Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
    Alhoewel, ik liever zou hebben dat ze niet strooien
    Met een voldoende diep bandenprofiel zal er geen probleem zijn om in de "pap" te rijden....(ja ja ook met zomerbanden )

met die kletsbanden daarentegen

Zelfs tegen 10 per uur een bocht nemen zat er niet in zonder weg te schuiven .

Heb dit 2 jaar geleden ondervonden toen we een weekend naar de Ardennen waren geweest en toen waren mijn zomersloefen zga "op"

+ 120 km zonder problemen gereden en enkel voor de laatste .................300 meter moest ik de kettingen omleggen omdat ik anders in de sloot zou gereden zijn . Heb de volgende dagen nog nooit zoveel "fun" beleefd met de auto in de sneeuw .

Comment

• Van de moment dat ge met die pap te doen hebt door te strooien zonder eerst de sneeuwlaag met een sneeuwschop aan de kant te duwen hebde dikke miserie. Zelfs met winterbanden kan dat serieus klote zijn.
      Gewoon op sneeuw rijden gaat dan veel beter (ook op zomerbanden), 3 jaar terug had ik op de Saxo vooraan zelfs banden die bijna op waren en daarmee heb ik heel de winter door de sneeuw gereden zonder problemen.
      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Denk ze vanavond toch op te leggen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
          Denk ze vanavond toch op te leggen.
          Niet nadenken : DOEN !

Comment

• Dat komt niet goed morgen met zomerbanden en achterwielaandrijving
            BMW E61 525d LCI '09
            Suzuki Bandit 1250NA /07
            Fiesta Red Edition '16

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
              Niet nadenken : DOEN !
              Het is buiten te doen, op een natte ondergrond. Vind ik minder, maar ja

19" zomersloefen op een A3 in de sneeuw is geen goede combinatie vrees ik.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door M3 is the best Bekijk Berichten
                Dat komt niet goed morgen met zomerbanden en achterwielaandrijving
                Ik vrees er ook voor...

Comment

• 20j geleden bestonden er ook al RWD en sneeuw, en nog geen (of toch veel minder) sneeuwbanden. en die mensen hebben het ook allemaal overleefd.
                  't is wel een feit dat iedereen toen trager reed, en je nu opgejaagd wordt door degene die wel sneeuwbanden hebben.
                  wimoptiek.be op

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk Berichten
                    20j geleden bestonden er ook al RWD en sneeuw, en nog geen (of toch veel minder) sneeuwbanden. en die mensen hebben het ook allemaal overleefd.
                    't is wel een feit dat iedereen toen trager reed, en je nu opgejaagd wordt door degene die wel sneeuwbanden hebben.
                    Da's waar, maar toen stonden er dikwijls veel dwars ook.
                    Ik heb 8 jaar met een BMW zonder winterbanden gereden, zonder noemenswaardige problemen. Tot ik drie jaar terug op 80 km van huis was en de wegen plots onder gesneeuwd waren op een zondag namiddag. Nog nooit zoveel angsten doorstaan als toen die rit naar huis.

Comment

• als je jong bent doe je soms zotte dingen. weet nog goed toen ik 19 was ik het in men bol kreeg om samen met de vriendin te gaan langlaufen op de friture. ik verzeker je dat ze toen ook nog nooit van zout gehoord hadden.
                      wimoptiek.be op

Comment

• Mijn 1e auto had ook RWD en met de banden die daarop stonden was het rijden als op eieren...

De eerste bocht die ik moest nemen stond ik 3 seconden later in de richting waar ik vandaan kwam.

1 keer zelfs gedacht dat ik een brug niet op zou geraken en tegelijkertijd gehoopt dat er geen auto's aan de andere kant stonden aan te schuiven ..........gelukkig was de baan vrij .

