Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik mag er al weer niet aan denken dat ik straks de baan op moet: angsthazen bij de vleet, bang gemaakt door gisteren naar het nieuws te kijken... Het scheelt niet veel of er ontstaat massahysterie.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
      Ik mag er al weer niet aan denken dat ik straks de baan op moet: angsthazen bij de vleet, bang gemaakt door gisteren naar het nieuws te kijken... Het scheelt niet veel of er ontstaat massahysterie.
      Dat klopt inderdaad wel, wat moeten de pakweg Finnen lachen met ons belgen waar het ganse nieuws gedomineerd wordt door 5 cm sneeuw

Comment

• Er is amper volk op de baan

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door thor Bekijk Berichten
          Dat klopt inderdaad wel, wat moeten de pakweg Finnen lachen met ons belgen waar het ganse nieuws gedomineerd wordt door 5 cm sneeuw
          Haha inderdaad, hier valt 10 cm sneeuw en het lijkt alsof er een nooit geziene sneeuwstorm over ons land komt.
          -

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door thor Bekijk Berichten
            Daar is het wegennet wel net iets minder dicht geslibd dan hier. Om nog maar te zwijgen van de bevolkingsdichtheid.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
              Er is amper volk op de baan
              Idd, waar gaan we dat schrijven, 8u30 en nog geen 13km file.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                Idd, waar gaan we dat schrijven, 8u30 en nog geen 13km file.
                Dan koop je al winterbanden om voorbereid te zijn op het weer dat gaat komen, knalt er ene op mijne auto, krijg ik ne vervangwagen zonder winterbanden.... *zucht*
                En dat kan nog wel een tijdje duren voor ik terug een niet-vervangwagen heb. (danku verzekeringsmaatschappij die altijd probeert het onderste uit de kan te halen ook al staat het chassis krom....)

Comment

• Comment

• Geen problemen gehad. Was meer natte sneeuw. Gisteren lag het precies gladder..
                    BMW E61 525d LCI '09
                    Suzuki Bandit 1250NA /07
                    Fiesta Red Edition '16

Comment

• Vandaag schakel ik over! :p

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sink Bekijk Berichten
                        Binnen een kwartierke al vertrekken naar't werk naar Gent, 20km ploeteren in de sneeuw.. hopelijk ben ik de files voor
                        Rij jij langs Nevele rond misschien dat je 20km doet om van Lovendegem naar Gent te rijden?
                        Intussen aangekomen in Oostende, daar ligt zo goed als niets en hetgeen wat er ligt smelt in sneltempo weg, temperatuur +5 graden op BC!
                        2021 Taycan 4S
                        2021 Lexus UX250h

Comment

• Hier en daar op den snelweg reed ik precies over zones met kasseien. Aangevroren papsneeuw/smeltwater dus. Enigste devies dat ik aan mijn eigen gaf: 'snelheid aanhouden en vooral nie remmen!'

Om stilstaande file te omzeilen wat door heuvelachtige veld en bosbanen een "sluiproute" genomen. Op een bepaald moment was de helling toch wel erg besneeuwd en erg steil. Ging net gepast met de winterbanden, op het kritieke punt nog snel de tractiecontrole uitgeschakeld om een standstill te vermijden.
                          Die mens die daar woonde en bezig was met zo een mini-sneeuwruimer op zijn oprit keek maar raar toen ik daar dapper met mijn Mini naar boven kwam

Wel prachtige nieuwe banen ontdekt hierbij
                          1993 Jaguar XJ40 3.2 Sovereign (208000km)
                          2008 Peugeot 207 SW 1.6hdi (166000km)
                          2009 Opel Astra H Tourer 1.7cdti (257000km)
                          -> weldra Opel Astra K Tourer 1.6cdti EcoFlex (0km)

www.carfac.be "Driving on experience"

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door W3N Bekijk Berichten
                            Daar zijn zo'n weersomstandigheden ook doodnormaal. In onze contreien zijn dat eerder zeldzame toestanden. Neem daar nog eens bij dat wij hier allemaal op mekaar wonen, dat kan niet anders dan problemen geven hé.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                              Rij jij langs Nevele rond misschien dat je 20km doet om van Lovendegem naar Gent te rijden?
                              Gent is groot he
                              mijn werk is in Zwijnaarde, en da's effectief (net geen) 20km

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Matt.V Bekijk Berichten
                                Haha inderdaad, hier valt 10 cm sneeuw en het lijkt alsof er een nooit geziene sneeuwstorm over ons land komt.
                                Ik vond het wel een nooit geziene sneeuwstorm. Een sneeuwstorm met gemiddeld 3 cm. sneeuw Nooit gezien zo weinig.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door geilenbarry Bekijk Berichten
                                  Dan koop je al winterbanden om voorbereid te zijn op het weer dat gaat komen, knalt er ene op mijne auto, krijg ik ne vervangwagen zonder winterbanden.... *zucht*
                                  En dat kan nog wel een tijdje duren voor ik terug een niet-vervangwagen heb.
                                  Had dit ook voor (net deze week ) , ik wou eerst wat vroeger vertrekken met de vervangwagen .......maar ik had eerder deze week al een sneeuwkettingsetje gescoord (nieuw voor 17€ op 2dehands...) en ben dan maar terug in m'n bed gekropen om op het gewone uur te vertrekken .
                                  Reden voor die kettingen : de vervangauto had Formule-1 banden (kaal) en ik had ze er al opliggen 's avonds.....en wou ze er niet meer afdoen .

Net in het oog van de storm verzeild geraakt (zal ik maar denken hé) en ik moet zeggen dat ik er nog nooit zoveel auto's heb "afgetrokken"

Deze namiddag dan maar ff in een wasbox gereden en ze er terug afgehaald .
                                  Jammer dat het niet meer vroor eigenlijk .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door geilenbarry Bekijk Berichten
                                    En dat kan nog wel een tijdje duren voor ik terug een niet-vervangwagen heb. (danku verzekeringsmaatschappij die altijd probeert het onderste uit de kan te halen ook al staat het chassis krom....)
                                    Gewoon winterbanden eisen, geven ze d'r geen zou ik hunne vervangwagen bij gladde weg onmedelijk in eene gracht parkeren. Zeker en vast dat er op de volgende wel winterbanden zitten.
                                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                      winterbanden eisen, geven ze d'r geen..... hunne vervangwagen bij gladde weg in een gracht parkeren.
                                      Makkelijker gezegd dan gedaan , er staan franchises op zulke auto's .

Mijn vervangwagen had dit ook : eerste 750€ zijn voor de bestuurder , heb wel aangegeven dat het niet meer verantwoord was om met zulke banden nog de baan op te gaan . (sneeuw of niet)

Deze ochtend viel er zelfs geen spatje sneeuw meer te bespeuren op alle wegen . Voor sneeuw zullen we dus meer zuidelijker moeten in ons landje.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door W3N Bekijk Berichten
                                        Die van Sabena ... allez ja, whatever de naam die ze nu aan zichzelf geven, zijn wel de toppers : oei, het kan sneeuwen ! OK, laten we dan maar bijna al onze vluchten cancellen !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk Berichten
                                          20j geleden bestonden er ook al RWD en sneeuw, en nog geen (of toch veel minder) sneeuwbanden. en die mensen hebben het ook allemaal overleefd.
                                          En geen traktiecontrole.

Comment

Working...
                                          X