Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Wat zouden (prijs/kwaliteit) de "beste" winterbanden zijn in maat 245/45/18?
    Ik weet dat de "de Swede" Nokian héél erg aanprijst, en zou deze dan misschien durven kopen (Nokian WR A3). Maar bij hem in Finland sneeuwt het wel iets meer dan hier in ons Belgenlandje hé!
    Je vind ook héél weinig testen van winterbanden in maat 18"
    Last edited by r1sthebest; 20/11/2012, 17:31.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door r1sthebest Bekijk Berichten
      Wat zouden (prijs/kwaliteit) de "beste" winterbanden zijn in maat 245/45/18?
      Ik weet de "de Swede" Nokian héél erg aanprijst, en zou deze dan misschien durven kopen (Nokian WR A3). Maar bij hem in Finland sneeuwt het wel iets meer dan hier in ons Belgenlandje hé!
      Je vind ook héél weinig testen van winterbanden in maat 18"
      In maat 19 was dit de michelin alpin dit jaar, dus ik vermoed in 18 ook.
      De meeste testen zijn in 15 duim en ik denk niet dat er nog veel auto's standaard deze maat hebben.
      den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• mijne zafira moeten inleveren en een andere overgepakt die nog zonder winterbanden zit. binnen 3 weken geraken ze er pas op

Comment

• Vorige week voor de eerste keer winterbanden laten plaatsen bij Donckers, het zijn Pirelli's (welk model weet ik niet van buiten) geworden met het label AO (audi only). Goedkope 16" velgen gekocht (http://www.wheelsoftheworld.nl/velge...317a71?sellers).

Voor €920 was ik gesteld en als je van 18" naar 16" gaat voel je het wel enorm in het rijgedrag, rijdt zoveel zachter. (18" is uiteraard niet beenhard, maar nu voel je wel het verschil)

Alleen spijtig dat het op niks trekt, 16" onder een nieuwe A4 avant...!

Comment

• Vandaag veranderd.

Comment

• Als de weerberichten kloppen > volgende week.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door seperator Bekijk Berichten
                Als de weerberichten kloppen > volgende week.
                De winterprik ligt om het hoekje, rond donderdag begint hij er aan, volgens de laatste weerberichten

Comment

• Vandaag om 17:15 uur.
                  Was op 15' gepiept.
                  Binnenrijden, brug omhoog, 2 man met een compressor, 1 man voor de wielen er af te halen en aan te brengen, dan paniek...... konden de bouten niet vinden.
                  Even overleg of ik moest terugkomen tot de bouten besteld waren per expressdienst (blijkbaar vergeten te leveren bij de velgen). Na wat gezoek vonden ze toch nog de bouten bij iemand anders zijn bestelling.
                  Spijtig, anders voelde ik me net even in een F1 pits. blijven oefenen zou ik zeggen.

Comment

• Vandaag. Volgend weekend naar de Eifel en sneeuw voorspeld bij temperaturen van -2 tot 0°C.
                    Ford Focus clipper 1.8 TDCi 2007

Ex: Toyota Corolla 2.0 D4-D 2002

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door cardinaelsstijn Bekijk Berichten
                      De winterprik ligt om het hoekje, rond donderdag begint hij er aan, volgens de laatste weerberichten
                      Hmm inderdaad, donderdag zou wel eens het juiste moment kunnen zijn.

Iedereen die echter al een hele maand met winterbanden aan het rijden is, die rijd al een hele maand met minder goede prestaties tegenover een zomerband of all season band. Als je dat in de lente nog eens gaat herhalen, dus in maart / april nog met winterbanden rijden, dan doe je een 2 a 3 maanden verlies, en doe je dus een deel van je winst ( het steken van winterbanden voor betere prestaties ) teniet.

Comment

• Voila ze liggen eronder, blijkbaar net op tijd als we het weerbericht mogen geloven! En op dezelfde velgen dus geen lelijke stalen velgen meer

Comment

• Is bij deze gebeurd.

Comment

• Zal hier alledrie de wagens morgen van winterrubber voorzien.
                            Tenzij Sabine vanavond iets nieuws te vertellen heeft.

Comment

• Dit weekend heb ik mijn winterwielen gemonteerd. Maar de banden druk het zelfde als de zomerbanden?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Benjie Bekijk Berichten
                                Dit weekend heb ik mijn winterwielen gemonteerd. Maar de banden druk het zelfde als de zomerbanden?
                                indien zelfde afmeting ja

Comment

• Dit weekend wou ik de wielen wisselen.
                                  Alles ging goed tot het laatste wiel: die is langs geen kanten van de naaf te krijgen !
                                  Iemand een tip om die alsnog daaraf te krijgen?
                                  Ik rijd 5 jaar op winterbanden, heb ze altijd zelf gewisseld, maar dit is de eerste keer dat ik zoiets tegenkom.
                                  Life's too short. Not to. Live it.
                                  1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
                                  2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
                                  2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
                                  2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

• Nekeer tegen shotten en/of met een rubberen hamer op motten nadat de bouten los zijn en het wiel van de grond is.

Comment

• Een tijd geleden met een platte band gestaan en dat probleem ook gehad. Dan maar de VAB gebeld (). Die man heeft een paar keer tegen de velg getrapt en toen kwam die los.
                                      De dokter zei vroeger dat ik een motorische achterstand heb. Ondertussen is dat rechtgezet.

1976 Volkswagen Kever 1200L
                                      1990 Volvo 344
                                      1991 Mercedes W124 230CE
                                      2016 Skoda Octavia van 't werk

Verkocht
                                      1980 Volkswagen Derby CLS
                                      1990 Mercedes W124 230CE
                                      2008 Renault Espace 2.0 dci 130

Comment

• inderdaad.

ik smeer tegenwoordig kopervet tussen de naaf en de velg, niet op de bouten.

Comment

• beginnen met de twee handen aan de bovenkant goed tegen te kloppen: handpalmen vooruit en goed kloppen. Dan hetzelfde doen met een voet maar dan onderaan. Dit een paar keer doen tot het wiel loskomt. Werkt dat niet, dan kunt te het beste een zware hamer nemen, een balkje dennenhout en dan op de achterzijde van de velg met een welgemikte slag de velg losschrikken (dus balkje recht op de velg, met hamer op balkje kloppen). Dan terug het systeem toepassen van kloppen met de handen en een voet om de velg los te krijgen.
                                          www.peugeotforum.be

Comment

Working...
                                          X