Vanavond toch maar ff het weerbericht in het oog houden , heb m'n werkgever al verwittigd dat ik mogelijk iets later ben

(voorlopig ligt er nog geen mm sneeuw , iemand een idee wat dit over 12 uur zal zijn ? )

Misschien het moment om in het weekend eens naar de Ardennen te trekken met de slee voor onze kids , daar blijft ie tenminste liggen)

Comment

als je jong bent doe je soms zotte dingen. weet nog goed toen ik 19 was ik het in men bol kreeg om samen met de vriendin te gaan langlaufen op de friture. ik verzeker je dat ze toen ook nog nooit van zout gehoord hadden.
                          Hopelijk morgen wat sneeuw, tijd om te gaan spelen van 't weekend!

Comment

• Planning al in de war, auto heeft platte batterij op het werk *zucht*

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                              Planning al in de war, auto heeft platte batterij op het werk *zucht*
                              en ik wou nog schrijven.

"zie maar dat je je bouten los krijgt vanavond"
                              wimoptiek.be op

Comment

20j geleden bestonden er ook al RWD en sneeuw, en nog geen (of toch veel minder) sneeuwbanden. en die mensen hebben het ook allemaal overleefd. 't is wel een feit dat iedereen toen trager reed, en je nu opgejaagd wordt door degene die wel sneeuwbanden hebben.
                                Destijds toch heel veel bmw's, alfa 75 ed in de gracht zien zitten. Zelfs zonder sneeuw, regen was al genoeg.
                                den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• De mijne zitten er sinds vanavond op. Net op tijd, heb ik de indruk.
                                  Ik wou ze zaterdag al monteren, tot bleek dat ik het dopje voor de veiligheidsmoer nergens vond. Bij Daeninck in Oudenaarde hadden ze dat ding niet binnen en beweerden ze dat ze mijn veligheidsbouten zouden moeten uitboren en vervangen door nieuwe. Die zouden bovendien maar komende maandag binnen kunnen zijn. Ben dan naar Daeninck in Latem gereden. Daar hadden ze het dopje ook niet op voorraad, maar ze konden het bestellen en de dag nadien (vandaag dus) zou het al geleverd worden. Niets uitboren, niets nieuwe bouten. En het dopje heeft mij 7,91 € gekost. Ik heb zo'n vermoeden dat het mij in Oudenaarde het tiendubbele zou gekost hebben. En ik zou er ook langer op moeten wachten hebben. En dat zijn dan twee garages van hetzelfde dealership ...
                                  120d Hatch Edition Sport

Comment

• Ondertussen al lang door dat die in Oudenaarde nie echt te vertrouwen zijn. Mij zien ze daar niet. Van die veiligheidsbouten bestaan er maar een klein aantal variaties van voor zover ik weet.
                                    Gisteren met de auto de Hotond en de Kwaremont ook al mogen beklimmen op 2cm sneeuw

Nu voor morgen geen paniek, zolang het niet hevig sneeuwt tijdens de pendeluren zal het allemaal wel meevallen.
                                    Last edited by BlueSkyraider; 06/12/2012, 23:07.
                                    1993 Jaguar XJ40 3.2 Sovereign (208000km)
                                    2008 Peugeot 207 SW 1.6hdi (166000km)
                                    2009 Opel Astra H Tourer 1.7cdti (257000km)
                                    -> weldra Opel Astra K Tourer 1.6cdti EcoFlex (0km)

www.carfac.be "Driving on experience"

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BlueSkyraider Bekijk Berichten
                                      Ondertussen al lang door dat die in Oudenaarde nie echt te vertrouwen zijn. Mij zien ze daar niet. Van die veiligheidsbouten bestaan er maar een klein aantal variaties van voor zover ik weet.
                                      Ongeveer 20 variaties voor BMW alleen.
                                      120d Hatch Edition Sport

Comment

en ik wou nog schrijven.

"zie maar dat je je bouten los krijgt vanavond"
                                        Het is toch gelukt

Comment

• Binnen een kwartierke al vertrekken naar't werk naar Gent, 20km ploeteren in de sneeuw.. hopelijk ben ik de files voor

Comment

Working...
                                          X