Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Cabool Bekijk Berichten
    lol, sneeuwkettingen? Die moeten eens in Oostenrijk gaan rijden. :-) Hier zomerbanden met achterwielaandrijving en geen enkel probleem deze morgen. Ik begrijp al die ophef eerlijk gezegd niet...
    Ik begrijp dat ook niet.
    En al zeker niet dat er hier mensen met sneeuwkettingen gaan rijden.
    Enkele winters terug toen het zout op was en de wegen echt wel goed vol sneeuw wagen, toen ben ik er ook enkele tegen gekomen op kettingen en ik begreep totaal niet waar dat voor nodig was, behalve dan om het asvalt naar de klote te rijden. Ik reed toen op zomerbanden, en heb geen enkel probleem gehad.
    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Ik heb vandaag op mijn zomerbanden moeten rijden uit noodzaak.

wat een ramp. op de autostrade gaat dat wel, maar op de binnenbanen is dat niet normaal. ik heb er 20min over gedaan zelfs om mijn parkeerplaats te kunnen verlaten.

op de winterbanden zal het straks een pak beter gaan.
      BMW X5 45e

Comment

lol, sneeuwkettingen? Die moeten eens in Oostenrijk gaan rijden. :-) Hier zomerbanden met achterwielaandrijving en geen enkel probleem deze morgen. Ik begrijp al die ophef eerlijk gezegd niet...
        Hoeveel cm ligt er bij jullie dan?
        Hier in straat ligt de baan momenteel nog bezaaid met meer dan 10cm sneeuw en 2 sporen(van mijne met winterbanden)
        De buren met hun fwd en zomerbanden zijn ook 20x voor en achteruit mogen rijden om iets of wat grip te vinden in de dikke sneeuw.
        allemaal goed en wel die rwd en zomerbanden maar eens je in dikke pakken sneeuw komt en ongeruimde wegen blijf je vloeken...
        2013- Volvo V60 D3 R-Design
        2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

• Dit begrijp ik dus niet he, ik heb met mijn auto op zomerbanden al door dik 15 cm sneeuw gereden en dat zonder problemen, zelfs bergop.
          Als ik dan lees wat voor problemen sommige mesen hebben

Dan vraag ik me wel af waaraan dat kan liggen, klote banden, slechte chauffeur, of gewoon rotslechte wegligging van de auto in kwestie.
          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

Dat is best mogelijk als je niet beter weet. Ik hen ooit eens het geluk gehad om tijdens een bandentest met een BMW over een besneeuwd wegdek te mogen rijden met zowel zomer- als winterbanden. Wat een verschil zeg...
            Last edited by ; 15/01/2013, 15:30.

Comment

• Ik heb op verschillende manieren proberen te vertrekken op een stuk sneeuw.

1) zoals ik normaal vertrek en wss iedere andere chauffeur
              2) koppeling zachtjes laten opkomen
              3) volle gas
              4) volle gast met tractiecontrole uit

en zoals al getypt op 18" continental/bridgestone zomer banden.

ander voorstel dat ik kan doen?
              BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                Ik heb op verschillende manieren proberen te vertrekken op een stuk sneeuw.

1) zoals ik normaal vertrek en wss iedere andere chauffeur
                2) koppeling zachtjes laten opkomen
                3) volle gas
                4) volle gast met tractiecontrole uit

sneeuw ruimen achter je parkeervak tot op een vrij stuk
                2013- Volvo V60 D3 R-Design
                2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

• oke ja ook waar
                  BMW X5 45e

Comment

• Rustig vertrekken met tractiecontrole uit, werkt bij mij altijd.

Bij volgas zorg je enkel maar voor spinnende wielen en berijk je verder niets.

