleem van de eigenaars
De mijn staan er ook al op , ik vertrek ook bij 2° en ga naar huis als het terug 4° is ...en ik vervang liever die wielen als het nog wat warmer is omdat ik geen garage heb en dan kan ik op een rustige (droge) dag de zomervelgen goed poetsen .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenOnbegrijpelijk dat er nu al mensen op winterbanden rijden.
ik voel duidelijk verschil met mijn zomerbanden, die begonnen regelmatig te grabbelen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenOnbegrijpelijk dat er nu al mensen op winterbanden rijden.
Van de tijd verslijten ze ook, ze worden harder, kan je ze beter verslijten onder de oude, zo gaan zomer en winterband gelijktijdig op.
Comment
-
Niet iedereen heeft een andere set in de garage liggen.
Better safe than sorry, niet?
die van mij liggen er ook nog niet op enkel omdat ik ze thuis kan steken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichtendiegenen die een afspraak moeten maken bij een bandencentrale spelen veilig he.
Niet iedereen heeft een andere set in de garage liggen.
Better safe than sorry, niet?
die van mij liggen er ook nog niet op enkel omdat ik ze thuis kan steken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichtenen ze geven volgende week nog 12 graden
Nochtans was het deze morgen koud. En ook maar 7°C overdag. Oke volgende week is het 11°C. Maar ik heb de 14 daagse voorspelling eens bekeken en de laatste week van november nachtvorst. Dus vond ik het nodig om ze bij deze enkele koude dagen op te leggen en ben ik ook al klaar tegen dat het zover is.
Ik denk als we echt met de temperatuur moeten rekening houden dat we enkel vanaf december kunnen spreken van onder 7°C gemiddeld gezien.
Comment
-
Tot de gemiddelde dagtemperatuur niet op of onder 7°C ligt, blijven die van mij nog in de garage liggen. Maar ik las onlangs dat winterbanden idealiter maar voor vier winters mogen gebruikt worden. Wat vinden jullie van die stelling? Correct of 'verkoopspraat' van de bandenfabrikanten?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibis Bekijk BerichtenTot de gemiddelde dagtemperatuur niet op of onder 7°C ligt, blijven die van mij nog in de garage liggen. Maar ik las onlangs dat winterbanden idealiter maar voor vier winters mogen gebruikt worden. Wat vinden jullie van die stelling? Correct of 'verkoopspraat' van de bandenfabrikanten?
Vb. buiten onder een zeil, in de garage, ...
Als de banden zo'n 6jaar oud zijn, zijn ze meestal verdorven en kun je beter gewoon op de zomerbanden blijven doorrijden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door cardinaelsstijn Bekijk BerichtenIk respecteer jou mening. Maar als ik mij altijd moet klaar houden tot het echt echt koud is, ja dan krijg ik stress hoor :-)
Nochtans was het deze morgen koud. En ook maar 7°C overdag. Oke volgende week is het 11°C. Maar ik heb de 14 daagse voorspelling eens bekeken en de laatste week van november nachtvorst. Dus vond ik het nodig om ze bij deze enkele koude dagen op te leggen en ben ik ook al klaar tegen dat het zover is.
Ik denk als we echt met de temperatuur moeten rekening houden dat we enkel vanaf december kunnen spreken van onder 7°C gemiddeld gezien.
Maar vooral omdat ik maandag geopereerd word en mijn auto toch 2 weken zal stil staan. Als we ze tegen dan nog niet nodig hebben weet ik het ook niet. Heb ook nog eens gekeken en van die 12° graden blijven er blijkbaar nog maar 9 over.
Stress zou ik er niet van krijgen, ik ben goed geëquipeerd wat plaats en materiaal betreft.den borre
Int3x0r
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door cardinaelsstijn Bekijk BerichtenIk respecteer jou mening. Maar als ik mij altijd moet klaar houden tot het echt echt koud is, ja dan krijg ik stress hoor :-)
Elke dag, elke week dat je verkeerd timed, doe je verlies tegenover een all season band, en dat 2 keer per jaar, zelfs al zit je timing goed, dan kan het weer nog onverwacht omslaan in ons wispelturig landje.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk BerichtenIk heb vandaag bij 4 mensen de winter banden opgelegd en heb meteen onze wagens ook voorzien.
Maar vooral omdat ik maandag geopereerd word en mijn auto toch 2 weken zal stil staan. Als we ze tegen dan nog niet nodig hebben weet ik het ook niet. Heb ook nog eens gekeken en van die 12° graden blijven er blijkbaar nog maar 9 over.
Stress zou ik er niet van krijgen, ik ben goed geëquipeerd wat plaats en materiaal betreft.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenHet zit er dik in dat je ze nog niet nodig hebt binnen twee weken. Ik heb ze vorige winter er precies twee weken op gehad. Tijdens die winterprik, in februari als ik me nog goed herinner.
Binnen 2 weken zijn we daar niet meer zo ver van.
We zien wel. En inderdaad, begin maart waren ze er al weer af.den borre
Int3x0r
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 4sRider Bekijk BerichtenDat is één van de redenen waarom ik met all season banden rij :p
Elke dag, elke week dat je verkeerd timed, doe je verlies tegenover een all season band, en dat 2 keer per jaar, zelfs al zit je timing goed, dan kan het weer nog onverwacht omslaan in ons wispelturig landje.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JeVeE Bekijk Berichtenvis noch vlees
Wou bij m'n vorige wagen ook 4-seizoensbanden kopen bij vervanging van de oude maar kon wat later gaan voor een nieuwe auto en heb dan maar beslist om voor aparte winterwielen te gaan (stalen velg) bij die nieuwe auto .
Comment
Comment