Mijn zomerbanden liggen er nu toch terug op.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
De bandenmarkt in Belgie ligt op zijn gat, zeker in tijden van crisis. Maar 3 type eigenaars kunnen en willen het zich nog veroorloven: zij met leasingwagens (9 vd 10 hebben een contract met winterbanden), zij mét geld en zij die moeten uit 'schrik' voor de keuring. In onze streken is het een commerce waar weinig aan te verdienen valt, meer nog: eerder aan te verliezen.
Op mijn eigen wagen heb ik nog nooit winterbanden gezet, op de andere wagens thuis staan er wel. Maar ze zijn met deze temperaturen natuurlijk onnodig. Jammer maar soit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door somers_j Bekijk BerichtenDe bandenmarkt in Belgie ligt op zijn gat, zeker in tijden van crisis. Maar 3 type eigenaars kunnen en willen het zich nog veroorloven: zij met leasingwagens (9 vd 10 hebben een contract met winterbanden), zij mét geld en zij die moeten uit 'schrik' voor de keuring.
Comment
-
Ze toonden het gisteren of eergisteren op het nieuws, de bandencentrales liggen met een gigantische overstock aan winterbanden. Ze hadden een stormloop verwacht maar die bleef uit door het zachte winterweer. Het zijn slechts enkelingen die nog winterbanden kopen, meestal met de gedachte 'het zou in februari nog kunnen winteren'.
Comment
-
Misschien wel de moeite om na de winter winterbanden te kopen met een korting (in de veronderstelling dat er geen winterweer meer zou komen en de banden dus niet vekocht geraken).Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Dat zeggen ze nu wel ja.
Maar eer het zover is kunnen ze veranderen zunne.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Joske_ Bekijk BerichtenVolgend weekend gaat het terug vriezen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stoffn Bekijk BerichtenDe mijne ligt alweer op zn zomerbanden.
Winterbandjes liggen wel in de garage, kan ze dus in een halfuurtje wisselen
Ben eraan voor de moeite, de wagen zonet terug op winterbandjes gelegd
Gezien de huidige weersvoorspelling zou het zonde zijn geweest moest ik ze er nu niet opnieuw terug opleggen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk BerichtenDe mijne er nooit af gehaald. Blijkt de goede strategie.
De mijne staan er ook nog op hoor , ik doe die er pas terug af na maart of zelfs een maand later.......
Laat het maar al beginnen met sneeuwen
Comment
-
Laat het uit, ik betrouw mijnen auto zo al niet na dat ongeva vorige week, laat staan als het gesneeuwt gaat hebben.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenLaat het uit, ik betrouw mijnen auto zo al niet na dat ongeva vorige week, laat staan als het gesneeuwt gaat hebben.
Heb het dit weekend nog mogen aanhoren van enkele "dealers" : duurt geen 3 jaar meer voor ze hetzelfde doen in BE als in DE
Iig veel beterschap !
Comment
-
Dan hebben we een auto met winterbanden, wilt die niet starten.De dokter zei vroeger dat ik een motorische achterstand heb. Ondertussen is dat rechtgezet.
1976 Volkswagen Kever 1200L
1990 Volvo 344
1991 Mercedes W124 230CE
2016 Skoda Octavia van 't werk
Verkocht
1980 Volkswagen Derby CLS
1990 Mercedes W124 230CE
2008 Renault Espace 2.0 dci 130
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mr. JN. Bekijk Berichten................ wilt die niet starten.
Heb daar geen aandelen hoor .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk BerichtenGij moet toch niet gaan werken na dat ongeval ? (en las ik ook niet dat jij overal geraakte met je zomerbandjes... )
Heb het dit weekend nog mogen aanhoren van enkele "dealers" : duurt geen 3 jaar meer voor ze hetzelfde doen in BE als in DE
Iig veel beterschap !
Volgens hem zou dat geen probleem mogen zijn, alhoewel ik nog altijd even veel pijn heb aan mijn rug, nek en hoofd.
De pijnstillers helpen geene zak, dat heb ik hem ook gezegd, maar heeft hij geen oren naar.
Ga morgen dus maar een poging doen om te gaan werken, en lukt het niet (wat ik nu al zeker weet), dan ga ik terug naar de dokter.
Tot nu toe is het mij altijd gelukt op mijn zomerbanden ja, en daar twijfel ik nu ook niet aan.
Ik heb echter geen vertrouwen in de staat van de auto na het ongeval.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenMisschien wel de moeite om na de winter winterbanden te kopen met een korting (in de veronderstelling dat er geen winterweer meer zou komen en de banden dus niet vekocht geraken).
Comment
Comment