Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Door omstandigheden ben ik vandaag geswitcht naar mijn winterset. Ik zal de volgende twee weken geen tijd hebben om de wissel te doen dus heb ik het uit voorzorg maar vandaag gedaan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
      Maar in de winterperiode toch net wat beter dan zomerbandjes , niet ?

Wou bij m'n vorige wagen ook 4-seizoensbanden kopen bij vervanging van de oude maar kon wat later gaan voor een nieuwe auto en heb dan maar beslist om voor aparte winterwielen te gaan (stalen velg) bij die nieuwe auto .
      Zeker beter dan zomerbanden in de winter. Mijn banden, Goodyear Vector 4 Seasons hebben het sneeuwvlok en berg symbool en scoren beter dan menig winterband in de winter. De prestaties zijn 90% van de beste zomerband in de zomer en 90% van de beste winterband in de winter. Dit komt door de combinatie van winter en zomer profiel, een mengsel van winter en zomerrubber en weather reactive technologie die zich aanpast aan verschillende weersomstandigheden. Als winterband en zomerband kunnen ze mee met de top 20. Tijdens de tussenseizoenen presteren ze prima. En ik verlies geen prestaties door slechte timing zoals rijden met winterbanden boven de 7 graden of met zomerbanden onder de 7 graden. Ik moet geen extra setje velgen hebben en ook niet 2 maal per jaar wisselen.

Ik vind het weer te wisselvallig en niet extreem genoeg in België om met winter en zomerbanden te werken.

Natuurlijk, als je het goed timed en je het extra werk er voor over hebt, dan geeft de combinatie winter en zomerbanden betere prestaties.
      Ideaal is wanneer je je winter en zomerbanden + velgen in je eigen garage hebt liggen met je eigen materiaal om ze makkelijk te vervangen, zodat je de dag voordien kan zien wat voor weer het gaat worden en dan de juiste banden te steken, maar ik denk niet dat er veel zijn die dat doen
      Last edited by 4sRider; 18/11/2012, 00:13.

Comment

• Ik wissel die van mij gewoon op straat ......
        Die Goodyear 4 seasons was mijn keuze geweest indien ik andere banden had gekozen omdat die idd als beste uit de testen kwamen als 4-seizoensband .

Comment

• Ben toch al maar omgeschakeld, ik rij regelmatig vroeg 's morgens of laat 's avonds en dan is het sowieso wat frisser. Als het dan overdag 11° is so wath?
          Vroeger was ik niet overtuigd van het nut van winterrubber versus zomerrubber omdat ik niet beter wist . Maar sedert mijn vriendin haar lease C3 winterbanden kreeg en ik het verschil in winterse omstandigheden heb kunnen ervaren ben ik absoluut pro.
          Wel vind ik de Ds3 op zijn 17" zomerrubber (Bridgestones) strakker rijden, op de 16" winterrubbers (Conti Wintercontact Ts 850) zwalpt het wat meer. Nee, het voelt gewoon wat weker aan door de wat hogere en zachtere flanken, de stuurrespons is net wat minder snedig.
          Daar tegenover is het comfort wat beter en is er merkbaar minder afrolgeluid in tegenstelling tot andere mensen die beweren dat hun winterrubbers net meer geluid produceren.
          Wat vinden jullie van de verschillen aangaande rijgedrag & comfort (geluid) tussen winter en zomerbanden?
          Last edited by V-zesserke; 18/11/2012, 01:20.

Comment

• Ik moet wel zeggen dat ik nu mijn winterbanden er een kleine maand vroeger heb opzet dan vorig jaar. Die banden heb ik al twee jaar en tonen amper sleet. Beter ze te vroeg opleggen en op 4 of 5 jaar versleten dan op 5 jaar nog voldoende profiel maar ze te moeten weggooien wegens te hard.
            Powered by Detroit Diesel.

Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

Comment

• Ik ga er vanuit dat ik minstens 4 jaar met mijn winterbanden ga rijden , om dan persé 1 jaar langer ermee te doen door ze er pas onder te leggen als het idd echt nodig is....als de profieldiepte nog goed is wel maar anders niet hoor.