En zoals zo vaak word gezegd best vanuit tweede versnelling, al doe ik dat ook niet altijd.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                      Dit begrijp ik dus niet he, ik heb met mijn auto op zomerbanden al door dik 15 cm sneeuw gereden en dat zonder problemen, zelfs bergop.
                      Als ik dan lees wat voor problemen sommige mesen hebben

Dan vraag ik me wel af waaraan dat kan liggen, klote banden, slechte chauffeur, of gewoon rotslechte wegligging van de auto in kwestie.
                      Pas maar op, want "hoogmoed komt voor de val".

Comment

Rustig vertrekken met tractiecontrole uit, werkt bij mij altijd.

Bij volgas zorg je enkel maar voor spinnende wielen en berijk je verder niets.

En zoals zo vaak word gezegd best vanuit tweede versnelling, al doe ik dat ook niet altijd.
                        Rustiger schreiven vermindert de taalfouten. Als de zweed dat leesd

Comment

• Vanmorgen stonden in het Gentse toch 8 op de 10 te sukkelen. Denk niet dat het allemaal slechte chauffeurs met kale banden waren.

Iedere "tegenstander" van winterbanden veranderd van mening als ze er zelf hebben.
                          Dat is het enige wat ik zeker weet.
                          den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten

Koop u gewoon een set winterbanden.....

of sneeuwkettingen

Op zo'n besneeuwde wegen is er niks beter ....(ik rij hier wel met winterbanden hoor )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door seperator Bekijk Berichten
                              Rustiger schreiven vermindert de taalfouten. Als de zweed dat leesd
                              Ik was daarstraks met de gsm bezig en dat is echt klote om daarmee antwoorden te sturen op het forum.

Maar dat is natuurlijk geen excuus.

Comment

Ik was daarstraks met de gsm bezig en dat is echt klote om daarmee antwoorden te sturen op het forum.

Maar dat is natuurlijk geen excuus.

Jawel, dat probleem heb ik ook wel eens. Met GSM is inderdaad niet altijd even makkelijk.

Comment

• WInterbanden is natuurlijk beter, maar hoelang bestaat dat eigenlijk al?
                                  Mijn vader rijdt al auto van '56, toen was er geen sprake van winterbanden, en volgens de verhalen waren het toen nog "echte winters"

Ik heb winterbanden sinds 1998 of zoiets, en toen moest ik er naar op zoek... Ik kreeg bij enkele bandencentrales het antwoord " da kunde hier ni krijgen".
                                  Maar op bestelling heb ik ze toen toch ergens kunnen vinden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door torque Bekijk Berichten
                                    WInterbanden is natuurlijk beter, maar hoelang bestaat dat eigenlijk al?
                                    Mijn vader rijdt al auto van '56, toen was er geen sprake van winterbanden, en volgens de verhalen waren het toen nog "echte winters"

Ik heb winterbanden sinds 1998 of zoiets, en toen moest ik er naar op zoek... Ik kreeg bij enkele bandencentrales het antwoord " da kunde hier ni krijgen".
                                    Maar op bestelling heb ik ze toen toch ergens kunnen vinden.
                                    In '56 hadden de modale auto's 100 Nm en 30 pk... (ongeveer)

AutoScout24, hier vind je het meest uitgebreide aanbod van nieuwe en tweedehandswagens, Europa's grootste online automarkt

Comment

• Tsja, in den tijd was alles anders en beter he...Vroeger reden ze ook veel meer rond de kerktoren dus waren winterbanden niet zo noodzakelijk.

Ondertussen hebben de winterbanden hun nut toch bewezen deze winter. Ik ben tot de conclusie gekomen dat Dunlop SP wintersport 3D een pak beter presteren op sneeuw dan Continental Wintercontact.

Comment

• die Conti's hebben we ook op onze 4x4 , ik vindt ze niet echt super .
                                        TT roadster (8J) / Audi A3 (8V) / 3x vespa

Comment

• Heb deze winter bf Goodrich g-Force Winter. Ben er best tevreden van, ze doen hun job. Zeker voor hun prijs in 18".

Comment

Working...
                                          X