Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
    Mijn vervangwagen had dit ook : eerste 750€ zijn voor de bestuurder , heb wel aangegeven dat het niet meer verantwoord was om met zulke banden nog de baan op te gaan . (sneeuw of niet)
    Da's nu ook een beetje overdreven he ... Ik denk dat dat soort uitspraak meer over de chauffeur (en zijn rijstijl) zegt dan over de wagen of de toestand van de wegen. Je zegt : ik kan niet rijden met zomerbanden in de winter ... en dat kan ja.

Andere mensen kunnen dat wel, sommige zelfs met een achterwielaandrijver.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Earthwalker Bekijk Berichten
      Die van Sabena ... allez ja, whatever de naam die ze nu aan zichzelf geven, zijn wel de toppers : oei, het kan sneeuwen ! OK, laten we dan maar bijna al onze vluchten cancellen !
      Welke cellen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Earthwalker Bekijk Berichten
        Ik denk dat dat soort uitspraak meer over de chauffeur (en zijn rijstijl) zegt dan over de wagen of de toestand van de wegen. Je zegt : ik kan niet rijden met zomerbanden in de winter ... en dat kan ja.
        Ooit al gereden met een auto waar de banden van afgesleten zijn tot OP de indicator ?

Ik kan je verzekeren dat dit in sneeuw 0.0 grip heeft , moet je mij maar eens proberen wijs te maken wat dat met mijn rijstijl te maken heeft ?

Wat de toestand van de weg betrof : kijk ff naar het nieuws van vrijdagavond

Of heb je graag een foto van de omstandigheden irl ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
          Makkelijker gezegd dan gedaan , er staan franchises op zulke auto's .

Mijn vervangwagen had dit ook : eerste 750€ zijn voor de bestuurder , heb wel aangegeven dat het niet meer verantwoord was om met zulke banden nog de baan op te gaan . (sneeuw of niet)

Deze ochtend viel er zelfs geen spatje sneeuw meer te bespeuren op alle wegen . Voor sneeuw zullen we dus meer zuidelijker moeten in ons landje.
          Moest ik met eene vervangwagen met totaal afgesleten banden een ongeval hebben, dan gaan ze mij echt niet verplichten om 750 euro te gaan dokken zunne.
          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Amai volgens de komende 14 dagen op het kmi gaan het niet meer vriezen. Denk er al aan om de winterbandjes er even af te halen tot er terug een prik aan komt.

Comment

• Dat het terug wat warmer word vind ik niet zp erg, maar die regen die d'r weer bij komt.
              Dan had ik nog liever de koude zoals de afgelopen weken.
              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Ik denk er niet aan om nu nog eens tussenin te wisselen voor enkele weken. De winterbanden moeten ook slijten, ik rij dan wel iets voorzichtiger mocht het nodig zijn.

Comment

• Pfff, nu liggen die winterbanden erop, amper een weekje nodig gehad. Gisteren nog 9 graden op de BC.

Comment

• Heb vorige vrijdag ook net wintervelgen aangeschaft. Ze kunnen zien dat het nog sneeuwt
                    BMW E61 525d LCI '09
                    Suzuki Bandit 1250NA /07
                    Fiesta Red Edition '16

Comment

• Da's Vlaanderen he...
                      Ziet er niet naar uit dat het de komende 10 dagen gaat veranderen.
                      Maar de winter is nog lang. Vorig jaar is het maar beginnen serieus vriezen in februari
                      MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                        Da's Vlaanderen he...
                        Ziet er niet naar uit dat het de komende 10 dagen gaat veranderen.
                        Maar de winter is nog lang. Vorig jaar is het maar beginnen serieus vriezen in februari
                        Inderdaad, toen hebben ze er net twee weken op gelegen.

Comment

• Daarom noemen het hier een "gematigd zeeklimaat"
                          t is voor een groot deel ook commerce die winterbanden (imho)
                          MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• 't is nog maar december, de piekmomenten van de winter zijn altijd in januari en februari

voor mij mag het zo blijven
                            www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                              't is nog maar december, de piekmomenten van de winter zijn altijd in januari en februari
                              Da's waar. Maar van mij had die sneeuw er mogen komen tegen het eind van de winter. Dan had ik dan pas m'n winterbanden hoeven op te leggen, en konden ze er snel terug af. Nu rijden we misschien bijna twee maanden rond bij temperaturen van rond de 5° met onze winterbanden, vooraleer er weer een winterprik komt.

Comment

' de piekmomenten van de winter zijn altijd in januari en februari
                                Klopt niet, er zijn nog winters geweest (neem 3 jaar geleden al voorbeeld) waar de kou al begon eind november met sneeuw tot de kerstvakantie en daarna niets meer. Het hangt er ook vanaf waar je woont. Kust en polders hebben nog geen winterbanden nodig gehad.
                                2.0 JTDm

Comment

• dat er al eens een jaar kan zijn dat we vroeger sneeuw hebben, dat klopt ja. Maar zie nu zelf over de afgelopen 15 jaar: hoeveel hebben we een witte kerst gehad? En wanneer is toen de sneeuw gevallen? Naar mijn weten toch meestal in januari en februari. Kan mis zijn, maar dat is toch wat ik van de laatste winters herinner.
                                  www.peugeotforum.be

Comment

dat er al eens een jaar kan zijn dat we vroeger sneeuw hebben, dat klopt ja. Maar zie nu zelf over de afgelopen 15 jaar: hoeveel hebben we een witte kerst gehad? En wanneer is toen de sneeuw gevallen? Naar mijn weten toch meestal in januari en februari. Kan mis zijn, maar dat is toch wat ik van de laatste winters herinner.
                                    Klopt!

Comment

• Jullie geheugen is wel vrij kort precies.

dec. 2010:

Het Weer In België, weersverwachting tot 12 dagen vooruit. Bekijk het weerbericht, buienradar, webcams en weerstations voor België.

dec. 2009:

Het sneeuwfront dat vandaag over ons land trok heeft voor veel chaos gezorgd. Op alle snelwegen stonden lange files en ook op de secundaire wegen was het gevaarlijk glad. Automobilistenorganisatie Touring noteerde rond 17.15 uur 510 kilometer file, een record. Alleen in Vlaanderen stond bijna 400 kilometer file.

etc.

etc.
                                      ...
                                      2.0 JTDm

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
                                        Jullie geheugen is wel vrij kort precies.

dec. 2010:

Het Weer In België, weersverwachting tot 12 dagen vooruit. Bekijk het weerbericht, buienradar, webcams en weerstations voor België.

dec. 2009:

Het sneeuwfront dat vandaag over ons land trok heeft voor veel chaos gezorgd. Op alle snelwegen stonden lange files en ook op de secundaire wegen was het gevaarlijk glad. Automobilistenorganisatie Touring noteerde rond 17.15 uur 510 kilometer file, een record. Alleen in Vlaanderen stond bijna 400 kilometer file.

etc.

etc.
                                        ...
                                        Wauw, sterk. Sneeuwfoto's van dec 2009 en 2010.

Ik ben 41, ik weet stilaan heus wel in welke maanden de meeste sneeuw valt hoor. En dat is inderdaad vooral in januari en februari.

Comment

• Maar dus niet in winter 2009-2010 en 2010-2011.
                                          2.0 JTDm

Comment

Working...
                                          X