Mijn wintersloffen rijden veel zachter omdat ze 1 " kleiner zijn (meer lucht )

Comment

Ik wissel die van mij gewoon op straat ......
                Die Goodyear 4 seasons was mijn keuze geweest indien ik andere banden had gekozen omdat die idd als beste uit de testen kwamen als 4-seizoensband .
                In een test van het Duitse autobild kwam de vredestein er als beste uit, of is die GY pas op de markt?
                den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Door de discussie over de 4 seizoensbanden ben ik eens gaan zoeken en kom tot de conclusie dat er voor mijn wagen geen te vinden zijn. Ze zijn toch maar in de meest courante maten te vinden terwijl winterbanden zowel voor een panda als voor een Ferrari bestaan.
                  Of heb ik niet lang genoeg gezocht?
                  den borre

Int3x0r

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                    Door de discussie over de 4 seizoensbanden ben ik eens gaan zoeken en kom tot de conclusie dat er voor mijn wagen geen te vinden zijn. Ze zijn toch maar in de meest courante maten te vinden terwijl winterbanden zowel voor een panda als voor een Ferrari bestaan.
                    Of heb ik niet lang genoeg gezocht?
                    Zeer vreemd, over welke banden spreek je dan eigenlijk, want de Goodyear vector 4 is verkrijgbaar van 155/65/R13 to 225/50/R17 of de 235/55/R17 SUV.

In alle testen doet deze band het beter dan de Vredestein.

A modern all season tyres can offer 95% of the snow ability of a dedicated winter tyre, but with the promise to be able to run it year round. They could be the perfect tyre for the UK climate, but ...

De pagina die je zocht is niet gevonden. Deze bestaat niet (meer) of is verhuisd naar een andere plaats op onze site. Wij vragen je te controleren of je het juiste adres hebt ingevoerd. Let ook op het gebruik van punten in plaats van bijvoorbeeld een komma.
                    Last edited by ; 18/11/2012, 12:27.

Comment

Ik ga er vanuit dat ik minstens 4 jaar met mijn winterbanden ga rijden , om dan persé 1 jaar langer ermee te doen door ze er pas onder te leggen als het idd echt nodig is....als de profieldiepte nog goed is wel maar anders niet hoor.

Mijn wintersloffen rijden veel zachter omdat ze 1 " kleiner zijn (meer lucht )
                      dito hier, ik ga er wel altijd vanuit dat ik max 3jaar met één set winterbanden rij.
                      ik ben nogal sletig op mijn banden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door seperator Bekijk Berichten
                        Zeer vreemd, over welke banden spreek je dan eigenlijk, want de Goodyear vector 4 is verkrijgbaar van 155/65/R13 to 225/50/R17 of de 235/55/R17 SUV.

In alle testen doet deze band het beter dan de Vredestein.

A modern all season tyres can offer 95% of the snow ability of a dedicated winter tyre, but with the promise to be able to run it year round. They could be the perfect tyre for the UK climate, but ...

http://www.anwb.nl/bestanden/content...-t_as_link.pdf
                        Mijn winterbanden zijn maat 235/35/19.
                        wat er als beste uitkomt in maat 14 is daarom niet goed in 18 duim.
                        ik heb bij die test niet op de maten gelet.
                        Last edited by Gixxer; 18/11/2012, 15:03. Reden: Vergeten
                        den borre

Int3x0r

Comment

• Net op tv een test gezien over remafstand aan 50/uur

Goedkope winterband 57 meter
                          normale (BF Goodridge) 34 meter
                          premium band 21 meter
                          den borre

Int3x0r

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MCS163 Bekijk Berichten
                            Graag zou ik eens weten wanneer jullie overschakelen naar winterbanden?
                            indien er al een topic over bestaat, mijn excuses
                            Als het verplicht wordt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                              In een test van het Duitse autobild kwam de vredestein er als beste uit, of is die GY pas op de markt?
                              Dat was de test van 2011, toen scoorde de Vredestein Quatrac 3 inderdaad het beste in Autobild, toen was de Goodyear Vector 4 seasons de nummer 2.

In de test van 2012 was de Goodyear 4S nummer 1, de Sava adapto nummer 2 ( een prima budget band zo blijkt, ze zijn 12€ goedkoper per stuk dan de Goodyear voor een 195/65/R15 ).

In 2011 heeft de ANWB ook een all season test gedaan, daar scoorde de Goodyear wel beter dan de Vredestein, maar dat hangt er natuurlijk van af hoe ze precies testen en wat ze de belangrijkste eigenschappen vinden. De Goodyear krijgt "maar" 3 sterren als winnaar, maar dat komt omdat de score wordt vergeleken met zomer en winterbanden, dus helemaal niet slecht denk ik dan.

