Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
    Slim bezig...
    Tja...onbegrijpelijk vind ik dat. Dat kost toch een hoop centen voor die vier voertuigen was zijn uitvlucht.
    Nu ik er even bij stil sta, er steekt er eentje van voor inéén bij hem vertelde hij me gisteren, zijn zomerbanden zullen er toch niets met te maken gehad hebben zekers...
    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• vandaag welgeteld 50m nut gehad van men winterbanden, enkel in men eigen straat.
      Eens op de grote baan aangekomen niet harder kunnen rijden dan 30km/u doordat zowat alle gepensioneerden met hun zomerbanden en 20jaar oude corsa(no offence) buiten moesten zijn en treintjes vormen na elkaar.
      Hatelijk!
      2013- Volvo V60 D3 R-Design
      2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
        Vandaag kunnen winterbanden wel eens van pas komen...
        In de auto-showrooms hebben ze vandaag amper klanten gezien.............

Ik ben er wel geraakt hoor , onderweg wel enkele wagens aan de kant zien staan die geslipt waren .......

70 km/h was de max. snelheid op de autowegen..............hetgeen goed te doen was ....als er idd geen slakken voor je reden
        Opmerkelijk was wel dat de LINKER-rijstrook het best berijdbaar was (eigenlijk ENKEL de linkerrijstrook)
        Aan 60km/h kon je echter over alle rijstroken rijden.
        Heb een wagen voor mij gehad (+- 50 meter voor me) die voor het licht wou stoppen maar toen ie remde gleed deze gewoon rechtdoor ipv af te remmen...is dan maar gewoon door het rood gereden ....terwijl ik netjes gestopt ben en nog overschot had .

Ook ik heb jaren gereden zonder winterbanden en weet ook wel degelijk wat het verschil is .....ondanks de non-believers.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
          Ik vraag me af of het ongeval in Nijlen eergisteren (moeder en kind dood onder trein) kon voorkomen worden als die auto winterbanden had gehad ?
          Ik merk zelf een wereld van verschil met mijn winterbanden als ik nog maar op de oprit van mijn buurvrouw mag parkeren : volledige "grip" en niet 1 keer doorslippen van de wielen , ondanks het vele ijs in de goot en de stoep die vrij schuin ligt..
          Dergelijk ongeval is een typisch voorbeeld van het rascisme dat men in Brussel (bij de NMBS maar ook bij andere instanties zoals wegen en verkeer) koestert tov mensen uit de Kempen en Limburg. De spoorweg infrastuctuur op deze lijn zou veel duidelijker moeten aangeven voor de zijbanen of er een overweg dicht is. Uiteraard is het ongeval maar als er een rede moet zijn dat dat had kunnen vermijden is het zeker de gebrekkige signalisatie.

En een beetje veel off-topc: wanneer gaan de Kempen en Limburg eens een gelijke spoorbehandeling krijgen als de rest van Belgie?
          Maar het geen aandacht besteden aan de mensen is in Belgie wel typisch. Wie dacht dat NVA voor Vlaanderen zou doen in de Vlaamse regering en in de oppositie wat Di Rupo voor Wallonie doet komt bedrogen uit. In plaats van de werkloosheidsproblemen in Limburg,het criminaliteits probleem in West Vlaanderen en de combinatie van deze in Gent en Antwerpen aan te pakken spreken ze enkel voor de communitaireproblematiek. En het is nu niet dat de Vlaamse bevoegdheden allemaal in orde zijn hé. Als men van Vlaanderen een topregio wil maken moet men zich concentreren op opbouwende projecten in Vlaanderen ipv destructie van Belgie
          Last edited by MRJ; 20/01/2013, 19:13.
          BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
            In de auto-showrooms hebben ze vandaag amper klanten gezien.............

Ik ben er wel geraakt hoor , onderweg wel enkele wagens aan de kant zien staan die geslipt waren .......

70 km/h was de max. snelheid op de autowegen..............hetgeen goed te doen was ....als er idd geen slakken voor je reden
            Opmerkelijk was wel dat de LINKER-rijstrook het best berijdbaar was (eigenlijk ENKEL de linkerrijstrook)
            Aan 60km/h kon je echter over alle rijstroken rijden.
            Heb een wagen voor mij gehad (+- 50 meter voor me) die voor het licht wou stoppen maar toen ie remde gleed deze gewoon rechtdoor ipv af te remmen...is dan maar gewoon door het rood gereden ....terwijl ik netjes gestopt ben en nog overschot had .

Ook ik heb jaren gereden zonder winterbanden en weet ook wel degelijk wat het verschil is .....ondanks de non-believers.
            Ik denk niet dat er ook maar één iemand is die gaat zeggen dat op een dag van vandaag winterbanden niet nuttig zouden zijn hoor.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ThomasT Bekijk Berichten
              vandaag welgeteld 50m nut gehad van men winterbanden, enkel in men eigen straat.
              Eens op de grote baan aangekomen niet harder kunnen rijden dan 30km/u doordat zowat alle gepensioneerden met hun zomerbanden en 20jaar oude corsa(no offence) buiten moesten zijn en treintjes vormen na elkaar.
              Hatelijk!
              inderdaad, zo herkenbaar
              Audi A5 2.7TDI Multitronic

Comment

vandaag welgeteld 50m nut gehad van men winterbanden, enkel in men eigen straat.
                Hatelijk!

