Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Denk dat het forum besmet is met een virus.............het topic "awd vs rwd" zit nu op de plaats van "wanneer schakelen jullie over naar winterbanden".
Rijstijl aanpassen.
Het is niet omdat er winterbanden opliggen dat de wagen niet kan uitbreken hé.
Nuchtere conclusie, en je wagen kennen, daar is meestal nogal wat gebrek aan...
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
De basisversie is een FWD met multitronic, dus niet elke A7 is een quattro.
Tja, dat kan natuurlijk wel, dan toch wat overmoedig geweest vrees ik. Altijd jammer.
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Qua aquaplanning scoren mijn winterbanden veel beter dan mijn zomerbanden. Het enige wat ik wel merk is dat de zijdelingse grip minder is op mijn winterbanden dan op mijn zomerbanden op nat wegdek. Maar das kwestie van dat even goed in je hoofd te prenten en niet elke bocht of rond punt te nemen met de Mini alsof het zomer is.
Remmen en accelereren geeft duidelijk meer grip op winter dan op zomerbanden. En vooral dat remmen vind ik wel belangrijk voor in noodgevallekes.
Kort gezegd:
- meer handlingfun op zomerbanden
- meer veiligheid op winterbanden.
Ik laat de fun dan wel even in de kast tot deze zomer
1993 Jaguar XJ40 3.2 Sovereign (208000km)
2008 Peugeot 207 SW 1.6hdi (166000km)
2009 Opel Astra H Tourer 1.7cdti (257000km) -> weldra Opel Astra K Tourer 1.6cdti EcoFlex (0km)
Ik heb dezelfde maat winterbanden als zomerbanden en kan dus goed vergelijken...
Op zomerbanden kan ik in 2e versnelling op nat wegdek heel gemakkelijk mijn tractiecontrole laten werken, met winterbanden moet ik het echt gaan uitlokken daar bruusk te rijden.
Bij het overschakelen naar winterbanden is het uiteraard wel wennen aan de zachtere wangen waardoor de wagen (camionette in mijn geval) meer 'wiegt'.
Ik vind het verschil alleszins opmerkelijk...
Met de huidige warme temperaturen is het zowat onmogelijk om zomerbanden met winterbanden te vergelijken. Ik denk dat je momenteel beter af bent met zomerbanden.
nieuwe winterbanden hebben dieper profiel dan zomerbanden. Denk dat met de huidige regenbuien je met winterbandjes toch iets beter beschermd bent tegen aquaplaning.
daar moet je al flink wat gekke stoten mee uithalen om een Quattro op wintersloefen tegen de vangrails te zetten.
Wa ne zever. Ten eerste kan elke idioot zijn wagen de vangrail laten insukkelen en ten tweede heeft AWD enkel voordeel om vermogen op de weg over te brengen, niet om door een bocht mee te gaan of zijdelingse grip te vinden.
Ter info: Sinterklaas, de Kerstman en de paasklokken bestaan niet en d'r zijn leugens, grote leugens en marketingpraat.
Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"
Met de huidige weersomstandigheden heb ik toch liever mijn zomer banden, die zijn een pak beter. Dus dat het maar snel opnieuw begint te vriezen, en liefst sneeuwen. Had mijn winter banden er beter niet opgelegd, maar ja met die aankondiging van heel veel sneeuw die uiteindelijk amper iets bleek te zijn.
Wa ne zever. Ten eerste kan elke idioot zijn wagen de vangrail laten insukkelen en ten tweede heeft AWD enkel voordeel om vermogen op de weg over te brengen, niet om door een bocht mee te gaan of zijdelingse grip te vinden.
Inderdaad, wat een zever...
Tuurlijk, als je niet kan rijden zet je elke wagen tegen de vangrails, en als je een AWD hebt met vermogen, en je wagen niet kent of beheerst, heb je ook prijs, maar dan moet je toch of je wagen niet beheersen of fameus over de limiet gegaan zijn, maar volgens mij vloeit het één voort uit het ander. Maar misschien is de A7 maar gewoon tegen de vangrails geschoven omdat handrem niet opstond...
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Ik wacht altijd tot de eerste sneeuw. Meestal komt die later, en vanaf maart is het negen op de tien gedaan met sneeuwen, dan liggen ze er minder lang 'nutteloos' op. Maar nu met die vroege winterprik gaan ze er dus langer nutteloos gaan opliggen dan andere jaren.
Comment