Gisteren winterbanden gemonteerd onder een bmw 1, ik doe ook geen kopervet aan de bouten.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk BerichtenOok maak ik eerst met deze spray en een kwast de schijf proper...
Comment
-
Voor alle duidelijkheid, winterbanden zijn nog niet verplicht. Wathelet heeft wel aan het BIVV gevraagd om er over na te denken. Wathelet zelf is een grote fan van de winterbanden: 'Het is echt een groot verschil voor de bestuurder'.
Grote vraag blijft natuurlijk de hoge prijs van de banden, die niet voor iedereen betaalbaar, maar ook daar valt een mouw aan te passen volgens de Staatssecretaris: 'We werken aan een piste om de factuur te verlagen voor de automobilisten, bijvoorbeeld via de verzekeringen', aldus Wathelet in La Meuse.
'Ik wil vooral een oplossing die zowel naar kosten als naar veiligheid werkt', aldus de Staatssecretaris nog.
Uit het Nieuwsbladden borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door platten tuub Bekijk BerichtenJe bedoeld toch niet je remschijf?
De schijf waar je de bouten in draait en waar je de velg tegenaan drukt
Comment
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk BerichtenVoor alle duidelijkheid, winterbanden zijn nog niet verplicht.
Ik kan me wel moeilijk voorstellen dat je nu in Wallonië woont (en vooral op de plaatsen waar er momenteel nog veel sneeuw ligt van het voorbije weekend) dat je dan gewoon met je zomerbandjes blijft rondrijden...
...........maar er zijn altijd uitzonderingen .
Denk maar aan de beelden van 2 jaar geleden in Luik en omstreken waar ze de auto's naar boven duwden met gevaar voor eigen leven ...kwam in het nieuws zelfs ter sprake (de gladheid , niet dat duwen op eigen risico , maar je zag het wel duidelijk op tv) en als dit nog enkele keren gebeurd zal je in BE ook wel "verplichtingen" ivm winterbanden hebben (aangepast aan de weersomstandigheden ..)
Comment
-
't zal eerder wel een belgisch compromis worden: iedereen verplicht en dan 37 uitzonderingen waardoor uiteindelijk niemand de winterbanden moet steken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtenda's dus de remschijf. Die zit geklemd (al goed) tussen wiel en naaf.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk BerichtenIk wist niet dat dat vlak ook bij de zogenaamde "remschijf" hoorde (en heeft dus geen aparte benaming ? ). Het is iig het voorste gedeelte met gaten voor de velgbouten dat ik proper maak
Comment
-
de naaf zelf blijft ge beter af (het stuk echt in het midden). Als er ooit iets scheelt aan uw kardanas en ze moeten de bout daarvan losdraaien (welke ge ziet in uw naaf), dan moeten ze die nog deftig loskrijgen.
Comment
-
Miljaar, wintervelgen komen pas zaterdag binnen en ze spreken al van 10cm sneeuw vrijdag.Van toen tot nu:
MY2018 Renault Megane 1.5 TDCi
#6 MY2014 Volkswagen Golf 7 Variant 1.6TDi
#5 MY2018 Mercedes C180 W205: http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...benz-w205-c180
#4 MY2014 Peugeot 508sw 1.6HDI
#3 MY2007 BMW E92 325i: http://www.autoforum.be/showthread.p...69#post4994369
#2 MY2012 Volvo C30 R-design 1.6HDI: http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...drive-r-design
#1 MY1997 Golf 3 variant 1.9TDI
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Glitchdj Bekijk BerichtenMiljaar, wintervelgen komen pas zaterdag binnen en ze spreken al van 10cm sneeuw vrijdag.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenAfwachten en zien, want het kan even goed niks zijn.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Dat we ja.
Mij maakt het niet zo veel uit.
Met sneeuw heb ik geen probleem, die pap als ze beginnen te strooien daarentegen is levensgevaarlijk.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenAfwachten en zien, want het kan even goed niks zijn.
Net nu mijn auto binnen is in de garage voor 3 dagen krijg ik een ouwe sleur mee met......kletsbanden !
Verklaar me nu maar gek, ik heb net kapaza en 2dehands afgeschuimd om .....sneeuwkettingen te scoren
(en dat voor een vervangwagen hé )
Morgen thuis , maar vrijdag + 25 km enkel door de sneeuw met die banden ......zal maar op tijd vertrekken .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk BerichtenNog niet naar buiten gekeken misschien ?
Net nu mijn auto binnen is in de garage voor 3 dagen krijg ik een ouwe sleur mee met......kletsbanden !
Verklaar me nu maar gek, ik heb net kapaza en 2dehands afgeschuimd om .....sneeuwkettingen te scoren
(en dat voor een vervangwagen hé )
Morgen thuis , maar vrijdag + 25 km enkel door de sneeuw met die banden ......zal maar op tijd vertrekken .
Maar hoe het vrijdag gaat zijn kan ik niet zeggen.
Ze hebben momenteel nog pakken zout, dus zal voorlopig wel meevallen zeker?
Alhoewel, ik liever zou hebben dat ze niet strooien, want over 2 jaar en ook 3 jaar terug toen ze zonder zout gevallen waren was het veel beter te doen op de wegen. Als ze strooien maken ze een elendige pap waarop het levensgevaarlijk is om te rijden, toen er geen zout meer was reden we op de sneeuw en daarop was het heel goed te doen.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Comment
Comment