Blij dat ik vandaag de baan niet op moest. Ik erger mij al aan die zondagsrijders als er geen sneeuw ligt laat staan in omstandigheden zoals vandaag. Ik ben deze week ook in winterse omstandigheden op zomersloffen van Luik naar huis gereden. In Wallonië was het aan het sneeuwen en in Vlaanderen niet, de snelwegen waren perfect berijdbaar. Toch stond er op de borden boven de snelweg iets in de trant van 'rij voorzichtig, gladde ondergrond' ofzo. Op sommige plaatsen ontstond er bijna file door die onnozele borden. Belgen zijn angsthazen en kuddedieren.

Comment

Hatelijk!
                  Als ze maar 10 m hun nut bewijzen tijdens een noodstop, dan hebben ze zichzelf reeds terugverdiend. Vorige week waren ze teruverdiend... Voor mij een ongeluk, waarbij 3 wagens zijn beginnen tollen in smeltsneeuw(zout)... Met zomerbanden, zou ik zeker de laatste geweest zijn in het ongeluk...
                  En dat was op een oprtit van de autosnelweg... (brug)

Comment

• Zonneke komt erdoor en intussen al +1,5. Dooi is ingezet
                    2021 Taycan 4S
                    2021 Lexus UX250h

Comment

• en hier maar sneeuwen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JeVeE Bekijk Berichten
                        en hier maar sneeuwen...
                        hier in noord antwerpen heeft het toch ook nog ferm gesneeuwd hoor
                        en nooit warmer dan -1,5 geweest

Comment

• Vandaag toch een paar chauffeurs zien rijden die naar mijn mening echt snel reden. Waarschijnlijk zelfoverschatting in combinatie met winterbanden en/of 4X4...

Comment

• Sommigen met 4x4 en winterbanden denken dat ze koning van de weg zijn in de sneeuw

Comment

• vanaf wanneer plaatsen jullie de lentebanden ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 2AB97 Bekijk Berichten
                                Sommigen met 4x4 en winterbanden denken dat ze koning van de weg zijn in de sneeuw

Je moet vooral op gevoel rijden. Het zou gerust kunnen dat het voor die mensen mogelijk was om die snelheid te rijden, het is ook niet makkelijk om snelheden van tegenliggers in te schatten.

Er waren vandaag ook meer dan genoeg angsthazen onderweg die door hun angst ook gevaarlijk deden. Ik merk bij zo'n mensen bijvoorbeeld dat ze weinig of in sommige gevallen nooit in hun spiegels kijken. Hoe kan iemand veilig rijden wanneer die persoon nooit in zijn spiegels kijkt? Dat is gewoon essentieel bij autorijden. Dergelijke mensen denken ook dat ze ongelofelijk veilig rijden omdat ze zo traag rijden...

Comment

• couldn't agree more...

Comment

• ²²²²²

En dan denken ze dat ze veilig bezig zijn door bijvoorbeeld maar 50 te rijden waar 90 mag, maar ondertussen wel maar een autolengte afstand houden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                                      Als ze maar 10 m hun nut bewijzen tijdens een noodstop, dan hebben ze zichzelf reeds terugverdiend. Vorige week waren ze teruverdiend... Voor mij een ongeluk, waarbij 3 wagens zijn beginnen tollen in smeltsneeuw(zout)... Met zomerbanden, zou ik zeker de laatste geweest zijn in het ongeluk...
                                      En dat was op een oprtit van de autosnelweg... (brug)
                                      Uit wat kan je dat afleiden? Dit kan je toch niet weten gezien u het niet geprobeerd heeft met zomerbanden? Wie zegt dat die getolde auto's geen winterbanden hadden, zoals u? Het is niet omdat u winterbanden heeft dat u niet meer kan slippen, beginnen tollen. Velen denken dit en dat is nu net het gevaar. Velen denken dat als ze winterbanden hebben opliggen, hun niets meer kan overkomen.
                                      Wees hier toch voorzichtig mee!
                                      awd, fwd, rwd met of zonder winterbanden, altijd uitkijken in dergelijke omstandigheden en vertrouw op eigen stuurkunst ipv op die mooie testjes waar alles zo mooi in wordt verbloemd.

Comment

• Ik weet niet of deze al is langsgekomen, maar een leuke test : AWD vs FWD + Winterbanden ...

Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MaXX99 Bekijk Berichten
                                          Ik weet niet of deze al is langsgekomen, maar een leuke test : AWD vs FWD + Winterbanden ...
                                          Interessant, thanks! Dat videotje zouden ze verplicht moeten maken voor al die SUV rijders die denken dat ze zich in sneeuw alles kunnen permitteren
                                          VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

Comment

Working...
                                          X