Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Cabool Bekijk Berichtenlol, sneeuwkettingen? Die moeten eens in Oostenrijk gaan rijden. :-) Hier zomerbanden met achterwielaandrijving en geen enkel probleem deze morgen. Ik begrijp al die ophef eerlijk gezegd niet...
Als je auto´s ziet sukkelen zijn het bijna altijd rwd voertuigen.
Comment
-
Het verschil tussen auto's met en zonder winterbanden is goed te merken.
Vooral hier in't straat, waar er pas als laatste gestrooid wordt, zie je de personen 'zonder' sukkelen om weg te komen
terwijl de personen 'met' weinig problemen hebben.
Uiteraard zijn er altijd van die overmoedige bestuurders die denken dat ze met winterbanden als het ware ongenaakbaar zijn,
en die staan hier in den bocht net zo vrolijk dwars.
Nu hebben ze gestrooid en is de lol er ook wat vanaf.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk BerichtenWat een fijn land toch, een week geleden iedereen nog klagen dat het te warm was, dat winterbanden te snel sleten, dat ze terug zomersloefen gingen opleggen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenHeeft ook een maand aan een stuk 10 graden boven nul geweest hé. Met een vroege winterprik komen ze er op bij mij, en dan blijven ze erop. Vorig jaar was 't pas in februari beginnen winteren, dan hebben ze er amper twee weken opgelegen. Vanaf begin maart is de kans op van die echt winterse toestanden eerder klein, dan gaan ze er bij mij terug af.
Tussen 6° en 12° presteren winterbanden evengoed als zomerbanden.
Alleen boven de 12°m moeten ze liefst weg zoals zomerbanden onder de 6°, maar daartussen zijn ze evengoed en zelf iets beter bij regen.
Wetend dat het 's nacht WEL onder de 6° ging kan men ze best monteren.
Daarbij kanmen ze best ook een beetje slijten hé, want winterbanden zijn gemiddeld goed voor 4à5 jaren en dan moeten ze vervangen worden.
Men kan dus best deze ook wat gebruiken.
In Belgie is het logisch van ze te monteren tussen 1/2 november en begin december, en ze rond maart afhalen. Maar dat is sterk afhankelijk van de voorspelling.
En ja ik voel zéér goed het verschil met mijn voertuigen2014 Porsche Boxster 981
2015 BMW serie 2 Cab 220d
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door blue8300 Bekijk BerichtenEn dan??
Tussen 6° en 12° presteren winterbanden evengoed als zomerbanden.
Alleen boven de 12°m moeten ze liefst weg zoals zomerbanden onder de 6°, maar daartussen zijn ze evengoed en zelf iets beter bij regen.
Wetend dat het 's nacht WEL onder de 6° ging kan men ze best monteren.
Daarbij kanmen ze best ook een beetje slijten hé, want winterbanden zijn gemiddeld goed voor 4à5 jaren en dan moeten ze vervangen worden.
Men kan dus best deze ook wat gebruiken.
In Belgie is het logisch van ze te monteren tussen 1/2 november en begin december, en ze rond maart afhalen. Maar dat is sterk afhankelijk van de voorspelling.
En ja ik voel zéér goed het verschil met mijn voertuigen
Enfin, 'k heb hier vorig jaar ook al wat geschreven over mijn persoonlijke ervaringen met zomer- en winterbanden. Geen zin meer om dat nog eens opnieuw te doen.
gTa heeft er eens een interessant topic over geopend. Kan je misschien eens doornemen: http://www.autoforum.be/showthread.p...013&highlight=
Comment
-
Ik kan daar heel kort in zijn, in gans dat winterbandengedoe. Beter tot veel beter in die half gesmolten blubbersneeuw, de echte sneeuw (zowel op plat gereden als op verse sneeuw) en op gladde wegen. Op elke andere ondergrond bieden winterbanden mij geen enkele meerwaarde. Integendeel zelfs.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenIk kan daar heel kort in zijn, in gans dat winterbandengedoe. Beter tot veel beter in die half gesmolten blubbersneeuw, de echte sneeuw (zowel op plat gereden als op verse sneeuw) en op gladde wegen. Op elke andere ondergrond bieden winterbanden mij geen enkele meerwaarde. Integendeel zelfs.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stoffn Bekijk BerichtenLol.. We weten ondertussen dat je het niet hebt voor winterbanden, maar dat ze zelfs niet presteren op sneeuw is echt wel overdrijven.Last edited by Simonn; 17/01/2013, 20:48.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Simonn Bekijk BerichtenOfwel ben ik debiel, ofwel lees ik iets anders, maar dat beweert hij toch helemaal niet?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenWees gerust, hij is de debiel.
Jakkel je kunt er toch geen problemen mee hebben wanneer mensen kiezen voor veiligheid? Ook op droog wegdek bij min zoveel is een winterband in het voordeel tov een zomerband.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Simonn Bekijk BerichtenOfwel ben ik debiel, ofwel lees ik iets anders, maar dat beweert hij toch helemaal niet?
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenOp elke andere ondergrond bieden winterbanden mij geen enkele meerwaarde. Integendeel zelfs.Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenWees gerust, hij is de debiel.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stoffn Bekijk BerichtenLol.. We weten ondertussen dat je het niet hebt voor winterbanden, maar dat ze zelfs niet presteren op sneeuw is echt wel overdrijven.Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenIk kan daar heel kort in zijn, in gans dat winterbandengedoe. Beter tot veel beter in die half gesmolten blubbersneeuw, de echte sneeuw (zowel op plat gereden als op verse sneeuw) en op gladde wegen. Op elke andere ondergrond bieden winterbanden mij geen enkele meerwaarde. Integendeel zelfs.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stoffn Bekijk BerichtenIk citeer:
Zegt meer over uzelf dan over mij hoor
Leer lezen héBMW E61 525d LCI '09
Suzuki Bandit 1250NA /07
Fiesta Red Edition '16
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenIk kan daar heel kort in zijn, in gans dat winterbandengedoe. Beter tot veel beter in die half gesmolten blubbersneeuw, de echte sneeuw (zowel op plat gereden als op verse sneeuw) en op gladde wegen. Op elke andere ondergrond bieden winterbanden mij geen enkele meerwaarde. Integendeel zelfs.
Hier kan ik mij ook heel goed in vinden. Als het gewoon koud is maar droog, bieden zomerbanden mij evenveel grip.
Op dagen zoals deze ben ik wel blij dat ze er op liggen.BMW E61 525d LCI '09
Suzuki Bandit 1250NA /07
Fiesta Red Edition '16
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door M3 is the best Bekijk BerichtenHier kan ik mij ook heel goed in vinden. Als het gewoon koud is maar droog, bieden zomerbanden mij evenveel grip.
Op dagen zoals deze ben ik wel blij dat ze er op liggen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Simonn Bekijk BerichtenLijkt me geen onlogisch antwoord van Jakkel? Hij beweert toch helemaal niet dat winterbanden niet goed zijn op een besneeuwde ondergrond?
Oorspronkelijk geplaatst door M3 is the best Bekijk BerichtenJakkel beweert toch net dat winterbanden beter tot veel beter zijn op sneeuw?
Leer lezen hé
Moet het gisteren toch 2x te snel willen lezen hebben. (Jakkel zijn kennende ook, altijd maar willen zagen over de winterbanden)
Excuses!
Comment
Comment