Je moet ook kijken naar de prestaties van de verschillende banden op de verschillende terreinen, de Bridgestone scoort minder goed in de sneeuw ( nog steeds veel beter dan een zomerband ), maar scoort beter dan een zomerband in de regen! Dus dat is helemaal geen foute keuze in België denk ik, tenzij je naar de Ardennen gaat in de sneeuw, of op vakantie naar Duitsland tijdens de winter of iets dergelijks.
                              Last edited by 4sRider; 18/11/2012, 22:30.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alanus
                                Mijn winterbanden zijn maat 235/35/19.
                                wat er als beste uitkomt in maat 14 is daarom niet goed in 18 duim.
                                ik heb bij die test niet op de maten gelet.
                                Stevige maat inderdaad, de enige All Season band die ik daar voor heb gevonden is de Star Performer AS , maar volgens de site van de producent is het een winterband. In de All Season test van Autobild 2012 staat hij op plaats 8, misschien is het in jouw geval beter om bij de winter + zomerbanden te blijven.

Klopt ook dat er verschil in prestaties kan zitten op verschillende maten. Maar als ik een goede band vind getest op 195/65/15 dan ben ik er wel gerust in dat die ook goed gaat presteren in een 205/55/16 versie. Bij grotere verschillen zou ik inderdaad nog eens zoeken naar een meer op maat gemaakte test
                                Last edited by 4sRider; 18/11/2012, 23:33.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 4sRider Bekijk Berichten
                                  Dat was de test van 2011, toen scoorde de Vredestein Quatrac 3 inderdaad het beste in Autobild, toen was de Goodyear Vector 4 seasons de nummer 2.

In de test van 2012 was de Goodyear 4S nummer 1, de Sava adapto nummer 2 ( een prima budget band zo blijkt, ze zijn 12€ goedkoper per stuk dan de Goodyear voor een 195/65/R15 ).

In 2011 heeft de ANWB ook een all season test gedaan, daar scoorde de Goodyear wel beter dan de Vredestein, maar dat hangt er natuurlijk van af hoe ze precies testen en wat ze de belangrijkste eigenschappen vinden. De Goodyear krijgt "maar" 3 sterren als winnaar, maar dat komt omdat de score wordt vergeleken met zomer en winterbanden, dus helemaal niet slecht denk ik dan.

Je moet ook kijken naar de prestaties van de verschillende banden op de verschillende terreinen, de Bridgestone scoort minder goed in de sneeuw ( nog steeds veel beter dan een zomerband ), maar scoort beter dan een zomerband in de regen! Dus dat is helemaal geen foute keuze in België denk ik, tenzij je naar de Ardennen gaat in de sneeuw, of op vakantie naar Duitsland tijdens de winter of iets dergelijks.
                                  Oorspronkelijk geplaatst door 4sRider Bekijk Berichten
                                  Stevige maat inderdaad, de enige All Season band die ik daar voor heb gevonden is de Star Performer AS , maar volgens de site van de producent is het een winterband. In de test van Autobild 2012 staat hij op plaats 8, waarschijnlijk is het in jouw geval best om bij de winter + zomerbanden te blijven.

Klopt ook dat er verschil in prestaties kan zitten op verschillende maten. Maar als ik een goede band vind getest op 195/65/15 dan ben ik er wel gerust in dat die ook goed gaat presteren in een 205/55/16 versie. Bij grotere verschillen zou ik inderdaad nog eens zoeken naar een meer op maat gemaakte test
                                  Bedankt voor het opzoeking werk.
                                  den borre

Int3x0r

Comment

• Hallo

Ik ben van plan tweedehands winterbanden te kopen

het gaat om

Vredestein Wintrac Xtreme 225/55/R17 101V van 2011 en nog 6mm

En

Michelin alpine pilot 225/55/r17 101v nog zo goed als nieuw...

Welke is het beste mij aan te raden ???

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stevie007 Bekijk Berichten
                                      Hallo

het gaat om

Vredestein Wintrac Xtreme 225/55/R17 101V van 2011 en nog 6mm

En

Michelin alpine pilot 225/55/r17 101v nog zo goed als nieuw...

hier zie je de classificatie van de banden.

bij Alpin vind ik u maat niet terug, misschien een Alpin 2?
                                      den borre

Int3x0r

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stevie007 Bekijk Berichten
                                        Hallo

(...)
                                        tweedehands zal 1) al wat versleten zijn (dus niet meer even efficiënt) 2) al een tijdje geleden gefabriceerd zijn (dus al wat verhard..)
                                        dus op zich geen goed idee, koop liever nieuwe (en onlangs gefabriceerde) banden van een bekend merk, ook valt dit duurder uit

Comment

• Probeer iig een goed bod te doen als je een geschikte maat vind . Ik ken iemand die verleden week ook 2dehands-winterbanden heeft gekocht van Pirelli : 250 € , terwijl de nieuwprijs +- 1300€ was....
                                          (was voor een nissan qashqai )
                                          De banden waren nog zgan en ik denk dat je dan zeker voor 2dehands gaat in zo'n geval.

Comment

Working...
                                          X